BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Tervist kõigile foorumi külastajatele !
Tüüpvigadest rääkides siis, et üks nendest on BMW E39 Touringute tagumineklaas. Just nimelt, et vajtuan lülitit, aga ei taha see klaas kuidagi luugi küljest avaneda. Hakkasin praegu autol nagu pisi vigu eemaldama ja oleks ilge soov see jama nüüd korda teha . Kas on foorumis selliseid inimesi, kes oskaks öelda, mis ma peaks tegema, et see klaas siis lõpuks lahti saada ja on aimu mis viga võib olla ? . Mingi juhe äkki oksudeerunud vms ? .
SAMUTI KUI kellelgi ON SEDA KLAASI KÜLJES OLEVAT SÜSTEEM KOOS KOJAMEHE JA KÕIGEGA . ( PUNASE RINGI SEES ) SIIS KIRJUTAGE JA ÄKKI SAAME KAUBALE !
Tüüpvigadest rääkides siis, et üks nendest on BMW E39 Touringute tagumineklaas. Just nimelt, et vajtuan lülitit, aga ei taha see klaas kuidagi luugi küljest avaneda. Hakkasin praegu autol nagu pisi vigu eemaldama ja oleks ilge soov see jama nüüd korda teha . Kas on foorumis selliseid inimesi, kes oskaks öelda, mis ma peaks tegema, et see klaas siis lõpuks lahti saada ja on aimu mis viga võib olla ? . Mingi juhe äkki oksudeerunud vms ? .
SAMUTI KUI kellelgi ON SEDA KLAASI KÜLJES OLEVAT SÜSTEEM KOOS KOJAMEHE JA KÕIGEGA . ( PUNASE RINGI SEES ) SIIS KIRJUTAGE JA ÄKKI SAAME KAUBALE !
- Tarmo_N
- Huviline
- Postitusi: 1257
- Liitunud: 28.05.2006 15:55 53
- Telefon: 51975325
- Asukoht: heinola-viljandi.
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
hingede juurest lähevad juhtmed katki.kogu mure.
powered by bmw e39 530d touring ja e34 525tds touring.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Jutt käib siis nendest hingedest mis on klaasi omad ?
On sul äkki mingeid ideid kuidas ma **** selle klaasi lahti saaksin tal vist mingi magnetsüsteemiga see ?
On sul äkki mingeid ideid kuidas ma **** selle klaasi lahti saaksin tal vist mingi magnetsüsteemiga see ?
- Tarmo_N
- Huviline
- Postitusi: 1257
- Liitunud: 28.05.2006 15:55 53
- Telefon: 51975325
- Asukoht: heinola-viljandi.
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
juhtmed jooksevad nii klaasi kui luugi hingede juurest läbi.kui juhtmed katki siis tuleb luugi sisemine kate maha vötta ja sealt saab klaasi kas mehaaniliselt või mootorile voolu andes asja lahti.muidugi vöib see mootor kah tuksis olla.igal juhul pead katte maha vötma.
powered by bmw e39 530d touring ja e34 525tds touring.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Tänan info eest! Nüüd tekkis uus küsimus, milline see mehhaaniline avamine seal on? Oskad sa öelda, mida siis tuleb seal vajutada ?
- Tarmo_N
- Huviline
- Postitusi: 1257
- Liitunud: 28.05.2006 15:55 53
- Telefon: 51975325
- Asukoht: heinola-viljandi.
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
seal pole mingit mehaanilist avamist niiöelda.klaasiavamis mootori kulge läheb vist varras mis tömbab lukukeelt.mehaanilise avamise all mötlesingi seda varrast,kui seda ise liigutada siis tuleb klaas lahti.mingit magneti susteemi seal pole.vöta luugi kate maha ja näed kuidas asjad toimivad.muidugi ka mina pole selgeltnägia ja ei tea mis sul seal jukerdab aga mina alustaksin sellest.ilma luugikatte eemaldamiseta ei saa sa ka juhtmetele vist ligi.edu!
powered by bmw e39 530d touring ja e34 525tds touring.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Siinkohal tänud sulle! . tegelen nüüd ekspäev sellega.
