Terv, oleks paar küsimust seoses auto lagunemisega.
Sai siin tähtsateks toimetusteks sõbralt autot laenatud, poole sõidu pealt aga jättis auto teele. Juhtus siis selline lugu, et peaventilaatori "püstak, mille külge kogu krempel on kinnitatud, tõmbas kuidagi viltu mille tagajärjel lendas soonrihm maha, peatus veepump, roolivõim jne. Sisuliselt kees auto paari hetkega üle ja lõi tosooli kah tagatipuks välja. Algul arvasin, et vaid rihma viga ja pääseb rihma vahetuse, uue jahutusvedeliku ja ühutamisega, kuid paistab et asi veidi hullem. Termosidur ise paistab olevat ok ja labad kõik terved, kuid termo siduri taga on selline kauss, praktiliselt vastu mootorit, mille küljes on ka rihmarullik. Kogu see püstak mootori otsast logiseb jõhkralt.
Kuna sõber autodest ise suurt ei jaga siis aitan tal selle asja korda teha, esialgu loodame, et pääseb ilma teenindusse minemast ja saame metsavahel maamajas (kuhu auto tirisime) ära teha.
Küsimus siis ise selline, et oskab keegi teadmisi jagada, mis süsteem seal täpselt on, mille otsa on see püstak kinnitatud ja mis võib katki minna seal? Loomulikult ma näen seda kui see asi kokkuvõttes maha keeratud, aga mõtlen seda, et kas antud agregaat on mingi mootori sees oleva liikuva võlli otsas (oletan, et mitte, kuna rihm minu arusaama kohaselt seda ringi peaks ajama) või ongi seal mingi statsionaarne kinnitus kohe, kuhu laager-ülekandega jahutus ventika rullik ja kõik muu kinnitub?
Kui vaadata all olevat pilti siis sellest kremplist peaks mingi võll/pulk tsentrist läbi jooksma, ja rulliku taga on siis siuke taldriku kujuline asjandus, mille tagand on midagi katki. Juttu olevatest vidinatest aga bmwfans'st ma ühtki diagrammi ei leia..
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... _coupling/" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: Autoks siis 1996 528 (e39) manuaal kastiga ja kliimaga.
E39 528 ventilaatori püstaku purunemine.
- Alex
- Huviline
- Postitusi: 455
- Liitunud: 18.07.2008 17:42 44
- Peamine sõiduk: BMW e34 520iT
- Asukoht: Eesti/Soome
E39 528 ventilaatori püstaku purunemine.
punktist A, punkti B, toimetab mind BMW!
Re: E39 528 ventilaatori püstaku purunemine.
Sellele pikale jutule on imelihtne vastus, sul lendas veepump laiali, sest kogu see ventikamajandus kinnitub veepumba külge
Made for fun E34 540 93a. (Avusblau) F15 15a. (Space Grau)
- Alex
- Huviline
- Postitusi: 455
- Liitunud: 18.07.2008 17:42 44
- Peamine sõiduk: BMW e34 520iT
- Asukoht: Eesti/Soome
Re: E39 528 ventilaatori püstaku purunemine.
Suured tänud Jõudsin lõpuks ise ka samale järeldusele. Ennem ei jaganud ära, mis agregaat see on, mille küljes kogu krempel istub aga lõpuks sain aru, et ilmselt veepump peab olema. Egas midagi, siis lohistame auto ikka remondimeeste kätte, ei hakka ise leiutama põlveotsas
punktist A, punkti B, toimetab mind BMW!