TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)
Remontisin siin suures tuhinas enda 525 tds Touringu paagisisese etteandepumba ära (harjad olid läbi). Kuna suures tuhinas unustasin pildid teha, siis kirjeldan remonti sõnadega. Ehk on kellelegi abiks ikka.
Vaja läheb:
Jootekolbi, tina, 2 uut klambrit kütusevoolikutele, rõngastihendit (sisemist mõõtu ei mäleta, välimine oli 1cm), elektrimootori harju ( leidsin kõige pisemad 7x4 mm ja lihvisin ise parajaks.)
NB! Diisliga ligunenud plastik on õrn! Kirjeldasin enda töökäiku ja minul asi toimib. Selle õpetuse järgi toimine on su enda vastutusel! Tekst kirjeldab etteandepumba harjade vahetust.
Aega võttis ca 2 tundi.
1. Eemalda pagasiruumist kõik plated ja matid ( soovitatavalt, sest selle tegevuse käigus võib diisel kergesti riidepeale sattuda)
2. Ava kere ja paagi vaheline luuk. Ovaalse kujuga ja väikeste kruvidega, asub paremal pool.
3. Ühenda lahti juhtmepistik, lükates pistikupesa metallklambrit paremale poole ja kütusevoolikud ( jäta meelde või märgista pealevoolu voolik).
4. Keera plastikust kork lahti ja eemalda kaan.
5. Meelita kütusekoguse andur välja august.
6. Tee lahti kaks plastik klambrit tõmmates klambri kõrvu kokku. Detail nr 5. (asuvad üks ühelpool(vasakul), teine teiselpool(paremal) pumba korpust. Kõige kõrgemad plastik osad) Tõmba pump välja. (võib tulla väga kõvasti ja hoida kella 4 juurest). Võib aidata veidi kruvikeerajaga. (seal hoiab toru, mis on teise korpuse sees ja mida tihendab rõngastihend Detail nr 8)
7. Kui pump käes, lammuta plastik osad ümbert ära.
8. Võta näpitsad ja mulju õrnalt pumbamootori ALUMISEST küljest metall äär lahti. (ülemises on tihend, seda ei soovita näppida!!) Suru kogu krempel välja alt.
9. Võta vanade harjade tagant metallvedru, tõmba välja poole ja suru alla. Eemalda vanad harjad. Lihvi uued harjad parajaks ning pane külge. Tinuta harjade juhtmed. Pane sisu kokku, ning lase harjade vedrud lahti, et nad oleksid ilusasti vastu korpust. Vaata üle, et kõik mahuks kenasti kokku.
10. Olles kindel, et kõik on õige, lükka kogu krempel metall korpuse sisse tagasi. Proovi mootor käima panna ( hea variant on akutrelli aku pealt proovida). Kui töötab, siis on kõik hästi. Kui ei, siis järelikult mootor päris kaput või tegid midagi valesti.
Vaheta plastik korpusel rõngastihend (detail nr 8)
11. Lao plastik kokku, pane paaki tagasi. Jälgi et toru rõgastihendiga läheks oma pessa! (kella 4 suunas, peale vaadates tagant poolt)
12. Pane kütuse kütusekoguse andur tagasi paika, kinnita plastikkork.
13. Ühenda voolikud, nii pealevool kui tagasivool. (soovitan voolikutel 1 cm pikkuse jupi maha võtta kui ulatab.)
14. Lapi kõik kokku. Anna paar korda süüdet, et pump kütuse ülesse lööks.
15. Käivita.
Vaja läheb:
Jootekolbi, tina, 2 uut klambrit kütusevoolikutele, rõngastihendit (sisemist mõõtu ei mäleta, välimine oli 1cm), elektrimootori harju ( leidsin kõige pisemad 7x4 mm ja lihvisin ise parajaks.)
NB! Diisliga ligunenud plastik on õrn! Kirjeldasin enda töökäiku ja minul asi toimib. Selle õpetuse järgi toimine on su enda vastutusel! Tekst kirjeldab etteandepumba harjade vahetust.
Aega võttis ca 2 tundi.
1. Eemalda pagasiruumist kõik plated ja matid ( soovitatavalt, sest selle tegevuse käigus võib diisel kergesti riidepeale sattuda)
2. Ava kere ja paagi vaheline luuk. Ovaalse kujuga ja väikeste kruvidega, asub paremal pool.
3. Ühenda lahti juhtmepistik, lükates pistikupesa metallklambrit paremale poole ja kütusevoolikud ( jäta meelde või märgista pealevoolu voolik).
4. Keera plastikust kork lahti ja eemalda kaan.
5. Meelita kütusekoguse andur välja august.
6. Tee lahti kaks plastik klambrit tõmmates klambri kõrvu kokku. Detail nr 5. (asuvad üks ühelpool(vasakul), teine teiselpool(paremal) pumba korpust. Kõige kõrgemad plastik osad) Tõmba pump välja. (võib tulla väga kõvasti ja hoida kella 4 juurest). Võib aidata veidi kruvikeerajaga. (seal hoiab toru, mis on teise korpuse sees ja mida tihendab rõngastihend Detail nr 8)
7. Kui pump käes, lammuta plastik osad ümbert ära.
8. Võta näpitsad ja mulju õrnalt pumbamootori ALUMISEST küljest metall äär lahti. (ülemises on tihend, seda ei soovita näppida!!) Suru kogu krempel välja alt.
9. Võta vanade harjade tagant metallvedru, tõmba välja poole ja suru alla. Eemalda vanad harjad. Lihvi uued harjad parajaks ning pane külge. Tinuta harjade juhtmed. Pane sisu kokku, ning lase harjade vedrud lahti, et nad oleksid ilusasti vastu korpust. Vaata üle, et kõik mahuks kenasti kokku.
