Ma ei tea, millistest ühikutest Ultron siin räägib, aga selles asjas oma iva võib olla. Loomulikult ei käi jutt sellisest võimsusekasvust, nagu siin chippide ja ülelaadimisega saavutatakse. Aga kunagi, kui ma Laitse rallipargi meestega õlidest rääkisin, siis nimetas ta, et on jäänud sellesama TWS-i juurde, kuna too on ainus õli, millega rajalt maha tulles mootoris veel õlirõhku näha on. Siit järeldub, et see on ainus õli, mis peale ekstreemkasutust mootorit veel määrib. Järelikult on ka temperatuurid madalamad. Teine sakslane mõõtis oma võistlusautol ka ära - peale estribaasilise Motuli kallamist käigukasti ja tagasilda langesid nende sõlmede töötemperatuurid 10*C.iisak kirjutas:See on siis küll hea õli ju kui lausa jõu kasvu lubab dynos.Ultron kirjutas:Castrol 10W-60 TWS (estri baasil) mootoris M62B44 (ilma peenikeste VANOSe õlikanaliteta). Erinevalt paarist muust testitud õlist näinud dynos jõu kasvu ka peale esimest kahte tõmmet kuuma mootoriga.
Küll aga räägime me siin õlidest, mille liitrihinnad algavad 10 eurost. Transmissiooniõlil veel rohkem.
Need õlid, mida siin eespool mainiti, on kõik ju laiatarbeõlid. Häid õlisid ei müüda margiesindustes ega bensujaamades. Ning kogu see ajupesu 0W ja 5W õlide taga ei lähtu mitte mootori tervisest (huvitav, mitu protsenti maailma autoomanikest oma autot üldse piirtingimusteni ajab?), vaid eelkõige rohelisest mõttelaadist - kütusekulu ja CO2 päästude vähendamine. Auto eluiga sellesse võrrandisse ei kuulu.
PS Sattusin lugema ühe autotootja kalkulatsiooni vastuargumendiks EU kasvuhoonegaaside trahvi kehtestamise kohta (idee on nõuda tootjalt sisse trahvi iga selleks perioodiks kehtestatud piirnormi ületava g/km eest iga toodetud auto kohta). See tootja esitas oma kalkulatsiooni eeldusest, et auto ekspluatatsiooni-iga on 200'000 km! Muljetavaldav.