õlivahetus
Siit oleks saanud ka päris hea tulemuse
Energy-conserving oil for today?s engines. Reduces oil and fuel consumption. Optimum lubrication even under extreme operating conditions. With thermally-stable wide-range viscosity. Immediate lubrication during cold starts and optimum oil pressure at all engine speeds. Lubrication is also reliably maintained at extreme temperatures. Optimum engine performance. Improved protection against wear and extended service life for the engine. Tested on catalytic converters and turbochargers.
Automobile release:
API SM / CF; ACEA A3-98/B3-98 Issue2/B4-98; BMW Longlife-98, MB 229.1, MB 229.3, VW 502.00, 505.00, Porsche alle Fahrzeuge
Energy-conserving oil for today?s engines. Reduces oil and fuel consumption. Optimum lubrication even under extreme operating conditions. With thermally-stable wide-range viscosity. Immediate lubrication during cold starts and optimum oil pressure at all engine speeds. Lubrication is also reliably maintained at extreme temperatures. Optimum engine performance. Improved protection against wear and extended service life for the engine. Tested on catalytic converters and turbochargers.
Automobile release:
API SM / CF; ACEA A3-98/B3-98 Issue2/B4-98; BMW Longlife-98, MB 229.1, MB 229.3, VW 502.00, 505.00, Porsche alle Fahrzeuge
Life is a ......
No nii.. nüd siis järg minu käes ja enne kui poodi lähen suure hurraaga, otsustasin läbi lugeda antud teema. Ja mida ma siit targemaks sain.. hmm.. vist mitte essugi. Ühesõnaga autoks e34 520 91a... kas panna sisse sünt või poolsünt? siiani on auto vuranud ringi poolsünt BP õliga... hommikuti käivitades väike klapiklõbin aga ei muud hullu. Sõber on sõitnud mitu aastat erinevate autodega ja kasutanud aint comma õli... siin foorumis kommentaarid puuduvad antud õli kohta.
Ühesõnaga ehk viitsib keegi 2,0 moto (110 kw) kasutajatest panna siia paar rida, mida siis ikkagi sisse valada. Kas täissünt või pool ning millist marki siis eelistada. Rahast mul oma sõbra jaoks kahju pole ning seega orki lennata ei tahaks.
Teine küssa käigukasti õli kohta... mida ja kui palju sinna valada? Täna hommikul pidin olude sunnil lausa kahe käega käike vahetama vahetaks siis selle ka ära.
Ühesõnaga ehk viitsib keegi 2,0 moto (110 kw) kasutajatest panna siia paar rida, mida siis ikkagi sisse valada. Kas täissünt või pool ning millist marki siis eelistada. Rahast mul oma sõbra jaoks kahju pole ning seega orki lennata ei tahaks.
Teine küssa käigukasti õli kohta... mida ja kui palju sinna valada? Täna hommikul pidin olude sunnil lausa kahe käega käike vahetama vahetaks siis selle ka ära.
Oli kord BMW
Täna oli väga külm ka...
Ise ostan endale järgmiseks õlivahetuseks Valvoline toodangut. Väga kasulik lehekülg on see: http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/taal.asp
Sealt siis leidsin enda auto jaoks:
BMW
3-Series (E30)
318i (1983-1985)
Engine Capacity 4 liter
Use: Normal
Products:
MaxLife 10W-40
Turbo V 10W-40
...ja üks edasimüüja asub Sakus ka. Mida veel hing ihaldab?
Ise ostan endale järgmiseks õlivahetuseks Valvoline toodangut. Väga kasulik lehekülg on see: http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/taal.asp
Sealt siis leidsin enda auto jaoks:
BMW
3-Series (E30)
318i (1983-1985)
Engine Capacity 4 liter
Use: Normal
Products:
MaxLife 10W-40
Turbo V 10W-40
...ja üks edasimüüja asub Sakus ka. Mida veel hing ihaldab?