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Läbielatud teema.
Viga võib olla:
Pakun et viga lülitis endas. Lüliti on nii idiootselt tehtud, et see lihtsalt mädaneb maha meie kliimas, suht tüüp viga, kui vaadata UM laoseisu antud jublakal
Ilma midagi lõhkumata sa tagaklaasi lüliti mehaanilisele osale ligi ei pääse. Klaasi avamine manuaalselt on tehtud nii raskeks kui võimalik ja avarii lülitit seal ka ei ole tehtud, nagu luugil
Lüliti kätte saamine klaasi küljest on ka paras ooper. Ma isegi tahtsin DIY teha, aga pole viitsimist olnud, aga tuleb vist ära teha.
Viga võib olla:
- Katkenud juhtmed
- Vigane lüliti
- Vigane relee
Pakun et viga lülitis endas. Lüliti on nii idiootselt tehtud, et see lihtsalt mädaneb maha meie kliimas, suht tüüp viga, kui vaadata UM laoseisu antud jublakal
Ilma midagi lõhkumata sa tagaklaasi lüliti mehaanilisele osale ligi ei pääse. Klaasi avamine manuaalselt on tehtud nii raskeks kui võimalik ja avarii lülitit seal ka ei ole tehtud, nagu luugil
Lüliti kätte saamine klaasi küljest on ka paras ooper. Ma isegi tahtsin DIY teha, aga pole viitsimist olnud, aga tuleb vist ära teha.
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Sul endal ka siis see sama probleem, et ei avane ?
Õehh, ajasid hirmu peale et seda ei saa tervena kätte .
Pistik/lüliti oli UM-s mingi oma 400 kr äkki?
Õehh, ajasid hirmu peale et seda ei saa tervena kätte .
Pistik/lüliti oli UM-s mingi oma 400 kr äkki?
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Ei avanenud jah, nüüd korras sellega, aga aretamist oli oma jagu.
Ok ega asi nii hull ka ei ole, ega pärast eriti aru ei saa, et oli vaja veits lõhkuda
Mikrolüliti (pos. 12 joonisel) tootekood 61318363631 ja hetkel müügihind UM's 491,55 kr, Tartus 2 tk.
Ok ega asi nii hull ka ei ole, ega pärast eriti aru ei saa, et oli vaja veits lõhkuda
Mikrolüliti (pos. 12 joonisel) tootekood 61318363631 ja hetkel müügihind UM's 491,55 kr, Tartus 2 tk.
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Mul on teistpidi probleem - luugi klaas tuleb sõidu ajal lahti. Paar korda on nii olnud, et lööb klaasist osa küll natuke lahti, aga samas nupust vajutades seda täitsa avada ei saa. Siis tuleb lihtsalt kinni suruda/lüüa. Teinekord aga avaneb ilusti. Nädala jooksul on seda jama umbes 6-7 korda olnud.
Probleem samamoodi juhtmetes?
Probleem samamoodi juhtmetes?
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Kas muidu käib klaasi avamine ja sulgemine ilma probleemideta, kas varem ka seda probleemi esinenud.
Kas klaasi teeb lahti siis kui sõidad mööda ebatasast teed, auto rappub palju.
Võib olla on viga selles, et klaasi lukk ja luksutus polt ei ole omavahel õigesti paika sätitud.
Kui klaasi kinni paned pead, kas pead väga suuret jõudu rakendaam, et klaasi ära lukustaks.
Kui klaasi kinni paned, ega lukustuspolt vastu luku korpust lähe. Lukustus polt ei tohiks minna vastu luku korpust, vastu seda ava, kuhu lukustuspolt sisse läheb. Kui need väga mööda on, siis see võib takistada avamist/sulgemist.
