Lambda anduri lugu
Lambda anduri lugu
Tere
Auto: E36 325i '91 VANOS
Lugu ise selline:
Käisin mina ülevaatusel ja maksin 500 EEK-u kuna heitgaasid ei olnud normis. Otsustasin siis asja vähe uurida. Hankisin Autodata andmed ja kontrollisin andurite näidud üle. Ainuke mis natuke väiksemat pinget näitas oli õhumõõtja (MAF).Tühikäik 0,67V(0,75autodata), 3000RPM 1,5V(1,7autodata).
Kuna asi juba laiali oli siis jootsin lambda anduri otstele juhtmed külge, vedasin salongi ja pistsin testri otsa. Esialgu näitas täitsa normaalseid numbreid (200 kuni 700mV). Paar päeva töötas OK. Ühel ilusal päeval lisasin paaki ka mingit pihustite puhastamise ainet. Pudelil oli kenasti kirjas:"Oxygen sensor safe".
Seisan siis mina järgmisel päeval maantee ääres ja ootan sõpra.
Mootor tiksub ja on soe. Sõber sõidab mööda, hüppan sanga, gaas põhja ja talle järele. Paari kilomeetri pärast märkan, et küttekulu osuti näitab 16 l/100km ja lambda umbes 250mV !
Tee oli ka parajalt lumeplögane ja soolatatud.
Sellest on nüüd möödas u nädal ja lambda näitab siiamaani umbes
-250mV kuni +250mV. ST. gaas järsku põhja umbes 250mV ja käiguga pidurdades (miinus)-250mV.
Anduri vahetamiseks kogun praegu raha aga puht uudishimust tahaks teada:
--Kas keemia, mida meil tänavale puistatakse võib lambda ära ummistada?
--Kas puhastavad kütuselisandid võivad anduri ära lõhkuda?
Ahjaa, Lambda soojenduse relee praegu väljas, mootor tiksub ilusti, küttekulu ka normaalne. Linnasõidul andur soojenduseta igatahes nii soojaks ei lähe, et tööle hakkaks.
Auto: E36 325i '91 VANOS
Lugu ise selline:
Käisin mina ülevaatusel ja maksin 500 EEK-u kuna heitgaasid ei olnud normis. Otsustasin siis asja vähe uurida. Hankisin Autodata andmed ja kontrollisin andurite näidud üle. Ainuke mis natuke väiksemat pinget näitas oli õhumõõtja (MAF).Tühikäik 0,67V(0,75autodata), 3000RPM 1,5V(1,7autodata).
Kuna asi juba laiali oli siis jootsin lambda anduri otstele juhtmed külge, vedasin salongi ja pistsin testri otsa. Esialgu näitas täitsa normaalseid numbreid (200 kuni 700mV). Paar päeva töötas OK. Ühel ilusal päeval lisasin paaki ka mingit pihustite puhastamise ainet. Pudelil oli kenasti kirjas:"Oxygen sensor safe".
Seisan siis mina järgmisel päeval maantee ääres ja ootan sõpra.
Mootor tiksub ja on soe. Sõber sõidab mööda, hüppan sanga, gaas põhja ja talle järele. Paari kilomeetri pärast märkan, et küttekulu osuti näitab 16 l/100km ja lambda umbes 250mV !
Tee oli ka parajalt lumeplögane ja soolatatud.
Sellest on nüüd möödas u nädal ja lambda näitab siiamaani umbes
-250mV kuni +250mV. ST. gaas järsku põhja umbes 250mV ja käiguga pidurdades (miinus)-250mV.
Anduri vahetamiseks kogun praegu raha aga puht uudishimust tahaks teada:
--Kas keemia, mida meil tänavale puistatakse võib lambda ära ummistada?
--Kas puhastavad kütuselisandid võivad anduri ära lõhkuda?
Ahjaa, Lambda soojenduse relee praegu väljas, mootor tiksub ilusti, küttekulu ka normaalne. Linnasõidul andur soojenduseta igatahes nii soojaks ei lähe, et tööle hakkaks.
Lambda
No mai tea, see pole nagu asi mida kohe ei jõua ära osta, 1500.- on nagu uus mida nii. Teine asi kui sul õhulugeja ära kukub. Pane aga uus lambda ja ok, mul kunagi töötas ka mootor ilma lambdata ja edukalt aga minek oli jah selline nirum.
Mootor on vahetatud, seepärast VANOS !
Lambda andur on nelja juhtmega, signaal tuleb ajusse kahe juhtmega.
Nende kahe vahel on tester.
Kusjuures el.skeemid näitavad, et signaali miinus peaks olema anduri sees ühendatud massi. Minu omal ta seda ei ole(tester näitab megaoome).
Kusjuures mõõtes massi ja signaalijuhtme vahelist pinget, on tulemus enam-vähem sama.
Lambda andur on nelja juhtmega, signaal tuleb ajusse kahe juhtmega.
Nende kahe vahel on tester.
Kusjuures el.skeemid näitavad, et signaali miinus peaks olema anduri sees ühendatud massi. Minu omal ta seda ei ole(tester näitab megaoome).
Kusjuures mõõtes massi ja signaalijuhtme vahelist pinget, on tulemus enam-vähem sama.
Boschi ja Siemensi lambdad on totaalselt erinevad ja omavahel mittesobivad. Boschi lambda on pingeallikas, tema pingevahemik jääb 0.2V ja 0.8V vahele ja sellise õrna pingeallika testimiseks on vaja suure sisendtakistusega voltmeetrit, näiteks digitaalset. Muidu tapab voltmeeter ise selle tekitatud pinge ära.max6 kirjutas:ECU on Bosch.
Mis vahet neil on ?
Siemensi lambda on muutuva takistusega, temale tuleb jälle väljast pinge peale anda (tavaliselt teeb seda ECU), siis sõltuvalt takistusest muutub vool läbi tema.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
-
- Huviline
- Postitusi: 260
- Liitunud: 24.06.2004 16:55 59
- Asukoht: tallinn
Re: Lambda anduri lugu
Kui Boschi aju siis peaks lamda ka olema boschi oma?
Igatahes on lamdal 4 juhet, must ja kolm valget.
Igatahes on lamdal 4 juhet, must ja kolm valget.
Re: Lambda anduri lugu
Ma panin prooviks tutika magnetti marelli lamda alla,aju on bosch,hetkel tundub küll et asi on natuke uimane ja madalate pööretega manööverdades hakkab ära surema,siis peab uuesti gaasipedaaliga üles turgutama(1,8),
peab kuskilt parema asja vaatama.
peab kuskilt parema asja vaatama.
C:\>Sent from my i386 using MS-DOS__