Minul on oma E39-ga möödunud 60K km ja 2a4k.
Mingil hetkel mõtlesin küll, et minu autoarmastus on ületanud igasugused piirid. See oli siis, kui arvestasin 1,5 aastaga auto peale kulunud remondiraha - ca 60K.... sinna juurde kütus, rehvid, kindlustus. Aga midagi pole parata - kui võrrelda minu auto kulu ja sõidumugavust sõbranna Avensise kulu ja (olematu) sõidumugavusega, siis ****, raban hea meelega rohkem tööd teha, et oleks rohkem raha auto hooldamiseks!
Tagantjärgi aga tean, et oleksin saanud palju raha kokku hoida, kui mul oleks olnud see maagiline
Oma Remonditöökoda. Elasin väikeses Eesti linnas, kus valikut polnudki. Vaid kohalik firma ja oh kui palju nad mulle lisakulutusi tekitasid. Näiteks väänasid mu autole külge vale pistikuga kliimaventika. Selle avastamine võttis UMil aega 2 külastust ja 5 UMi töötundi. Kes UMis käinud, teavad, kui palju seal töötund maksab...
Samuti on kulunud väga palju raha nn 'fantoomvigade' otsimisele. Neid ma lausa vihkan! Selle koha pealt on UM ikka täiesti läbikukkunud asutus. Lihtsalt ei ole vastuvõetav, et 2 tundi tagasilladiagnosti ja nad ei suuda tuvastada lahtist amordikatet...!
Või Webasto tsirkulatsioonipumba plahvatus. Keegi ei osanud mu kirjelduse peale öelda, milles asi. Vea otsimine läks maksma 900kr, uus pump 2000kr ja pumba vahetus teine 900kr. Pluss 2x sõitu kodunt 50km kaugusele remonditöökotta. Ilmselt oleksin saanud probleemi lahendada oluliselt mõistlikuma hinnaga, kui mõni pädevam remondikunn oleks kohe esiratta maha keeranud, logari maha võtnud ja Webasto kallale asunud...
2009 kevadel said aga mitmed arusaamatud probleemid lahendused, sügisel sai tagasild väikest lihvi.
Rohkem nagu midagi ette heita ei ole. Ju sain hea isendi - otse Saksast ju. Veermik hetkel peab, ees Lemförder + Bilstein B6 amordid (üle 2a nüüdseks), taga Meyle silikoonpuksid ja tundmatud amordid - vähemalt mina pole neid vahetada saanud. Ülevaatusel Nov 2009 ütles ÜV punkti seltsimees, et pole nii korras BMWd ammu näinud
Ent kui mu auto on puhtaks pestud, siis on ta nii kuradima ilus! Ja mõtlen hirmuga, et kui ta jääb nii vanaks, et enam ei ole võimalik temaga sõita või teda ülal pidada, et mis auto ma siis endale ostan? Uut BMW-d kohe kindlasti mitte! Südamest loodan, et vähemalt järgmised 5a ma sellele mõtlema ei pea ja ehk on siis juba uued tuuled puhumas... Top Gear kiitis Honda vesinikuga sõitvad autot, äkki võtaks sellise suuna
Nüüd elan Tallinnas ja siin on õnneks pädevaid inimesi küll. Hetkel vaatan aknast välja ja see vaatepilt meeldib mulle meeletult. No olen bemmipede noh! Ma ei kujuta ette elu ilma oma auto komfortistmeteta! Milline huumor oli kuulata ühe norraka hämmingut, kui ta rääkis soovist osta uus auto ja mainis suurte silmadega, et "kujutad sa ette, sellel autol on soojendusega rool!" Ta ei teagi, et BMW-l oli selline asi olemas juba rohkem kui 10 aastat tagasi.....
Vanad BMW on väga väga väga head autod. Miks muidu eksisteerivad rullnokad... eks ikka seepärast, et need vanad autod kestavad lihtsalt nii hästi. Tõelised igiliikurid. Minu unistuste auto on muideks E24 635CSI
---------------------------------------
Minu auto armatuuris särab kilometraaziks 230K km. Usun, et sellise läbisõidu kohta täitsa nitsevoo auto.
Mart, sinu E39-tel on aga hoopis teine läbisõit ja see selgitab nii mõndagi.
Ja uuema mudeli osas jään endale kindlaks: neid autosid ei ostaks isegi siis, kui rahaga targemat teha poleks. Aga samas: ma ei tea ka mitte ühtegi alternatiivi..........! (Anyone?!)
OT: soovitan kõikidel autosõpradel Silberautost nii kaugele hoida kui võimalik. Sellist firmat ei tohiks lihtsalt eksisteeridagi.