K:kultuur ning eetika?
K:kultuur ning eetika?
Kas bmw klubi liikmetel on ka mõningaid reegleid eetika või kohusts poliitika kohta?!
Kui tihti käitutakse kultuurselt?
Eesti on üks madalamaid riike liikluskultuuri kohapealt..
Minu arust oleks BMW sõitjatel ,oma võimsate mootoritega ka väga kena kultuurselt käituda , ning klubi hinnang võib tõusta kõrgemale..
mis arvate?
Kui paljud sõidavad kultuurselt? annavad teed ja ei trügi koguaeg ette ja igalepoole vahele? ei trügi vahele suunda näitamata? Tihtipeale tlnnas on seda näha..alati peab just BMW ees olema...kas see mingi eelis?
Kui tihti käitutakse kultuurselt?
Eesti on üks madalamaid riike liikluskultuuri kohapealt..
Minu arust oleks BMW sõitjatel ,oma võimsate mootoritega ka väga kena kultuurselt käituda , ning klubi hinnang võib tõusta kõrgemale..
mis arvate?
Kui paljud sõidavad kultuurselt? annavad teed ja ei trügi koguaeg ette ja igalepoole vahele? ei trügi vahele suunda näitamata? Tihtipeale tlnnas on seda näha..alati peab just BMW ees olema...kas see mingi eelis?
ise märganud seda, et millegi pärast lähevad osad kaasliiklejad(nimelt mitte BMW omanikud) imelikult närviliseks ja ilmselt õigem oleks öelda tekib mingi foobia, kui neist mööda sõidetakse . kasvõi näiteks trassil sõites nendest möödudes, siis jälgides, mis toimuma hakkab. tahetakse millegi pärast ikka ja jälle nii öelda sulle ära panna.
ja seda näeb igapäevaselt, et kellelegi s...us jälle hinge ja tehakse ohtlikke möödasõite ning siis annab nüüd ees minna nii, et suits taga. ja kuna meie riigis kipub bmw olema juba nii öelda halvustav sõna.
kasvõi suvepäevadel oli kõrval olevas grupis inimesi, kes karjusid tsiteerin: "kaduge minema oma **** bemmidega!!! "
ja järgmine päev kiideti kui toredad ja sõbralikud kõik on.
siis arvan, et lihtsalt hakkab silma selle margi tunnusmärgid. vaevalt keegi silmab, et ees on toyotad ja fordid, sest need meil ju nii öelda rahvaautod. loomulikult on ka erandeid kuid kipun arvama et enamik selle foorumi kasutajaid on viisakd ja bmw au kõrgel hoidvad isikud. aga kordan veelkord alati leidub ka erandeid.
ja seda näeb igapäevaselt, et kellelegi s...us jälle hinge ja tehakse ohtlikke möödasõite ning siis annab nüüd ees minna nii, et suits taga. ja kuna meie riigis kipub bmw olema juba nii öelda halvustav sõna.
kasvõi suvepäevadel oli kõrval olevas grupis inimesi, kes karjusid tsiteerin: "kaduge minema oma **** bemmidega!!! "
ja järgmine päev kiideti kui toredad ja sõbralikud kõik on.
siis arvan, et lihtsalt hakkab silma selle margi tunnusmärgid. vaevalt keegi silmab, et ees on toyotad ja fordid, sest need meil ju nii öelda rahvaautod. loomulikult on ka erandeid kuid kipun arvama et enamik selle foorumi kasutajaid on viisakd ja bmw au kõrgel hoidvad isikud. aga kordan veelkord alati leidub ka erandeid.
See maine pärineb tänu rullnoka staatusele.
...aga pean lihtsalt ära kaebama, et täna põlvast tartusse sõites olid mingil sinisel VW Vento juhil ikka suured kompleksid, muidu ukerdas jalus, aga kui mööda sõitu tegema hakkasin siis leidis temagi kaasipedaali ülesse ja nii kaks korda ning lõpuks kui mööda sain nägin kuidas lammas enda hoo hoobilt jälle maha pidurdas.
Nii et pole bmw juhid need kõige hullemad midagi, just need präänikutega sõitvad juhid hakkavad oma 1.1l mootoritega imetükke tegema, et midagi tõestada.
...aga pean lihtsalt ära kaebama, et täna põlvast tartusse sõites olid mingil sinisel VW Vento juhil ikka suured kompleksid, muidu ukerdas jalus, aga kui mööda sõitu tegema hakkasin siis leidis temagi kaasipedaali ülesse ja nii kaks korda ning lõpuks kui mööda sain nägin kuidas lammas enda hoo hoobilt jälle maha pidurdas.
Nii et pole bmw juhid need kõige hullemad midagi, just need präänikutega sõitvad juhid hakkavad oma 1.1l mootoritega imetükke tegema, et midagi tõestada.
Korralik liikleja
raunow kirjutas:See maine pärineb tänu rullnoka staatusele.
...aga pean lihtsalt ära kaebama, et täna põlvast tartusse sõites olid mingil sinisel VW Vento juhil ikka suured kompleksid, muidu ukerdas jalus, aga kui mööda sõitu tegema hakkasin siis leidis temagi kaasipedaali ülesse ja nii kaks korda ning lõpuks kui mööda sain nägin kuidas lammas enda hoo hoobilt jälle maha pidurdas.
Nii et pole bmw juhid need kõige hullemad midagi, just need präänikutega sõitvad juhid hakkavad oma 1.1l mootoritega imetükke tegema, et midagi tõestada.
mida ma siis räägin
Tere
Vaatamata paljudele vastuväidetele ning levinud tavadele juhib siiski juht autot mitte auto juhti. Ehk nagu IT inimesed ütlevad on viga tooli ja klaveri (antud juhul rooli) vahel.
Esimese postitaja esimesele küsimusele vastuseks oleks kunagi klubi lehel olnud vastuvõtu tingimused ning põhikiri. Kahjuks minu arvutis ei tahtnud need avaneda. Vanasti vähemalt olid seal vastavasisulised punktid olemas (IIRC)
jJanno
Vaatamata paljudele vastuväidetele ning levinud tavadele juhib siiski juht autot mitte auto juhti. Ehk nagu IT inimesed ütlevad on viga tooli ja klaveri (antud juhul rooli) vahel.
