E34 kiirushoidiku valmidus
-
- Huviline
- Postitusi: 3610
- Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Asukoht: Tallinn
E34 kiirushoidiku valmidus
Keegi oskab öelda, et kas kõikidel E34'l on tõesti cruise-control'i juhtmed rooli alla ära veetud? Et piisab kõigest hoova ostmisest ja kinnitamisest
Naised saunas rääkisid...
Naised saunas rääkisid...
530d
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5629
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Mina olen omal sealt vasaku esitule tagant iga nurga alt üritanud tempomaadi pistikut leida, aga pole õnnestunud. Samas tean, et siin on üks meez nimega Priitv8, kes omale selle installis ja kõik juhtmed, kusjuures isegi juhtplokk oli tehasest olemas.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
-
- Huviline
- Postitusi: 3610
- Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Asukoht: Tallinn
Äkki on see on miskitmoodi seotud mõne konkreetse mudeliga? Või pigem siiski kunagise ostja tellitud lisavarustuse nimekirjaga...eero kirjutas:Mina olen omal sealt vasaku esitule tagant iga nurga alt üritanud tempomaadi pistikut leida, aga pole õnnestunud. Samas tean, et siin on üks meez nimega Priitv8, kes omale selle installis ja kõik juhtmed, kusjuures isegi juhtplokk oli tehasest olemas.
530d
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5629
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Mul on jah 09/92 valmistusaasta. www.e34.de-s teadis keegi rääkida, et BMW juurutas 93.l aastal kulude kokkuhoiu programmi. Enne seda installiti E34-desse täiskaablipuu (OK, E34-l on tegelt kaks erinevat kaablipuu versiooni: Low=518i, 520i, diislid ja High=525i...M5), hiljem aga ainult minimaalselt vajalik.eero kirjutas:Vat ei tea.
Priidul on üks esimesi 3.0 V8-id, mul 4,0 V8, umbes sama vana. Krt seda teab, mille järgi see kaabeldus sinna valitud on...
See võib ka naiste saunajutt olla, aga minu ja Eero (tal oli vist 93 keskpaik) autode erinevus seda kinnitab.
Samuti on töökaaslase 92 525i Touringul ja teise tuttava 06/92 730i-l mõlemal vajalik kaabeldus mootoriruumis olemas. Sellele 7-le on tempomat ka hiljem paigaldatud.
Priit
'92 530i
PS vajalikud juhised saab siit:
saksakeelne: http://www.e34.de/tips_tricks/tempomat/tempomat.pdf
ingliskeelsed tekstid ka alles: http://www.7er.com/modelle/e32/geschwin ... gelung.pdf
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8462
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
kas sama kehtib siis ka e34 530 88' kohta?
Et kui kaablid olemas siis vaja ainult kang installida ja olemas?
Või on veel midagi vaja?
Loll nagu ma olen , äkki selgitate
Et kui kaablid olemas siis vaja ainult kang installida ja olemas?
Või on veel midagi vaja?
Loll nagu ma olen , äkki selgitate
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5629
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Eino ikka aktuaator (see, mis plokist saadud impulsside järgi trossitõmbab) ja tross ka tarvis. Siibri küljes peaks vastav kinnituskoht ka olema, võimalik, et seda ka pole kohe. Ja lüliti piduri või siduripedaali külge.Tarmo kirjutas:Et kui kaablid olemas siis vaja ainult kang installida ja olemas?
Või on veel midagi vaja?
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kui armaturi all see 8-otsaga valge, vasaku alumise kõlari taga sinine 26-otsaga ja mootoriruumis suur ümmargune must pistik olemas, siis on kaabelduse poolest kõik valmis tõesti.Tarmo kirjutas:kas sama kehtib siis ka e34 530 88' kohta?
Detaile vt. mainitud PDF-idest.
Kuna Sinu autol ei ole EML-i (ehk e-gaas, ainult 535i-l), siis on vaja ka aktuaatorit e. seda mootorit, mis trossi kaudu hakkab gaasi tallama. R6 jaoks sobiv tross võiks tal isegi küljes olla, kui romulast ostad. Tegelt on mul üks poolpidune ka üle, sest V8-le see ei sobinud. NB! trossi kinnitamiseks seguklapiajami külge on veel vajalik selline plastmassist poolkuu (vt pilti installijuhendis), mis _ei kuulu_ trossi komplekti.Tarmo kirjutas:Et kui kaablid olemas siis vaja ainult kang installida ja olemas? Või on veel midagi vaja?
Siis on veel vaja tempomadi aju, see käib sinna sinise 26-otsaga pistiku otsa, vasaku esimese kõlari taga. Mingil arusaamatul põhjusel oli mul see juba autos olemas. NB! neid on kahte sorti, mis ei ole omavahel vahetatavad. Juba kaablite paigutus seal sinises pistikus on erinev. Vanematel ei ole Recall-funktsiooni (kangi otsas ei ole sellist pressitavat nuppu, analoogne suunatule kangi otsas oleva BC funktsiooniga).