Poes käidud ja õli ostetud... kuid kui nüd vaadata eelmises postis antud linki ja seda uskuda siis minu motosse 110kw 2,0 peaks minema 5,75 liitrit õli. Poes aga targast raamatust uurides sain numbriks 4,25. Kumb võib õige olla??? äkki keegi oskab kiirelt öelda, kuna õlivahetus tuleb teha täna ja pood aint kuueni lahti.
Oli kord BMW
- Koleloom
- Huviline
- Postitusi: 213
- Liitunud: 23.01.2005 18:56 23
- Peamine sõiduk: f07 GT 535dx 2014a.
- Asukoht: Tartu
Lauri_T kirjutas:Sai siis veel kord poodi helistatud ja palusin üle kontrollida. Kuna müüa tuttav siis raatsis ta otsida üles ka eelmised kaks kataloogi ja seal mõlemis näitas 5,75 L. Millegipärast näitas uus shelli kataloog aga 4,25 liitrit. Homme siis uuesti kauplust külastama!
Niih e34 , Mootorid ja nende mootorimahud!!
518i 4,0l
12v mootorid
520i - 4,25l
525i - 4,25l
24v mootorid
520i - 5,75l
525i - 5,75l
530i (6-sil) 5,75l
535i (6-sil) 5,75l
530i,540i (8-sil) 7,5l
524t 6,0l
525td/tds 6,75l
525ix 6,5l
e38 730d 2000a
e61 525d 2004a müüdud
e38 740iL 4.4 96a müüdud
e30 325ix 86a
Peugeot 205 1,4 xs 87a
e61 525d 2004a müüdud
e38 740iL 4.4 96a müüdud
e30 325ix 86a
Peugeot 205 1,4 xs 87a
Tänks to Koleloom... nüd korralik tabel olemas, kuid eks oma vigadest õpitakse ja ehk olen järgmine kord targem. Õli sai siis eile ilusti vahetatud, kuid mida ei suutnud teha on oilservice nullimine... proovisin kolm korda siin foorumis antud näpunäiteid, kuid ei miskit. (diagnosti pistiku seitsmes klemm massi ja süüdet sees ca 15 sekki) Kui veel keegi mind selles osas ka aitaks, võiks selleks korraks õlivahetuse lõppenuks lugeda. Ahjaa õlivalik langes siis lõpuks ikkagi Shell Helix 10W-40-e kasuks.
Oli kord BMW
- Koleloom
- Huviline
- Postitusi: 213
- Liitunud: 23.01.2005 18:56 23
- Peamine sõiduk: f07 GT 535dx 2014a.
- Asukoht: Tartu
Lauri_T kirjutas:Tänks to Koleloom... nüd korralik tabel olemas, kuid eks oma vigadest õpitakse ja ehk olen järgmine kord targem. Õli sai siis eile ilusti vahetatud, kuid mida ei suutnud teha on oilservice nullimine... proovisin kolm korda siin foorumis antud näpunäiteid, kuid ei miskit. (diagnosti pistiku seitsmes klemm massi ja süüdet sees ca 15 sekki) Kui veel keegi mind selles osas ka aitaks, võiks selleks korraks õlivahetuse lõppenuks lugeda. Ahjaa õlivalik langes siis lõpuks ikkagi Shell Helix 10W-40-e kasuks.
See on siis jah ilma õlifiltrita kogus , aga kas tõesti siis läheb filtrise nii palju õli sisse 75 ml ? e34 524td on küll suur filtri pott sellest ma saaks aru!!
e38 730d 2000a
e61 525d 2004a müüdud
e38 740iL 4.4 96a müüdud
e30 325ix 86a
Peugeot 205 1,4 xs 87a
e61 525d 2004a müüdud
e38 740iL 4.4 96a müüdud
e30 325ix 86a
Peugeot 205 1,4 xs 87a
Mida tähendavad pakenditel 5W-... ja 10W...