Esimese postitaja esimesele küsimusele vastuseks oleks kunagi klubi lehel olnud vastuvõtu tingimused ning põhikiri. Kahjuks minu arvutis ei tahtnud need avaneda. Vanasti vähemalt olid seal vastavasisulised punktid olemas (IIRC)
jJanno
Tooks siis ühe lihtsa näite eelmisest nädalast.
Sõitsin Elva poolt Tartusse ja ette jäi mingi jaapanlane (vist Mitsu) kes sõitis maanteel ~60km/h. Olin sunnitud hoo korralikult maha pidurdama sest vastu tuli terve rodu masinaid. Kui võimalus tekkis siis kiirendasin temast mööda. Jõudsin veel ärgata, et mees rääkis telefoniga.
Paari kilomeetri pärast sattusin bussi taha, mis liikles ~80km/h ja kuna vastu tuli taas rida masinaid siis ei hakanud mööda trügima vaid jäin bussi taha passima. Järsku ilmus aga kõrvale see sama Mitsu ja hakkas minu ja bussi vahele trügima! Pidin tegema ikka suhteliselt ohtliku pidurduse, et Mitsu ei sõidaks mulle küljepealt sisse ega vastutlijatega kokku ei põrkaks.
Kas see on siis kultuurne käitumine?
Üks asi on see kui sa linnas vahel veidi jõudu pead kasutama (ise lasen võimalusel ikka vahele - eriti BMW'sid) aga maanteel on selline tegevus lausa kriminaalne.
PS: Kui ta oli ennast sinna bussi ja minu vahele lõpuks saanud siis ei hakanud ta ka pikal sirgel tekkinud võimaluse korral mööda sõitma sest rääkis taas telefoniga ja nii pidin mina sõitma mööda mitmest masinast korraga.
Sõitsin Elva poolt Tartusse ja ette jäi mingi jaapanlane (vist Mitsu) kes sõitis maanteel ~60km/h. Olin sunnitud hoo korralikult maha pidurdama sest vastu tuli terve rodu masinaid. Kui võimalus tekkis siis kiirendasin temast mööda. Jõudsin veel ärgata, et mees rääkis telefoniga.
Paari kilomeetri pärast sattusin bussi taha, mis liikles ~80km/h ja kuna vastu tuli taas rida masinaid siis ei hakanud mööda trügima vaid jäin bussi taha passima. Järsku ilmus aga kõrvale see sama Mitsu ja hakkas minu ja bussi vahele trügima! Pidin tegema ikka suhteliselt ohtliku pidurduse, et Mitsu ei sõidaks mulle küljepealt sisse ega vastutlijatega kokku ei põrkaks.
Kas see on siis kultuurne käitumine?
Üks asi on see kui sa linnas vahel veidi jõudu pead kasutama (ise lasen võimalusel ikka vahele - eriti BMW'sid) aga maanteel on selline tegevus lausa kriminaalne.
PS: Kui ta oli ennast sinna bussi ja minu vahele lõpuks saanud siis ei hakanud ta ka pikal sirgel tekkinud võimaluse korral mööda sõitma sest rääkis taas telefoniga ja nii pidin mina sõitma mööda mitmest masinast korraga.
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Ütlen ka paar ilusat sõna.
Liikluses üritan siiski käituda alati võimalikult viisakalt ja kultuurselt.
Mul ei ole üldse kahju kedagi enda ette, taha või kõrvale lasta, ausalt.
Ka ei ole mu vasak käsi nii lühike või jäme, et suunatule kangi liigutada ei suuda, vahest kipun seda isegi liiga tihti kasutama.
Kiiruse kohapealt on nii nagu ülejäänud liiklejatelgi, päris jalus ka koperdada ei taha.
Teiste autojuhtide kohapealt ka näide siis:
Meenub mulle üks tore juhus, kus sõitsin piki Tallinna ringteed Loolt Laagrisse, pärast Tartu mnt. ringi jäi ette mingi vanem audi, venis teine seal mingi 80 -ga või nii. Kuna vastutulejaid ei olnud, rõõmsalt suund sisse ja mööda. Ja sel hetkel siis Audi juht avastas, et ma temast mööda hakkan sõitma ja hakkas minuga sõna otseses mõttes mind kiirendama. Selleks, et sellest lambast normaalselt mööda saada pidin lausa kickdown -i tegema. Olgu, rõõmsalt lambast möödas, sõdan mina siis edasi ~100-105km/h. Üks hetk tuhiseb see Audi minust siis mööda ja jääb jälle ette ~80 -ga mökutama. Mis seal siis ikka, suund, kickdown ja headaega, seekord lasin kohe pisut pikemalt, et äkki ei tule tal enam isu järgi uhada, kui pikemalt eest ära olen. Hah, lootus on lollide lohutus. Hakkas teine järgi uhama ja päris kõvasti kohe, õnneks tuli just siis Raudalu kurv ja mina keerasin ära, nii hinge ma talle veel ei si*tund, et ta sinna ka järgi oleks tulnud.
Ja ma siiamaani mõtlen, et mis paneb inimesi sedasi kahtlaselt käituma.
Kas ei suuda taluda, et ma sõidan kallima autoga kui tema või ei suuda taluda, et BMW tast mööda sõitis, äkki on probleem hoopis minu vahtralehes?
Liikluses üritan siiski käituda alati võimalikult viisakalt ja kultuurselt.
Mul ei ole üldse kahju kedagi enda ette, taha või kõrvale lasta, ausalt.
Ka ei ole mu vasak käsi nii lühike või jäme, et suunatule kangi liigutada ei suuda, vahest kipun seda isegi liiga tihti kasutama.
Kiiruse kohapealt on nii nagu ülejäänud liiklejatelgi, päris jalus ka koperdada ei taha.
Teiste autojuhtide kohapealt ka näide siis:
Meenub mulle üks tore juhus, kus sõitsin piki Tallinna ringteed Loolt Laagrisse, pärast Tartu mnt. ringi jäi ette mingi vanem audi, venis teine seal mingi 80 -ga või nii. Kuna vastutulejaid ei olnud, rõõmsalt suund sisse ja mööda. Ja sel hetkel siis Audi juht avastas, et ma temast mööda hakkan sõitma ja hakkas minuga sõna otseses mõttes mind kiirendama. Selleks, et sellest lambast normaalselt mööda saada pidin lausa kickdown -i tegema. Olgu, rõõmsalt lambast möödas, sõdan mina siis edasi ~100-105km/h. Üks hetk tuhiseb see Audi minust siis mööda ja jääb jälle ette ~80 -ga mökutama. Mis seal siis ikka, suund, kickdown ja headaega, seekord lasin kohe pisut pikemalt, et äkki ei tule tal enam isu järgi uhada, kui pikemalt eest ära olen. Hah, lootus on lollide lohutus. Hakkas teine järgi uhama ja päris kõvasti kohe, õnneks tuli just siis Raudalu kurv ja mina keerasin ära, nii hinge ma talle veel ei si*tund, et ta sinna ka järgi oleks tulnud.