Kui lukk avab klaasi, siis lukustusmootor tõmbab korraks eest ära lukustusvedru (pildil näha luku korpuse avas, paremal pool servas), pärast mida ei tohiks midagi takistada klaasi avamast.
Luku korpus
Lukustusvõll
Kas klaasi teeb lahti siis kui sõidad mööda ebatasast teed, auto rappub palju.
Võib olla on viga selles, et klaasi lukk ja luksutus polt ei ole omavahel õigesti paika sätitud.
Kui klaasi kinni paned pead, kas pead väga suuret jõudu rakendaam, et klaasi ära lukustaks.
Kui klaasi kinni paned, ega lukustuspolt vastu luku korpust lähe. Lukustus polt ei tohiks minna vastu luku korpust, vastu seda ava, kuhu lukustuspolt sisse läheb. Kui need väga mööda on, siis see võib takistada avamist/sulgemist.
Kui lukk avab klaasi, siis lukustusmootor tõmbab korraks eest ära lukustusvedru (pildil näha luku korpuse avas, paremal pool servas), pärast mida ei tohiks midagi takistada klaasi avamast.
Luku korpus
Lukustusvõll
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Probleem on olnud umbes nädal aega (varem ~3a jooksul pole seda jama esinenud). Esimest korda avanes pikemal maanteesõidul, arvasin alguses, et oli võibolla lihtsalt jääs ja sulas millegipärast lahti. Aga nüüd on juba mitu korda sõidu jooksul lahti löönud, tuleb uksed seest sõidu ajaks lukku panna Ja ei ole seotud ka auto rappumisega - täiesti sirgel tasasel teel.
Päris nagu laudaust klaasi kinni lööma ei pea, aga samas on mõnikord olnud ka nii, et esimese korraga ei taha kinni jääda, on tulnud natuke kõvemini lüüa, aga seda harvemini.
Üldiselt seda klaasist osa ma eriti ei kasutagi, talve jooksul seda ilmselt avatud polegi, lambist lõi ühel sõidul laetule ja armatuuris luugimärgi põlema. Luuk ise ei tulegi päris lahti, selleks, et ta täitsa avada, tuleks nupust veel vajutada ja lahti ta teha, aga samas pole ta ka päris kinni.
Seega vist lukustuspoldis ja korpuses asi olla ei saa?!
Päris nagu laudaust klaasi kinni lööma ei pea, aga samas on mõnikord olnud ka nii, et esimese korraga ei taha kinni jääda, on tulnud natuke kõvemini lüüa, aga seda harvemini.
Üldiselt seda klaasist osa ma eriti ei kasutagi, talve jooksul seda ilmselt avatud polegi, lambist lõi ühel sõidul laetule ja armatuuris luugimärgi põlema. Luuk ise ei tulegi päris lahti, selleks, et ta täitsa avada, tuleks nupust veel vajutada ja lahti ta teha, aga samas pole ta ka päris kinni.
Seega vist lukustuspoldis ja korpuses asi olla ei saa?!
- TiitS
- Huviline
- Postitusi: 1157
- Liitunud: 26.01.2008 22:36 08
- Peamine sõiduk: BMW jt. A+B
- Asukoht: Tallinn
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
..juhtmed viga saanud/üle kontrollima
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Vabandust !
Ma ei märkanud Kadri postitust. Roni veel unisena foorumi..
Hoiame teemat edasi, ning täiendame siis .
Ma ei märkanud Kadri postitust. Roni veel unisena foorumi..
Hoiame teemat edasi, ning täiendame siis .
Viimati muutis Edgar, 31.01.2011 23:24 53, muudetud 2 korda kokku.