Ja kõige viimaks on veel vaja kas:
-siduripedaali lüliti koos kinnituskronsteiniga kui manuaalkastiga
-traadijuppi sidurilüliti asemele kui automaat.
See sidurilüliti ja kinnitus jäid mul esialgu ostmata sest kuskil lammarites ei sattunud sellist olema. Nüüd on nii, et kui piloodiga sõidad ja siduri alla vajutad, kütab tempomat kohe tahho piirajasse.
Priit
Aga EML-i jaoks ei sobi see tempomadi aju, mis trossiga variandil.janar kirjutas:Noh, minu auto on sünnipäraselt kah ju 535, nii et peaks siis lihtsam olema.
Tegelt lahmin praegu, selle EML-i versiooni kohta peab eraldi ETM-is kaevama.
Sõber ostis Sauelt Igori käest kogu kraami 2500 eest (aju, kang, mootor ja V8 pikk tross). Mina kulutasin mootorile 500 (KB kuulutus), kangi sain 200-ga varuosaeksperdist ja trossi ostsin UM.ist, maksis nac üle 300 krooni.janar kirjutas:Mis te arvate, kui palju see install rahaliselt maksma võiks minna?
Sedasi ei oska küll arvata. Aga see cruise aktuaatori pistik on üsna suur ja erilise kujuga, vt. pos. 5 lehel 8500.0-01 siin:janar kirjutas:Mul on muide kapoti vasakus servas üks pistik, mida remondikojas algul ABS pistikuks peeti, aga aukude arv on nagu teine (ühel vist kaks, teisel kolm)
http://www.carsoft.ru/avtorepair/bmw_e3 ... index.html
Priit
-
- Huviline
- Postitusi: 3610
- Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Asukoht: Tallinn
Niisiis, sai ka veel asja veidi uuritud.
UM'ist öeldi, et 525TDS'A'l pump toetab seda hoidiku asja. Peab ostma kangi ja juhtmed, mis maksavad u 2000.- (esinduses siis).
Konsulteerides aga paari bmw lammutajaga (varuosade müüjatega), siis nemad väitsid, et peab ainult kangi lisama.
Kas tõde on kusagil vahepeal
UM'ist öeldi, et 525TDS'A'l pump toetab seda hoidiku asja. Peab ostma kangi ja juhtmed, mis maksavad u 2000.- (esinduses siis).
Konsulteerides aga paari bmw lammutajaga (varuosade müüjatega), siis nemad väitsid, et peab ainult kangi lisama.
Kas tõde on kusagil vahepeal
530d
Peale asja veelkordset uurimist võib tõdeda järgmist:
1) diislil on autopiloodi funktsioon ehtatud mootori ajusse (DDE) sisse.
Sellest johtuvalt on piloodi jaoks vajalik ainult kangi paigaldus, täpselt analoogselt EML bensiinimootoritega.
2) diislile sobib sama kang, mis EML-iga bensiinimudelitele. Need on
E32: 730i(L) M30, 735i(L) M30, 750i(L) M70
E34: 535i M30, 524td, 525td, 525tds
Ühine tunnusjoon - gaasipedaalil puudub tross, drosselklapp on elektrilise juhtimisega.
EML vs. tavapiloodi kangi tunneb ära järgmise tunnuse alusel:
1) EML/diisli kang - pistikus on ühendatud ainult 2 juhet, klemmid 5 ja 6
2) tavakang - pistikus on ühendatud 5 juhet, kl. 1, 2, 3, 4, 7
Priit.
1) diislil on autopiloodi funktsioon ehtatud mootori ajusse (DDE) sisse.
Sellest johtuvalt on piloodi jaoks vajalik ainult kangi paigaldus, täpselt analoogselt EML bensiinimootoritega.
2) diislile sobib sama kang, mis EML-iga bensiinimudelitele. Need on
E32: 730i(L) M30, 735i(L) M30, 750i(L) M70
E34: 535i M30, 524td, 525td, 525tds
Ühine tunnusjoon - gaasipedaalil puudub tross, drosselklapp on elektrilise juhtimisega.
EML vs. tavapiloodi kangi tunneb ära järgmise tunnuse alusel:
1) EML/diisli kang - pistikus on ühendatud ainult 2 juhet, klemmid 5 ja 6
2) tavakang - pistikus on ühendatud 5 juhet, kl. 1, 2, 3, 4, 7
Priit.