Ja ma siiamaani mõtlen, et mis paneb inimesi sedasi kahtlaselt käituma.
Kas ei suuda taluda, et ma sõidan kallima autoga kui tema või ei suuda taluda, et BMW tast mööda sõitis, äkki on probleem hoopis minu vahtralehes?
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Njah, eks neid paganaid on siin liikluses piisavalt. Idiootlik on see, et mitte ainult Kristjani näites, vaid ka muul ajal iga päev vast näeb selliseid, kellele ei mahu pähe, et neist mööda sõidetakse. Kõige vähem saan ma aru neist, kes peale möödasõitu ette munema jäävad Ise teen küll nii, et kui mööda lähen, siis juba LÄHEN, minu jaoks ongi möödasõit mööda saamine aeglasemast sõidukist, mitte see, et saaksin pärast talle käru keerata.
Kristjanile niipalju, et ju see Audi juht tahtis äkki endale tõestada (või sulle või Taara jumalale, kes seda teab), et tal on ka auto, mis isegi üle 80 jookseb
Hea poole pealt ka midagi- kuna viimasel ajal olen ise taas aktiivselt Eesti liikluses, olen tähele pannud, et viisakust on siiski juurde tulnud- kohati vaatan, soe tunne hinges, et osatakse juba viisakuse eest tulede vilgutamisega tänada, kui teed annad või kaugetega vilgutad, näitamaks, et ole lahke, reastu ümber, tee on vaba ja lasen sind vahele jms.
Endale on see külge jäänud Skandinaaviast, kuid paistab, et kui ikka juht, kes tahab ümber reastuda ja on vbl juba lootust kaotamas, oskab seda zesti siiski hinnata, kui keegi teda siiski vahele laseb. Sama on ka sellega, kui tipptunni paiku kusagilt kõrvaltänavast peateele tulija vahele lasta, samas käega viibates- sellele zestile on enamus juhid tänulikud, viibates tänutäheks ka omalt poolt käega- kuna siis liiklus nagunii peaaegu seisab, siis ei oma vähemalt minu meelest erilist tähtsust, kas jõuad üle ristmiku üks fooritsükkel eespool või tagapool.
Tulemus- omal hea olla ja ka teisel hea meel, et viisakaid ka leidub Vot sellistest pisiasjadest peaks vbl üldse alustama, kui me räägime konkreetselt liikluskultuurist.
Samas- siiski on suunatulede kasutamine natuke vähesevõitu ning seda võiks inimesed niikaua end sundida tegema, kui see neile verre ja käe sisse jääb...
Negatiivse poole pealt- fooritulede puhul olen kohutavalt palju viimasel ajal märganud punase tule ignoreerimist- mitmel korral on nii, et ise võtan juba vilkuva rohelisega hoo maha, kuna on näha, et ei jõua ka kollasega üle, samas kui mõned veel siis mööda uhavad, kui juba punasega foori taga seisan... Vot see on asi, mis mulle nagu ei meeldi ning arvan ka, et juhuste kokkulangemisel võiks üsna palju avariisid juhtuda, siiski...
Teema algatajale nii palju, et mina isiklikult ei taha uskuda, et sa olulisel hulgal EBK liikmeid näed huligaanitsemas või idiootsusi tegemas, kuna liikmeid peaks olema kusagil vaid 60- 70 ringis, seega jagades see 60- 70 autot Eesti peale ära, ei tohiks see eriti silmatorkav pilt olla, kui mõni klubiliige natuke eksib. Ning kõik BMW omanikud ei ole EBK liikmed- jõuame jälle välja sinna, et teeme, mis suudame, et pilti paremaks saada, kuid üldistamisest me siiski kahjuks ei pääse...
Kristjanile niipalju, et ju see Audi juht tahtis äkki endale tõestada (või sulle või Taara jumalale, kes seda teab), et tal on ka auto, mis isegi üle 80 jookseb
Hea poole pealt ka midagi- kuna viimasel ajal olen ise taas aktiivselt Eesti liikluses, olen tähele pannud, et viisakust on siiski juurde tulnud- kohati vaatan, soe tunne hinges, et osatakse juba viisakuse eest tulede vilgutamisega tänada, kui teed annad või kaugetega vilgutad, näitamaks, et ole lahke, reastu ümber, tee on vaba ja lasen sind vahele jms.
Endale on see külge jäänud Skandinaaviast, kuid paistab, et kui ikka juht, kes tahab ümber reastuda ja on vbl juba lootust kaotamas, oskab seda zesti siiski hinnata, kui keegi teda siiski vahele laseb. Sama on ka sellega, kui tipptunni paiku kusagilt kõrvaltänavast peateele tulija vahele lasta, samas käega viibates- sellele zestile on enamus juhid tänulikud, viibates tänutäheks ka omalt poolt käega- kuna siis liiklus nagunii peaaegu seisab, siis ei oma vähemalt minu meelest erilist tähtsust, kas jõuad üle ristmiku üks fooritsükkel eespool või tagapool.
Tulemus- omal hea olla ja ka teisel hea meel, et viisakaid ka leidub Vot sellistest pisiasjadest peaks vbl üldse alustama, kui me räägime konkreetselt liikluskultuurist.
Samas- siiski on suunatulede kasutamine natuke vähesevõitu ning seda võiks inimesed niikaua end sundida tegema, kui see neile verre ja käe sisse jääb...
Negatiivse poole pealt- fooritulede puhul olen kohutavalt palju viimasel ajal märganud punase tule ignoreerimist- mitmel korral on nii, et ise võtan juba vilkuva rohelisega hoo maha, kuna on näha, et ei jõua ka kollasega üle, samas kui mõned veel siis mööda uhavad, kui juba punasega foori taga seisan... Vot see on asi, mis mulle nagu ei meeldi ning arvan ka, et juhuste kokkulangemisel võiks üsna palju avariisid juhtuda, siiski...