- TiitS
- Huviline
- Postitusi: 1157
- Liitunud: 26.01.2008 22:36 08
- Peamine sõiduk: BMW jt. A+B
- Asukoht: Tallinn
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Edgar: et sina said murest lahti, pea teemat kohe lukku panema
Nüüd ju Kadri`l mureks klaasi-luugi ise avanemine
Nüüd ju Kadri`l mureks klaasi-luugi ise avanemine
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Samas, kui klaas avaneb sõidu peal lahti :
Mul oli sama asi, et järsku keset sõitu lööb armatuuri põlema et pagasniku luuk lahti. Peale seda võtsin ning pingutasin selle "lukustuspoldi" üle, et keerasin teda klaasiraami sisse poole. Tähendab seda, et klaasi kinnilöömisel tõmbab klaasi rohkem raami enda külge. Siiamaani pole rohkem kordagi sõidupealt lahtilöönud klaasiluuki . Ei ütle et sul KINDLALT sama põhjus, aga tõin näite mis veel võib mõjutada. Muidugi mina kahtlustan kah seal elektripistiku viga vms.
Ning sellekohapealt, et isegi mina ei kasuta seda klaasiluuki aga kui ta ei töötanud, siis ma vandusin nagu vana ****, et saaks viga eemaldatud ja ennasttäis näoga poeparklas reklaamida mis mugavus BMW E39 Touringule(ka e34 on see , ma tean ) tehtud.
Mul oli sama asi, et järsku keset sõitu lööb armatuuri põlema et pagasniku luuk lahti. Peale seda võtsin ning pingutasin selle "lukustuspoldi" üle, et keerasin teda klaasiraami sisse poole. Tähendab seda, et klaasi kinnilöömisel tõmbab klaasi rohkem raami enda külge. Siiamaani pole rohkem kordagi sõidupealt lahtilöönud klaasiluuki . Ei ütle et sul KINDLALT sama põhjus, aga tõin näite mis veel võib mõjutada. Muidugi mina kahtlustan kah seal elektripistiku viga vms.
Ning sellekohapealt, et isegi mina ei kasuta seda klaasiluuki aga kui ta ei töötanud, siis ma vandusin nagu vana ****, et saaks viga eemaldatud ja ennasttäis näoga poeparklas reklaamida mis mugavus BMW E39 Touringule(ka e34 on see , ma tean ) tehtud.
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Ok, sõiduajal lahti tulemist, seda võib tekitada viga elektri ahelas. Aga ma ei saa aru sellest, et kui klaas ise lahti tuleb, et sa siis teda täiesti lahti teha ei saa vaid pead kinni lükkama ja siis uuesti avama, et klaasi üles tõsta!
Kui luku mootor tõmbab lukustusvedru eest siis rohkem seal midagi ei ole, mis takistaks lavamist, vähemalt mina seal küll midagi ei tuvastanud.
Kui plastikkatted eest ära võtta (luku korpuse lukustus poldi eest), siis äkki saab piiluda (niipalju kui võimalik) mis seis on kui klaas ise lahti tuleb.
Kui suure jõuga proovisid klaasi avada, kui klaas ise sõiduajal lahti tuli?
Kui luku mootor tõmbab lukustusvedru eest siis rohkem seal midagi ei ole, mis takistaks lavamist, vähemalt mina seal küll midagi ei tuvastanud.
Kui plastikkatted eest ära võtta (luku korpuse lukustus poldi eest), siis äkki saab piiluda (niipalju kui võimalik) mis seis on kui klaas ise lahti tuleb.
Kui suure jõuga proovisid klaasi avada, kui klaas ise sõiduajal lahti tuli?
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Sõidu ajal tuleb klaas niipalju lahti, et jääb logisema - ei ole ei päris kinni ega ka päris lahti
Erilist jõudu pole sellega rakendanud, kui ei taha siis täitsa lahti tulla, olen lihtsalt käega peale löönud, et korralikult kinni jälle läheks. Aga tavaliselt olen ta ikka ilusti lahti saanud. Ainult paaril korral nupp nagu ei töötanud, st ei saanud klaasi täitsa avada, kui ta logisema on löönud.
Edgar, niimoodi pingutatud seda juba korra on (üsna ammu, vb juba 2 aastat tagasi), sest enne oli ka kuidagi "lõdvalt" seal.
