Lubatud vääne, tegelik vääne ja eluiga ei ole omavahel
lineaarses seoses. Lihtlabaselt seletades ületada 10% lubatud
piiri võib tähendada 80% lühemat eluaega, või 50%, kuid mitte
10% ja isegi mitte 15%.
Ma ei ole kastispetsialist, kuid siiski haridusega. Ma võin ennustada,
et lubatud vääne on paika pandud sidurdamise maksimaalse võimekusega
ja vast isegi konstruktsioonielementide maksimaalse lubatud pingega
(arvestades, et masinaehituses on ALATI olemas konkreetne varutegur).
Kindel on see, et väände suurendamine ettenähtud piirist üle võtab kasutusele
sellesamuse varuteguri. Kui sidurdusest piisab, siis see ei tähenda, et
mõni võll või hammas murdub. Samas täpselt sama kast (kasvõi uus) võib
esimesel kiirendamisel paugu ära teha. Ja see võib tulla täiesti "naeruväärsest"
materjalide kvaliteedi lubatud kõikumisest. Teretulemast materjaliteadusesse.
Enne kui me "nanotasemel" materjale ei valmista/töötle, sinnamaani on iga
hammas ja iga võll erineva "maksimaalse võimekusega".
kast kestab max 600 NM ja mitte rohkem, see on ju pehmelt öeldud liialdus.
Kui panna rõhk sõnale
kestab, siis on see lause täiesti korrektne.
Kast töötab 610Nm-ga ja kast kestab 610Nm puhul, kaks eri mõistet, või mis
Asja "katsetamiseks" võib ma võtta palju lihtsama konstruktsiooni: diferentsiaalid.
E39 525d man ja E39 530d man diferentsiaalid on identse ülekandega, kuid millegipärast on nende
mass väga erinev. Päevaküsimus. Miks 525d puhul ei kasutatud lihtsalt 530d reduktorit?