Teema algatajale nii palju, et mina isiklikult ei taha uskuda, et sa olulisel hulgal EBK liikmeid näed huligaanitsemas või idiootsusi tegemas, kuna liikmeid peaks olema kusagil vaid 60- 70 ringis, seega jagades see 60- 70 autot Eesti peale ära, ei tohiks see eriti silmatorkav pilt olla, kui mõni klubiliige natuke eksib. Ning kõik BMW omanikud ei ole EBK liikmed- jõuame jälle välja sinna, et teeme, mis suudame, et pilti paremaks saada, kuid üldistamisest me siiski kahjuks ei pääse...
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Aare jutule niipalju siis veel lisaks, et tegelased, kes mul hinge määrivad on need, kes peavad ilmtingimata ristmikule välja sõitma, olgugi, et ta ees on ummik ja seetõttu jääb ta keset ristmiku seisma. Ise ma seda ei harrasta ja jään ilusti enne ristmiku seisma, kui enne foori vilkuma hakkamist sinna ära ei mahu, siis ei mahu, ikka juhtub, kui mahub, siis sõidan teisele poole ristmikut, ristmiku keskele seisma jääda on ikka jube narr tunne (ükskord on õnnestunud kuna teisest suunast üks jobu seisis risti ees).
Olen seetõttu saanud seljatagant nii tulede vilgutamist, signaalitamist kui keskmiseid näppe, aga ausaltöeldes ei viitsi ma ennast sellepeale isegi ümber pöörata, et samaga vastata..
Kas inimestele ei mahu siis pähe, et see, kas sa seisad ummikus siin, või sealpool ristmiku, ei tee erilist vahet? Või on see ego tõesti nii suur, et mitte keegi ei tohi temast etepoole saada, et tema peab see esimene olema? Hommikul on ju kõigil tööle kiire ja õhtul samakiire, et sealt minema saada.
Olen seetõttu saanud seljatagant nii tulede vilgutamist, signaalitamist kui keskmiseid näppe, aga ausaltöeldes ei viitsi ma ennast sellepeale isegi ümber pöörata, et samaga vastata..
Kas inimestele ei mahu siis pähe, et see, kas sa seisad ummikus siin, või sealpool ristmiku, ei tee erilist vahet? Või on see ego tõesti nii suur, et mitte keegi ei tohi temast etepoole saada, et tema peab see esimene olema? Hommikul on ju kõigil tööle kiire ja õhtul samakiire, et sealt minema saada.
Ilmselt oliPille kirjutas:kas oli väga valus?
Tore, et viimaselt ajal palju kultuurist ja eetikast räägitakse. Äkki hakkab midagi muutuma ka lõpuks.
Bmw viga on, et ta on liiga hea. Ja kadedus on inimlik. Koduse kasvatuse küsimus on see, kui palju seda väljendatakse. Vaadates seda, mis vihkamisorgiad toimuvad maanteedel ja ummikutes näib nagu vaene väike keskmine eestlane koosnekski 90% ulatuses stressist ja ülejäänu osa on siis eraldatud erinevate füsiloogiliste funktsioonide käitamiseks.
Ega muud polegi vaja teha, kui üritada võimalikult viisakas olla ja mitte lasta ennast tatipritsimisega naabri arvel kaasa minna. Anda teed, mitte takistada möödasõite, mitte sõita ristmikku kinni, lasta rida vahetada. Kui on piisavalt palju neid, kes bmwga nii käituvad, siis muutub ka arvamus bmwst. Ja samas piisab alati ühest tolvanist, kes kõik ära rikuks
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
minu kogemus on nädala eest peterburi maanteel kus kasutasin autot koos õppesõidu märkidega. kuigi kiirus oli ~105km/h ei jäänud minust üksgi auto maha. ma saan aru, et seal on lubatud 110km/h, aga autod kes sõitsid rekast mööda ja reastusid minu järgi vajutasid kohe lapatsi põhja kui nägid õppesõidu märki. mööda läksid nad nagu postist ja möödasõitjate hulgas oli nii mossesid kui vanu corolla panne mis vaevu koos püsisid. imelik oli see, et ennem rakveresse jõudmist jõudsin ma sellele corollale järgi ja siis tal enam nii kiire ei olnud.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
-
- Huviline
- Postitusi: 179
- Liitunud: 21.02.2006 13:27 38
- Peamine sõiduk: BWM 745i
- Telefon: 3725091997
- Asukoht: Viljandi
keskmise eestlase jaoks võrdub BMW-juht rullnokaga ning inimestel on komme asju nö. lahterdada.
Paljud on lihtsalt BMW märgiga autode suhtes kohe negatiivse hoiaku võtnud. Olen vahest inimesi sõidutanud ning paljud on öelnud, et tegelikult see BMW on ikka hea auto.
Viimasel ajal olen ka liikluses märganud rohkem vastutulelikkust ning arvan, et liikluskultuur on paremaks läinud.
BMW-juhina lihtsalt oled kõrgendatud tähelepanu all ning negatiivset arvamust saab muuta positiivse käitumisega.
Paljud on lihtsalt BMW märgiga autode suhtes kohe negatiivse hoiaku võtnud. Olen vahest inimesi sõidutanud ning paljud on öelnud, et tegelikult see BMW on ikka hea auto.
Viimasel ajal olen ka liikluses märganud rohkem vastutulelikkust ning arvan, et liikluskultuur on paremaks läinud.
BMW-juhina lihtsalt oled kõrgendatud tähelepanu all ning negatiivset arvamust saab muuta positiivse käitumisega.
Tuleb meelde üks 2-3 nädala tagune olukord, kui sõitsin vana riia mnt. Häädemeestest Kabli poole. Ees sõitis 60-70ga üks e39 ja ma otsustasin temast mööduda. See aga ei mahtunud vist juhile pähe ja peale möödasõitu ei jäänud ta minust meetrikestki maha. Jõudes Kabli alevikku ja kiiruste alanedes leidis e39 juht, et on aeg "tagasi teha". Mõeldud-tehtud. Mööda sõitis ta aga ainult selleks, et kohe täiega pidurdada ja kõrvalteele pöörata. Väga sürr oli..