Need on SAE (Society of Automotive Engineers) viskoossusklassid, millega märgitakse neljataktiliste mootorite õlide voolavust. Viskoossusklassid näitavad õli "paksust" ja temperatuuritaluvust, kuid ei ole otseselt seotud õli kvaliteediga. Esimene number, millele tavaliselt järgneb W-täht, näitab õli voolavust madalatel temperatuuridel ehk nn talvist viskoossust (Winter). Teine number näitab õli võimet säilitada piisav "paksus" ka kõrgetel temperatuuridel ehk nn suvist viskoossust. Mida väiksem on talvine number (SAE 0W, 5W, 10W jne), seda madalamatel temperatuuridel jääb õli "vedelaks" see kergendab mootori käivitamist ja kaitseb külma mootorit. Mida suurem on suvine number (SAE 30, 40, 50 jne), seda viskoossem on õli 100-kraadise temperatuuri juures ja seda paremini suudab ta mootorit kaitsta äärmuslikes töötingimustes.
Enamik mootoreid on valmistatud töötama SAE 10W-40 viskoossusklassi õlidega, mis on piisav -25 kuni +40 kraadise temperatuuriga ilma puhul. Eesti talve oludes peaks mootoriõli olema siiski suurema külmakindlusega näiteks SAE 5W-... õlid tagavad lihtsa käivitumise ning hea õlitamise kuni -30 kraadini ja SAE 0W- ... õlid kuni -35 kraadini. Kõrgemat, nn suvist viskoossust (SAE 50 ja SAE 60) nõuavad reeglina ainult õhkjahutusega või suurtel koormustel ja/või kõrgetel pööretel töötavad forsseeritud mootorid. Selliseid mootoreid kohtab sagedamini spetsiaalmasinatel ning ralli- ja ringrajal, harva tänavaliikluses. Tuleb silmas pidada, et paksem õli suurendab mootori sisetakistust ja seeläbi suureneb kütusekulu.
Lausa ohtlik on osta näiteks enamlevinud viskoossusklassiga 10W-40 mootoriõli, lähtudes ainult viskoossusest. Sellise viskoossusklassiga mootoriõlisid on sünteetilisi, poolsünteetilisi ja mineraalseid ning nende kvaliteedinäitajad varieeruvad maksimaalsetest minimaalseteni. Siit soovitus ärge samastage õli viskoossust kvaliteediga, need on kaks iseseisvat väga tähtsat parameetrit. Õige valiku tegemiseks on vaja teada mõlemaid ning jälgida alati ka valmistaja soovitusi.
Sama süsteem kehtib ka käigukasti ehk transmissiooniõlide viskoossusklasside (SAE 75W-90, SAE 80W-90, SAE 85W-140) puhul: SAE 75W säilitab voolavuse kuni -44 °C, SAE 80W kuni -26 °C ja SAE 85W kuni -12 °C temperatuuril. Eestis võib pidada optimaalseks SAE 75W-90 viskoossusklassiga transmissiooniõlisid. Loomulikult võib kasutada ka SAE 80W-90 õlisid, kuid tõsise talve korral tuleb külma autoga sõitu alustades arvestada suurema kütusekuluga. Samuti võivad käigud külmalt raskelt lülituda, sest õli on liiga "paks". Täpse autotootja poolt ettenähtud viskoossusklassi vastavalt välistemperatuuri vahemikule leiate auto kasutusjuhendist.
Need on SAE (Society of Automotive Engineers) viskoossusklassid, millega märgitakse neljataktiliste mootorite õlide voolavust. Viskoossusklassid näitavad õli "paksust" ja temperatuuritaluvust, kuid ei ole otseselt seotud õli kvaliteediga. Esimene number, millele tavaliselt järgneb W-täht, näitab õli voolavust madalatel temperatuuridel ehk nn talvist viskoossust (Winter). Teine number näitab õli võimet säilitada piisav "paksus" ka kõrgetel temperatuuridel ehk nn suvist viskoossust. Mida väiksem on talvine number (SAE 0W, 5W, 10W jne), seda madalamatel temperatuuridel jääb õli "vedelaks" see kergendab mootori käivitamist ja kaitseb külma mootorit. Mida suurem on suvine number (SAE 30, 40, 50 jne), seda viskoossem on õli 100-kraadise temperatuuri juures ja seda paremini suudab ta mootorit kaitsta äärmuslikes töötingimustes.