10. Olles kindel, et kõik on õige, lükka kogu krempel metall korpuse sisse tagasi. Proovi mootor käima panna ( hea variant on akutrelli aku pealt proovida). Kui töötab, siis on kõik hästi. Kui ei, siis järelikult mootor päris kaput või tegid midagi valesti.
Vaheta plastik korpusel rõngastihend (detail nr 8)
11. Lao plastik kokku, pane paaki tagasi. Jälgi et toru rõgastihendiga läheks oma pessa! (kella 4 suunas, peale vaadates tagant poolt)
12. Pane kütuse kütusekoguse andur tagasi paika, kinnita plastikkork.
13. Ühenda voolikud, nii pealevool kui tagasivool. (soovitan voolikutel 1 cm pikkuse jupi maha võtta kui ulatab.)
14. Lapi kõik kokku. Anna paar korda süüdet, et pump kütuse ülesse lööks.
15. Käivita.
- mätas
- Huviline
- Postitusi: 217
- Liitunud: 04.07.2004 11:32 40
- Peamine sõiduk: BMW 530d
- Asukoht: Tallinn
Re: TSI:e34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)
O-tihendi mõõdud on 7X1,5
Where the rubber meets the road...
-
- Klubiliige
- Postitusi: 2600
- Liitunud: 25.12.2008 21:54 43
- Peamine sõiduk: E39 530D
- Telefon: 55966794
- Asukoht: Jõgeva
- Kontakt:
Re: TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)
Huvitav,kas bentsuka pump dislast erinev?Võtsin näpitsatega alt valtsi ilusti lahti aga peale kaane ja labade midagi rohkem küll kätte ei saanud Koputasin vaikselt kummihaamriga-ei midagi,siis koputasin ikka juba südamest-no mitte grammigi Mis nipiga spetsialistid selle sisu sealt korpusest kätte saavad?
Kavatsesin ka piltidega teema algatajat aidata,aga kahe pildiga vähe nadi,sest kaugemale ei jõudnud
Kavatsesin ka piltidega teema algatajat aidata,aga kahe pildiga vähe nadi,sest kaugemale ei jõudnud
55966794/Margus Raska/ margusraska@gmail.com FB.
Re: TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)
vabandan vb lolli küsimuse pärast,aga kuidas aru said,et need harjad läbi on.kas seda on niisama kuidagi aru saada?? aitäh
Life is too short to drive slow...
-
- Klubiliige
- Postitusi: 2600
- Liitunud: 25.12.2008 21:54 43
- Peamine sõiduk: E39 530D
- Telefon: 55966794
- Asukoht: Jõgeva
- Kontakt:
Re: TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)
Alati ei aita harjade vahetus.Võivad olla ka rootori lamellid ja tiiviku labad liialt kulunud.Proovisin oma masuudikal järgi.Pump lööb küll kui volla kanistrisse panna,aga õige koha peal jääb ikka lahjaks.
Muidu täitsa hea õpetus ja täiesti teostatav.Edu!
Muidu täitsa hea õpetus ja täiesti teostatav.Edu!
55966794/Margus Raska/ margusraska@gmail.com FB.
Re: TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)
Toimib see õpetus 100%, omal nahal proovitud, isegi harjade mõõtu lihvimine oli vajalik, Tänud!!!
Re: TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)
kas e39 pumbal on see võimalik?
Re: TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)
toimib küll! eelmine nädal just tegin oma e39 tdsil sama töö.Sass524 kirjutas:kas e39 pumbal on see võimalik?
Bensiin on pintslite pesemiseks!
Diislis peitub jõud!
Diislis peitub jõud!
Re: TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)
aga kuidas see lahti käib ja mis harjad sinna lähvad (mõõt)..Kuidas töötab peale remonti?
Re: TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)
E34 TDS-il on harjade mõõdud 4x5mm, pikkus 8-9mm. Kõige tavalisemad söeharjad, soovitavalt juhtme väljatulekuga laiema külje poolt.
Mõnikord polegi viga harjades, rootori ja magnetite vahel võib olla nii palju sodi, et lihtsalt ei lase pöörelda. Seega korralik puhastus käib kindlasti asja juurde.
Pumba äkksurma tunnuseks on see, et seisad rumala näoga keset maanteed või tipptunni liiklust, sest masin jäi lampi seisma ja ei luba ka enam. Nagu kütus oleks lõppenud, aga paagis on ca 15l veel alles. Piinlikust olukorrast võib päästa paar kolakat rattavõtmega paagi alla või 5 liitri kütuse juurdekallamine.
Et pumba töötamist kontrollida ilma väljakiskumata, on lihtne moodus kuulamine . Süüde sisse ja eelsüüte rakendumise ajal on tankimisavast mootorisirin hästi kuulda.
Mõnikord polegi viga harjades, rootori ja magnetite vahel võib olla nii palju sodi, et lihtsalt ei lase pöörelda. Seega korralik puhastus käib kindlasti asja juurde.
Pumba äkksurma tunnuseks on see, et seisad rumala näoga keset maanteed või tipptunni liiklust, sest masin jäi lampi seisma ja ei luba ka enam. Nagu kütus oleks lõppenud, aga paagis on ca 15l veel alles. Piinlikust olukorrast võib päästa paar kolakat rattavõtmega paagi alla või 5 liitri kütuse juurdekallamine.
Et pumba töötamist kontrollida ilma väljakiskumata, on lihtne moodus kuulamine . Süüde sisse ja eelsüüte rakendumise ajal on tankimisavast mootorisirin hästi kuulda.
..