Üldiselt pole mul BMW omanike kohta midagi halba öelda. Kui, siis ainult seda, et just kallimate autode omanikud võiks vähe rohkem suunatuld näidata. Ja see ei käi ainult BMW kohta. *räägib inimene, kes armastab suunatule kasutamist *
Üldiselt pole mul BMW omanike kohta midagi halba öelda. Kui, siis ainult seda, et just kallimate autode omanikud võiks vähe rohkem suunatuld näidata. Ja see ei käi ainult BMW kohta. *räägib inimene, kes armastab suunatule kasutamist *
mis autoga tehu oli? ja kas see oli eelmine või yleeelmine nv. tartu-jõgeva-peterburi tee suunal?Jaanus_P kirjutas:minu kogemus on nädala eest peterburi maanteel kus kasutasin autot koos õppesõidu märkidega. kuigi kiirus oli ~105km/h ei jäänud minust üksgi auto maha. ma saan aru, et seal on lubatud 110km/h, aga autod kes sõitsid rekast mööda ja reastusid minu järgi vajutasid kohe lapatsi põhja kui nägid õppesõidu märki. mööda läksid nad nagu postist ja möödasõitjate hulgas oli nii mossesid kui vanu corolla panne mis vaevu koos püsisid. imelik oli see, et ennem rakveresse jõudmist jõudsin ma sellele corollale järgi ja siis tal enam nii kiire ei olnud.
mul sai yle eelmine nv. käidud lõuna-eesti tripil ja tartust jõgevale ja sealt tapale sõidetud mingeid väiksemaid maanteid pidi... sõitis ees mingi konnasööjate auto... vist oli roheline pesoo vms. sõitis tema minu ees tartust välja 85km/h ja ei grammigi rohkem... kui mööda hakkasin minema siis mööda sõidu sain lõpetada umbes 3km kaugemal kiirusega 180-190km/h
nii kui ma mööda olin saanud, siis järgmise 3km jooksul ma teda enda taga enam ei näinud... kiirust oli mul stabiilselt 90 ja 110 vahel
väga valus? ei mul omal ka bmw:) pisike punnu selline ... ja ise püüan küll piisavalt viisakas olla...olen Aarega täitsa nõus...
kuid imelik ,selle teema algatamisel ei mõelnudki ,et nii vähe siis klubiliikmeid:(...
kuid ,ega ma ei maininudki just seda ,et bmw omanikut on mingid julmad kihutajad või ei ole eetilised...vaid pigem seda...et need inimesedki kes siin on lihtsalt , küsisin kas käitutakse ikka eetiliselt , ja usungi ,et enamus on..pigem , oleks õigem öelda , et inimesed ,kes ei oma bmwsid on rohkem ebaeetlised ,ja väga tihti ka bmw vastu ,ei kujuta ettegi miks ,arvan ,et rullnoka staatus oleks kõige asjakohasem..
oeh jah:) endal ka päris palju juhtumeid ,kus mõni pervert lihtsalt magab tee peal ,ja kui mööda sõitma hakkad leiab ka gaasipedaali ülesse...see ikka on kohutav...sellest võib tegelikult palju ohtlikke seise juhtuda..
nu rohkem üldiselt polegi lisada:) ma arvan ,et teemal juba piisavalt vastatud ,ja usun ,et see teema on kusagilt läbi jooksnud ka juba...
olge tublid , liigelge kultuurselt ja tublisti kõik siin olevad bmw liikmed ning omanikud;)
edu kõigile ,eks mul pole rohkem midagi lisada:)
kuid imelik ,selle teema algatamisel ei mõelnudki ,et nii vähe siis klubiliikmeid:(...
kuid ,ega ma ei maininudki just seda ,et bmw omanikut on mingid julmad kihutajad või ei ole eetilised...vaid pigem seda...et need inimesedki kes siin on lihtsalt , küsisin kas käitutakse ikka eetiliselt , ja usungi ,et enamus on..pigem , oleks õigem öelda , et inimesed ,kes ei oma bmwsid on rohkem ebaeetlised ,ja väga tihti ka bmw vastu ,ei kujuta ettegi miks ,arvan ,et rullnoka staatus oleks kõige asjakohasem..
oeh jah:) endal ka päris palju juhtumeid ,kus mõni pervert lihtsalt magab tee peal ,ja kui mööda sõitma hakkad leiab ka gaasipedaali ülesse...see ikka on kohutav...sellest võib tegelikult palju ohtlikke seise juhtuda..
nu rohkem üldiselt polegi lisada:) ma arvan ,et teemal juba piisavalt vastatud ,ja usun ,et see teema on kusagilt läbi jooksnud ka juba...
olge tublid , liigelge kultuurselt ja tublisti kõik siin olevad bmw liikmed ning omanikud;)
edu kõigile ,eks mul pole rohkem midagi lisada:)
eelmine nv. ja auto millega sõitsin oli BMW525tdsa touring (sama mis avataril ). sõitsin suunal tallinn-rakvere-mustvee ja kellelegi jalgu ei jäänud. kui keegi rakvere-mustvee vahel sappa jõudis siis sai kohe suunaga näidatud, et mine mööda (kui vastu kedagi ei tulnud). üks BMW E39 oli vist ka mujal euroopas käinud ja tänas suundadega parem-vasak-parem. hea tunne olihollow kirjutas:mis autoga tehu oli? ja kas see oli eelmine või yleeelmine nv. tartu-jõgeva-peterburi tee suunal?Jaanus_P kirjutas:minu kogemus on nädala eest peterburi maanteel kus kasutasin autot koos õppesõidu märkidega. kuigi kiirus oli ~105km/h ei jäänud minust üksgi auto maha. ma saan aru, et seal on lubatud 110km/h, aga autod kes sõitsid rekast mööda ja reastusid minu järgi vajutasid kohe lapatsi põhja kui nägid õppesõidu märki. mööda läksid nad nagu postist ja möödasõitjate hulgas oli nii mossesid kui vanu corolla panne mis vaevu koos püsisid. imelik oli see, et ennem rakveresse jõudmist jõudsin ma sellele corollale järgi ja siis tal enam nii kiire ei olnud.
mul sai yle eelmine nv. käidud lõuna-eesti tripil ja tartust jõgevale ja sealt tapale sõidetud mingeid väiksemaid maanteid pidi... sõitis ees mingi konnasööjate auto... vist oli roheline pesoo vms. sõitis tema minu ees tartust välja 85km/h ja ei grammigi rohkem... kui mööda hakkasin minema siis mööda sõidu sain lõpetada umbes 3km kaugemal kiirusega 180-190km/h
nii kui ma mööda olin saanud, siis järgmise 3km jooksul ma teda enda taga enam ei näinud... kiirust oli mul stabiilselt 90 ja 110 vahel
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Avaldan ka enda arvamust vähe.