Enamik mootoreid on valmistatud töötama SAE 10W-40 viskoossusklassi õlidega, mis on piisav -25 kuni +40 kraadise temperatuuriga ilma puhul. Eesti talve oludes peaks mootoriõli olema siiski suurema külmakindlusega näiteks SAE 5W-... õlid tagavad lihtsa käivitumise ning hea õlitamise kuni -30 kraadini ja SAE 0W- ... õlid kuni -35 kraadini. Kõrgemat, nn suvist viskoossust (SAE 50 ja SAE 60) nõuavad reeglina ainult õhkjahutusega või suurtel koormustel ja/või kõrgetel pööretel töötavad forsseeritud mootorid. Selliseid mootoreid kohtab sagedamini spetsiaalmasinatel ning ralli- ja ringrajal, harva tänavaliikluses. Tuleb silmas pidada, et paksem õli suurendab mootori sisetakistust ja seeläbi suureneb kütusekulu.
Lausa ohtlik on osta näiteks enamlevinud viskoossusklassiga 10W-40 mootoriõli, lähtudes ainult viskoossusest. Sellise viskoossusklassiga mootoriõlisid on sünteetilisi, poolsünteetilisi ja mineraalseid ning nende kvaliteedinäitajad varieeruvad maksimaalsetest minimaalseteni. Siit soovitus ärge samastage õli viskoossust kvaliteediga, need on kaks iseseisvat väga tähtsat parameetrit. Õige valiku tegemiseks on vaja teada mõlemaid ning jälgida alati ka valmistaja soovitusi.
Sama süsteem kehtib ka käigukasti ehk transmissiooniõlide viskoossusklasside (SAE 75W-90, SAE 80W-90, SAE 85W-140) puhul: SAE 75W säilitab voolavuse kuni -44 °C, SAE 80W kuni -26 °C ja SAE 85W kuni -12 °C temperatuuril. Eestis võib pidada optimaalseks SAE 75W-90 viskoossusklassiga transmissiooniõlisid. Loomulikult võib kasutada ka SAE 80W-90 õlisid, kuid tõsise talve korral tuleb külma autoga sõitu alustades arvestada suurema kütusekuluga. Samuti võivad käigud külmalt raskelt lülituda, sest õli on liiga "paks". Täpse autotootja poolt ettenähtud viskoossusklassi vastavalt välistemperatuuri vahemikule leiate auto kasutusjuhendist.
Life is a ......
Ai kuri mis ma leidsin http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeus.n ... o_engl.wmv vaadake kel huvi.
BMW-See On Auto
E28 524 td / pole ma sinna kunagi üle 5.5 l mahutanud.Koleloom kirjutas:Lauri_T kirjutas:Sai siis veel kord poodi helistatud ja palusin üle kontrollida. Kuna müüa tuttav siis raatsis ta otsida üles ka eelmised kaks kataloogi ja seal mõlemis näitas 5,75 L. Millegipärast näitas uus shelli kataloog aga 4,25 liitrit. Homme siis uuesti kauplust külastama!
Niih e34 , Mootorid ja nende mootorimahud!!
518i 4,0l
12v mootorid
520i - 4,25l
525i - 4,25l
24v mootorid
520i - 5,75l
525i - 5,75l
530i (6-sil) 5,75l
535i (6-sil) 5,75l
530i,540i (8-sil) 7,5l
524t 6,0l
525td/tds 6,75l
525ix 6,5l
E34 525 tds 92a / sinna läheb alati täpselt 7.5 l ja siis on nor olemas.
Mercedes EQS 450+ 2022
Re:
Tellija maksab muusikaMarko_J kirjutas:Naams on ka minu õppejõud olnud ja seda et ta määrdeainete spets on ei tasu kahelda, aga ainult mix ta nii kehvale margile küll reklaami teeb, vot sellest ei saa aru...varsti ei võeta teda enam tõsiselt!