Tuleb ikka lahti võtta ja vaadata, mis karul kõhus on
Erilist jõudu pole sellega rakendanud, kui ei taha siis täitsa lahti tulla, olen lihtsalt käega peale löönud, et korralikult kinni jälle läheks. Aga tavaliselt olen ta ikka ilusti lahti saanud. Ainult paaril korral nupp nagu ei töötanud, st ei saanud klaasi täitsa avada, kui ta logisema on löönud.
Edgar, niimoodi pingutatud seda juba korra on (üsna ammu, vb juba 2 aastat tagasi), sest enne oli ka kuidagi "lõdvalt" seal.
Tuleb ikka lahti võtta ja vaadata, mis karul kõhus on
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Tere
Mis jama mul olla võib?
Tagaluuk avaneb ja sulgub ilusti. Tagakojamees toimib perfektselt.
Aga klaas ei avane. Nuppu vajutades ei kostu ka mitte mingisugust plõksu vms.
Võtsin täna lahti. Vasaku inge parempoolsetes juhtmetes oli üks juhe katki, ühendasin ajutiselt ära, aga ikka ei midagi. Vasaku inge vasakpoolsetes juhtmetes tundusid kõik terved.
Üks juhe oli veel selline, et kõri oli katki, aga kõik kiud sees terved, seega juhtmed peaks nagu korras olema.
Mida järgmiseks kontrollida? Kus asub see relee? Kuidas seda kontrollida?
Parimat,
Jüri
Mis jama mul olla võib?
Tagaluuk avaneb ja sulgub ilusti. Tagakojamees toimib perfektselt.
Aga klaas ei avane. Nuppu vajutades ei kostu ka mitte mingisugust plõksu vms.
Võtsin täna lahti. Vasaku inge parempoolsetes juhtmetes oli üks juhe katki, ühendasin ajutiselt ära, aga ikka ei midagi. Vasaku inge vasakpoolsetes juhtmetes tundusid kõik terved.
Üks juhe oli veel selline, et kõri oli katki, aga kõik kiud sees terved, seega juhtmed peaks nagu korras olema.
Mida järgmiseks kontrollida? Kus asub see relee? Kuidas seda kontrollida?
Parimat,
Jüri
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Mina soovitaks veelkord juhtmeühendust üle vaadata. Ühendasid "ajutiselt" ning äkki ei saanud kõige parem see ühendus. Kui tõesti, oled kindel et kõik juhtmed nüüd korralikud ning peaks ühendus olema siis mina kahlustaksin mikrolülitit järgmiseks. ( sama, mis klaasiküljes on ) .
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
ma vaatasin juhtmeid vasakpoolse inge juurest, kaks suurt pundart läks.
kindlasti tegin ajutise ühenduse korrektselt.
aga kas peab vaatama ka juhtmeid parempoolses puntras? luugi asjaga need ka seotud?
ja selgus, et seda klaasi pole kindlasti üle 4 aasta avatud kordagi.
parimat,
jürka
kindlasti tegin ajutise ühenduse korrektselt.
aga kas peab vaatama ka juhtmeid parempoolses puntras? luugi asjaga need ka seotud?
ja selgus, et seda klaasi pole kindlasti üle 4 aasta avatud kordagi.
parimat,
jürka
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Ma arvan et viga siiski mikrolülitis.
Kui ma õigesti mäletan, siis vasakul (juhi) pool olevas kimbus on mikrolüliti juhtmed, aga paremal pool on juhtme mis lähevad lukusti enda juurde.
Relee kontrolli ka üle.
Kui klaasi lahti saad, siis lüliti korrasolekut kerge kontrollida, aga ennem pead sa klaasi lahti saama.
Kui ma õigesti mäletan, siis vasakul (juhi) pool olevas kimbus on mikrolüliti juhtmed, aga paremal pool on juhtme mis lähevad lukusti enda juurde.