Autode arv suureneb ja ummikud suurenevad. Et rida vahetada või peateele saada tuleb kasutada aina rohkem äkilisi vanöövreid. Osad ohtlikud olukorrad on liikluses tekitatud juba selle pärast, et muudmoodi enam ei saa. (ennast selles süüdi ei tunnista)
Mõned olukorrad mille puududes võiks minu arvates Eesti liikluskultuur olla palju turvalisem ja eeskujulikum:
Liigne viisakus võib olla ka ohtlik
eelmine aasta sõitsin Pärnu maanteel vana kalevi maja juurest mööda, linna poole ning nägin üht õnetust pealt, mis oli põhjustatud ühe juhi "heatahtlikust" tee andmisest peateele keerata soovivale autole. Tegu on kaherealise teega, nagu teada. Esimeses reas jäi üks üpriski kallis USA kabriolet seisma et anda teed kõrvalt hoovist välja keeravale autole. Hoovist välja keerav juht tänas rõõmsalt peateel seisma jäänud juhti ja sõitis kindlalt peateele, teise ritta välja, kust tuli teine auto ja sõitis õnneule juhile külje pealt sisse ning edasi veel vastu tee ääres paiknevat puud. Mitte mingit õigust ei ole peateel seisma jääda, kui sul ei ole selleks sundivat märki ees. Ning ärge minge selliste juhtide "heateo" ohvriks. See võib lõppeda kurvalt.
PS Liiklus ei olnud sel hetkel mitte üldse tihe + teisest reast tulnud auto oli samuti üks kallis kabriolet.
Teelt välja pööramine
Minule õpetati küll autokoolis seda et enne manöövri sooritamist peab suunatuli olema vähemalt 3 sekundit vilkunud ja juhul kui eelnevalt on mõni muu pöörang ees olnud või enne pöörangut (oli vist 100m).
Praegu on mulje et enne pidurdan, keeran ja korra vilgutan. Sellisid olukordi, mis võivad lõppeda kurvalt on näitena toomiseks mitmeid. Ühte tüüpi on juhid, kes maanteel sõites, pidurdavad järsult hoo maha, keeravad ja kui veab siis vahetult enne pööramist ka korra vilgutavad. Päevavalguses võib veel sellest aru saada. ..aga pimedas? Maanteel on see 100% vajalik, meelde tuletada. Missiis et teine taga sõitja süüdi jääb, kui tagumise otsa sul lömmi sõidab. Enda auto on ju siiski lõhutud. Kindlustus ajab asja vähemalt 2 nädalat (10 päva + remondi järjekord)
Ei lasta vahele
Saan aru et meil leidub siin ikka toredaid inimesi kes nii ei tee aga on ka juhte väljaspool foorumit, kes järjekorras oodates teisi liiklejaid pööret sooritajaid) vahele ei lase. Mõnes mõttes ma saan aru kui sõidad iga päev ühte ja sama rada, ning tead, millal õigele rajale keerata. Leidub ka neid, kes õigeaegse pöördega eksivad.
Mõeldakse nii et mina olen siin pool tundi juba oodanud ja nüüd tuleb mingi kutt ja tahab kohe ette saada, ise ei ole midagi oodanud. Selline see mõttelaad paljudel on. Ei loe end nüüd mingiks mõttelugejaks ja ei väida et kõik nii teevad.
Siit tuleb jälle õpetus autokoolist. Suunatulega pööret teha sooviv autojuht tuleb alati vahele lasta.
Maarvan et kui juht peaks näiteks iga 10 aasta jooksul oma lubade uuendamisel ka teooriaeksami tegema oleks võibolla ka olukord natuke parem liikluses. Mine tea. Nii arvan mina.
PS Proovin ise muidugi antud juhuseid vältida ja olla eeskujulik liikleja vastavalt liikluseeskirjadele.
Autode arv suureneb ja ummikud suurenevad. Et rida vahetada või peateele saada tuleb kasutada aina rohkem äkilisi vanöövreid. Osad ohtlikud olukorrad on liikluses tekitatud juba selle pärast, et muudmoodi enam ei saa. (ennast selles süüdi ei tunnista)
Mõned olukorrad mille puududes võiks minu arvates Eesti liikluskultuur olla palju turvalisem ja eeskujulikum:
Liigne viisakus võib olla ka ohtlik
eelmine aasta sõitsin Pärnu maanteel vana kalevi maja juurest mööda, linna poole ning nägin üht õnetust pealt, mis oli põhjustatud ühe juhi "heatahtlikust" tee andmisest peateele keerata soovivale autole. Tegu on kaherealise teega, nagu teada. Esimeses reas jäi üks üpriski kallis USA kabriolet seisma et anda teed kõrvalt hoovist välja keeravale autole. Hoovist välja keerav juht tänas rõõmsalt peateel seisma jäänud juhti ja sõitis kindlalt peateele, teise ritta välja, kust tuli teine auto ja sõitis õnneule juhile külje pealt sisse ning edasi veel vastu tee ääres paiknevat puud. Mitte mingit õigust ei ole peateel seisma jääda, kui sul ei ole selleks sundivat märki ees. Ning ärge minge selliste juhtide "heateo" ohvriks. See võib lõppeda kurvalt.
PS Liiklus ei olnud sel hetkel mitte üldse tihe + teisest reast tulnud auto oli samuti üks kallis kabriolet.
Teelt välja pööramine
Minule õpetati küll autokoolis seda et enne manöövri sooritamist peab suunatuli olema vähemalt 3 sekundit vilkunud ja juhul kui eelnevalt on mõni muu pöörang ees olnud või enne pöörangut (oli vist 100m).
Praegu on mulje et enne pidurdan, keeran ja korra vilgutan. Sellisid olukordi, mis võivad lõppeda kurvalt on näitena toomiseks mitmeid. Ühte tüüpi on juhid, kes maanteel sõites, pidurdavad järsult hoo maha, keeravad ja kui veab siis vahetult enne pööramist ka korra vilgutavad. Päevavalguses võib veel sellest aru saada. ..aga pimedas? Maanteel on see 100% vajalik, meelde tuletada. Missiis et teine taga sõitja süüdi jääb, kui tagumise otsa sul lömmi sõidab. Enda auto on ju siiski lõhutud. Kindlustus ajab asja vähemalt 2 nädalat (10 päva + remondi järjekord)
Ei lasta vahele
Saan aru et meil leidub siin ikka toredaid inimesi kes nii ei tee aga on ka juhte väljaspool foorumit, kes järjekorras oodates teisi liiklejaid pööret sooritajaid) vahele ei lase. Mõnes mõttes ma saan aru kui sõidad iga päev ühte ja sama rada, ning tead, millal õigele rajale keerata. Leidub ka neid, kes õigeaegse pöördega eksivad.
Mõeldakse nii et mina olen siin pool tundi juba oodanud ja nüüd tuleb mingi kutt ja tahab kohe ette saada, ise ei ole midagi oodanud. Selline see mõttelaad paljudel on. Ei loe end nüüd mingiks mõttelugejaks ja ei väida et kõik nii teevad.
Siit tuleb jälle õpetus autokoolist. Suunatulega pööret teha sooviv autojuht tuleb alati vahele lasta.
Maarvan et kui juht peaks näiteks iga 10 aasta jooksul oma lubade uuendamisel ka teooriaeksami tegema oleks võibolla ka olukord natuke parem liikluses. Mine tea. Nii arvan mina.
PS Proovin ise muidugi antud juhuseid vältida ja olla eeskujulik liikleja vastavalt liikluseeskirjadele.
E39 525 iA Sedaan
http://www.templiryytel.eu
http://www.templiryytel.eu
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Siimu jutule niipalju, et isiklikult mina pidasin tee andmise all silmas käitumist näiteks tipptunnil, mitte seda, et ma 60 km/h voolus hakkan rabelema.
Vahele laskmist võiks tõesti rohkem olla ning ka suunatuld. Kuna ise töötan hetkel ''suurega'', siis on see üsna mõeldamatu, et ilma suunda näitamata sõidaks, samas, nagu ma ka mainisin, see on juba nii ehk naa külge jäänud, kuna hakaksin seda harjutama lubade saamisest saati.
Kristjani jutu peale ristmikule iga hinna eest trügimisest niipalju, et kojusaamise või töölejõudmise tuhinas ei kipu inimesed vist eriti enam mõtlema- suurem osa igasugu idiootsustest toimub kas hommikusel või õhtusel tipptunnil...
Vahele laskmist võiks tõesti rohkem olla ning ka suunatuld. Kuna ise töötan hetkel ''suurega'', siis on see üsna mõeldamatu, et ilma suunda näitamata sõidaks, samas, nagu ma ka mainisin, see on juba nii ehk naa külge jäänud, kuna hakaksin seda harjutama lubade saamisest saati.
Kristjani jutu peale ristmikule iga hinna eest trügimisest niipalju, et kojusaamise või töölejõudmise tuhinas ei kipu inimesed vist eriti enam mõtlema- suurem osa igasugu idiootsustest toimub kas hommikusel või õhtusel tipptunnil...
Jah nii see on. Paraku on küllalt nahhaale kes tipptundidel trügivadki meelega vahele. Mentaliteediga: mis ma siin ikka õiges reas passin, sõidan hoopis paremale pööramise ritta ja siis vahetult enne pööret trügin tagasi vahele. Meelega. Teised las passivad. Näiteid võib tuua sadu igast suuremast hommikusest ummikust. Eks see omakorda põhjustab paksu verd ja vastastikust vimma liikluses.siim_s kirjutas:Ei lasta vahele
Saan aru et meil leidub siin ikka toredaid inimesi kes nii ei tee aga on ka juhte väljaspool foorumit, kes järjekorras oodates teisi liiklejaid pööret sooritajaid) vahele ei lase. Mõnes mõttes ma saan aru kui sõidad iga päev ühte ja sama rada, ning tead, millal õigele rajale keerata. Leidub ka neid, kes õigeaegse pöördega eksivad.
Mõeldakse nii et mina olen siin pool tundi juba oodanud ja nüüd tuleb mingi kutt ja tahab kohe ette saada, ise ei ole midagi oodanud. Selline see mõttelaad paljudel on. Ei loe end nüüd mingiks mõttelugejaks ja ei väida et kõik nii teevad.
Siit tuleb jälle õpetus autokoolist. Suunatulega pööret teha sooviv autojuht tuleb alati vahele lasta.
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Kirjutaks siis vahelelaskmise kohta kah paar huvitavat juhtumit.
Saan aru, vilgutad suunda ja tahad, et vahele lastakse, samas, võiks ka mõelda, et su suunda pole alati näha.
Minul on olnud nii, et tipptunnil tahtis mulle üks punane VW buss küljepealt sisse sõita, vilgutas teine küll suunda, aga oli teine täpselt minu kõrval, ja siis hakkas jõuga tulema.. Mina hakkasin juba, et mida kura*it, vajutasin pidurit ja siis alles nägin suunatuld. Ses suhtes, et kui tahad rida vahetada, siis võiks ikka veenduda, et sulle teed antakse, mitte, et vilgutan ja tulen. Oleks ta minu ees olnud, mul ei oleks kahju olnud seda piduripedaali paar sekundit kauem all hoida, et ta minu ette saaks.
Teine tore juhus on see, et sõitsin mida kodust, Loolt, Tallinna, ja teadagi tuleb selleks Narva mnt. -d kasutada. Kiirendan mina tagasiopöördest just hooogu üles, et teistele tagantulijatele jalgu ei jääks, kui näen sellist vahvat kaadrit: Minust meeter-poolteist eespool sõidab mingi sinine riisipüss. Üks hetk näen vilkuvat suunda ja juba trügib ta mul aknast sisse, asi oli otseselt sentimeetrites, lõks õnneks, et mul hea reaktsioon ja autol head pidurid. Seepeale, kui pidurit pressisin tõmbas sinine ka enda vööndisse tagasi. Sõitsin mina siis temast kindluse mõttes mööda, ees ikka turvalisem kui taga, ja vaatan riisipüssi aknast sisse. Mida mina näen. Samasugust kaadrit. Tibi (noh mingi selline 18-19a. vana) lükkab suuna sisse ja keerab (peaaegu minust üle jälle) ja siis hakkab peeglisse vaatama. Seepeale kui mind näeb, ehmatab ära, tõmbub omasse vööndisse tagasi, vaatab mind lolli näoga, lükkab uuesti suuna sisse, vaatab üle õla ja keerab jälle.. Päris õudne oli kohe.