Relee kontrolli ka üle.
Kui klaasi lahti saad, siis lüliti korrasolekut kerge kontrollida, aga ennem pead sa klaasi lahti saama.
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
eespool küsisingi relee asukohta.
ja kuidas kontrollida mikrolüliti korrasolekut?
tänud vastajatele ka!!!!
ja kuidas kontrollida mikrolüliti korrasolekut?
tänud vastajatele ka!!!!
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Relee asub tagumiste kaitsmete juures. Kui ma õigesti mäletan, siis seal oli 2 ühesugust musta värvi releed. Vaata üle, kui nad samad on, siis võid omavahel vahetada ja niimoodi kontrollida.
Mikrolüliti kontrollimiseks pead juhipoolsetel juhtmetel kummikatte eemaldaama (seda kummikatet näed üksnes siis kui klaasi lahti saad) ja seal on sinine pistik (04/98 aasta masinal oli vähematl sinine) ja seal tuleb lihtsalt kaks klemmi omavahel ühendada. Kui ühendad, siis saadetakse lukustile signaal ja lukk avatakse.
Mikrolüliti kontrollimiseks pead juhipoolsetel juhtmetel kummikatte eemaldaama (seda kummikatet näed üksnes siis kui klaasi lahti saad) ja seal on sinine pistik (04/98 aasta masinal oli vähematl sinine) ja seal tuleb lihtsalt kaks klemmi omavahel ühendada. Kui ühendad, siis saadetakse lukustile signaal ja lukk avatakse.
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
oot kus täpsemalt see pistik asub.
vasakpoolsete luugihingede juures juhtmepuntras? see oli mul lahti ja mingeid lahtisi juhtmeotsasid seal ei olnud peale ühe murdunud juhtme. ju siis mujal, ja sain valesti aru?
ja miks üldse siuke asi on autosse jäetud, et kaks lahtist juhtmeotsa vedelevad seal, et vahel saaks neid ühendada? ongi mikrolüliti kontrolliks mõeldud?
vasakpoolsete luugihingede juures juhtmepuntras? see oli mul lahti ja mingeid lahtisi juhtmeotsasid seal ei olnud peale ühe murdunud juhtme. ju siis mujal, ja sain valesti aru?
ja miks üldse siuke asi on autosse jäetud, et kaks lahtist juhtmeotsa vedelevad seal, et vahel saaks neid ühendada? ongi mikrolüliti kontrolliks mõeldud?
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Endal tänasest sama teema,ise avab kui uksed lahti Kiirelt töö juures ühendasin lihtsalt selle mikrolüliti pistiku lahti ja sain kodu ära sõita. Õnneks võtmest avaneb ka,seega hetkel hullu pole,kuid korda teeks ikka,heaks infoks teema siin
Alguses paaril korral mõtlesingi,et läksin võtme vastu vms,kuid õhtal seisin auto kõrval kui plõks lahti tuli ja enam kinni ei jäänudki,oli mõni sec kinni ja siis uuesti lahti.
Juhe ei asu kuskil kimbus( vähemalt E46 mitte) vaid jookseb mööda klaasi liimitult nagu lintkaabel vms.. Pistik asub kohe seal lüliti all sees pool klaasi kui plastik eemaldada.
Alguses paaril korral mõtlesingi,et läksin võtme vastu vms,kuid õhtal seisin auto kõrval kui plõks lahti tuli ja enam kinni ei jäänudki,oli mõni sec kinni ja siis uuesti lahti.
Juhe ei asu kuskil kimbus( vähemalt E46 mitte) vaid jookseb mööda klaasi liimitult nagu lintkaabel vms.. Pistik asub kohe seal lüliti all sees pool klaasi kui plastik eemaldada.
E91 330XD
Re: BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Aga milleks lõigata midagi jäädavalt läbi kui pistik olemas kust saab lüliti disableda Või kui tõesti E39 pistik puudub siis my bad..
E91 330XD