Viimase kohta ei oskagi ma midagi öelda kohe.. Huvitav, kust sellised load saavad?
Saan aru, vilgutad suunda ja tahad, et vahele lastakse, samas, võiks ka mõelda, et su suunda pole alati näha.
Minul on olnud nii, et tipptunnil tahtis mulle üks punane VW buss küljepealt sisse sõita, vilgutas teine küll suunda, aga oli teine täpselt minu kõrval, ja siis hakkas jõuga tulema.. Mina hakkasin juba, et mida kura*it, vajutasin pidurit ja siis alles nägin suunatuld. Ses suhtes, et kui tahad rida vahetada, siis võiks ikka veenduda, et sulle teed antakse, mitte, et vilgutan ja tulen. Oleks ta minu ees olnud, mul ei oleks kahju olnud seda piduripedaali paar sekundit kauem all hoida, et ta minu ette saaks.
Teine tore juhus on see, et sõitsin mida kodust, Loolt, Tallinna, ja teadagi tuleb selleks Narva mnt. -d kasutada. Kiirendan mina tagasiopöördest just hooogu üles, et teistele tagantulijatele jalgu ei jääks, kui näen sellist vahvat kaadrit: Minust meeter-poolteist eespool sõidab mingi sinine riisipüss. Üks hetk näen vilkuvat suunda ja juba trügib ta mul aknast sisse, asi oli otseselt sentimeetrites, lõks õnneks, et mul hea reaktsioon ja autol head pidurid. Seepeale, kui pidurit pressisin tõmbas sinine ka enda vööndisse tagasi. Sõitsin mina siis temast kindluse mõttes mööda, ees ikka turvalisem kui taga, ja vaatan riisipüssi aknast sisse. Mida mina näen. Samasugust kaadrit. Tibi (noh mingi selline 18-19a. vana) lükkab suuna sisse ja keerab (peaaegu minust üle jälle) ja siis hakkab peeglisse vaatama. Seepeale kui mind näeb, ehmatab ära, tõmbub omasse vööndisse tagasi, vaatab mind lolli näoga, lükkab uuesti suuna sisse, vaatab üle õla ja keerab jälle.. Päris õudne oli kohe.
Viimase kohta ei oskagi ma midagi öelda kohe.. Huvitav, kust sellised load saavad?
Nuu jah sina ei viitsind aga mina küll. Sai alles riias käidud ja pilt seal on ka suht selline nagu ta on. Aga sellegi poolest on eestis neid juhte küll ja küll kes meelehärmi pakuvad. Eile siis Tallinnasse sõidul oli mure ja tüliõunaks mingi vanem opel rekord kõigepealt lendas minust umbes 140km/h mööda ja siis ukerdama kukkus mingi 70 - 80 km/h ma sõitsin tast mööda ja siis vana kukkus lihtsalt mul järgi sõitma pikivahe oli meetrine umbes. Ette jäi mingi rekka ja pimedas kurvis siis vana otsustas et nüüd on minust ja rekkas õige aeg mööduda. Süstis minema ja umbes poole rekka pealt leidis vastu tuleva rekka. mille peale siis järsk pidurdus ja mis oleks mulle suht kurvalt lõppend kui ma poleks kruusa peale sõitnud Ega see sellega ei lõppenud sõideti lõpuks lihtsalt eraldus ribast julmalt üle ja edasi. sain minagi siis lõpuks rekkast mööda ja sama teema ikka ukerdab 80 kümnega jalus. samuti mööda sõit temast ja tema minust 130 - 140 ga aga siis 50 alas niitis politsei ta maha ja sinna ta jäi.Cardo kirjutas:Kas te arvate, et keegi viitsib neid 1000 sõnalisi tsitaate läbi ka lugeda ve mis ? Mina küll ei viicinud
vahest ikka politseid leidub ka kui vaja on
Mul tekkis küsimus mida sa sellise värdjaga teed?
samas on ju see ka et kaasliiklejate peale mõelda siis minu möödasõit opelist tekitaks üha uusi ja uusi avariiohtlikke olukordi kuna opeli juht tunneks vajadust uuesti minust mööda süstida kus iganes pimekurv või varjatud nähtavus jne. Nimg samas ise liigud 100 ga jalus on ta nii või naa
Seda peab täheldama küll et rekkajuhid näittasid ikkagi Ikla - Tallinna maanteel päris palju suunda möödumiseks. Ärga siis unustage vastu tänada. Mina lasen heameelega vahele ja liikudes aeglasema sõidukiga näittan tagaliikujale suunda kui on võimalik mööduda kuna tahaks et mind sama moodi vahele lastaks kui häda käes on. Ja teiseks see tänamine kaas juhilt tõstab enesetunnet ka.
Suunatulede või ohutulede kangini/lülitini ei ole pikk maa piisab ju vajutusest et tänada inimest kes mööda või vahele lasi see omakorda innustab teda teisigi autosid vahele laskma.
ma ka ei viitsi neid pikki tekste läbi lugeda. Põhjuseks on jälle see niiöelda "liikluskultuur täna". See jutustamine siin foorumis ei muuda miskit.
Teiseks, mis eetikast siin üldse jutt on? Näidake mulle paberit, kus on kirjas eetka liikluses. Liikluses pole eetikat. Seal on kehtiv vaid liikluseeskiri.
Teine asi on juba viisakus liikluses, nt tänamine, jne. Vahelelaskmised on tegelikult reguleeritud liikluseeskirjas, kellel on eesõigus ja kes peab ootama.
Mina eeldan, et inimesed täidavad liikluseeskirju ja on ka viisakad. Ise käitun vastavalt. Punkt. Mingit eetikat liikluses küll ma ei näe...
Teiseks, mis eetikast siin üldse jutt on? Näidake mulle paberit, kus on kirjas eetka liikluses. Liikluses pole eetikat. Seal on kehtiv vaid liikluseeskiri.
Teine asi on juba viisakus liikluses, nt tänamine, jne. Vahelelaskmised on tegelikult reguleeritud liikluseeskirjas, kellel on eesõigus ja kes peab ootama.
Mina eeldan, et inimesed täidavad liikluseeskirju ja on ka viisakad. Ise käitun vastavalt. Punkt. Mingit eetikat liikluses küll ma ei näe...