Nüüd on siis plaanis omale ka selline asi ära installida ja sobiv komplektki välja valitud. Omal autoks 525 '91 ja cruise controli komplekt mida plaanin installida pärineb täpselt samalt mudelilt. Enne installi on tekkinud aga mõned küsimused. Esiteks tundub et nendel kahel autol on asja paigaldus vähe teistmoodi tehtud kui eelnevalt teemas kirjeldatud, sest tempomaadi aju ei käi mitte esikõlari taha vaid kapoti alla motronicu aju kõrvale, pistik on muidu sama 26 otsaga sinine. Teisel autol oli kõlari taga hoopis aju mis juhtis ventilatsiooni sõltuvalt heitgaasidest auto ees. Mõtlesin, et vahest on nii et Priidul on uuema tüübi oma ehk siis recall funktsiooniga ja mul vanem ning sellest on tingitud erinevused paigalduses. Kui vaadata installi juhendit e34.de-st siis see peaks kehtima masinatele alates 09/91 ja on recalliga variant. Ehk siis sellest ajast paigaldus muutus(oma auto on 06/91).Teinevaid mure tekkis seoses sellega et UM-st teati rääkida, et kui asi niimoodi lihtsalt peale panna siis ei pruugigi ta tööle hakata vaid nemad peavad suure raha eest asja arvutile taha lükkama ja siis alles tempomaadi ülejäänd elektroonikaga ühildama. Kas selles võib ka mingi tõetera sees olla või on tegu UM-i müügimeeste jutuga, et too aga auto siia me teeme $$$ korda ja ära ise jumala eest midagi näpi???
Kui see pistik on e-Boksis siis pane ta sinna. Vaata, et ikka kaablite värvid ka sobiksid, siis on kindel, et õige pistik!Olts kirjutas:sest tempomaadi aju ei käi mitte esikõlari taha vaid kapoti alla motronicu aju kõrvale, pistik on muidu sama 26 otsaga sinine. Teisel autol oli kõlari taga hoopis aju mis juhtis ventilatsiooni sõltuvalt heitgaasidest auto ees.
Nad ajasid ilmselt E39-ga segamini! E32/E34-l ei suhtle tempomaat muu autoga eriti kuidagi, digitaalse info fahetust ei toimu kindlasti mitte. Ma ei ole isegi kindel, kas ta diagnostikavõimeline on.Olts kirjutas:Teinevaid mure tekkis seoses sellega et UM-st teati rääkida, et kui asi niimoodi lihtsalt peale panna siis ei pruugigi ta tööle hakata vaid nemad peavad suure raha eest asja arvutile taha lükkama ja siis alles tempomaadi ülejäänd elektroonikaga ühildama. Kas selles võib ka mingi tõetera sees olla või on tegu UM-i müügimeeste jutuga, et too aga auto siia me teeme $$$ korda ja ära ise jumala eest midagi näpi???
Seega ei tea Tempomaadi aju su auto VIN-ist midagi. On ka praktikas sõbra E32 peal järgi proovitud, Sauelt ostetud komplekt hakkas kohe tööle ja mingit UM-i külastust ei olnud küll vaja.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Ja ära unusta seda sidurilüliti pistikut (peab seal roolisamba juures kuskil olema, 2-ne valge pistik), kui seal vahel ühendust ei ole, siis tööle ei hakka! Automaatkastiga mudelitel peabki seal vahel traadijupp olema, manuaalidel peaks siduripedaali kohale ka lüliti installima. Seda lülitit ja kinnitust on aga palju raskem leida kui ülejäänd nänni. Seega panin ka enda manuaalil sinna lihtsalt traadi vahele. Saab vähemalt sõita, ainult et kruiisi ajal ei ole eriti tark sidurit lahutada, pöörded jooksevad piirajasse.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
vabandan, et kaevan vana teema üles, kuid ei hakanud uut ka tegema.
auto on 525 01/91 toodetud. realoemi järgi sobivad kuni 91 mudeliaasta ajud. küsimus olekski selles, kas 92 ja üles mudeliaasta ajud mu autole sobivad? hetkel oleks võimalus omandada 540'i aju, kuid kas see sobib?
samuti ka kang on erinev nagu lugesin. mudeliaastal 91 vahetus kang (seega siis tuli juurde recall funktsioon). seega minu autole peaks sobima uuem kang?
auto on 525 01/91 toodetud. realoemi järgi sobivad kuni 91 mudeliaasta ajud. küsimus olekski selles, kas 92 ja üles mudeliaasta ajud mu autole sobivad? hetkel oleks võimalus omandada 540'i aju, kuid kas see sobib?
samuti ka kang on erinev nagu lugesin. mudeliaastal 91 vahetus kang (seega siis tuli juurde recall funktsioon). seega minu autole peaks sobima uuem kang?
Kui sul on vanema tüübi kaabeldus siis ei tohiks need asjad tööle hakata. Aga vaheta kaabeldus ka ära ja siis peaksid saama selle uuema tüübi asjad omale peale panna. PS. kui seda 540-lt maha lähed keerama, lase see juhtmestik ka igaks juhuks tervelt maha keerata kui viitsid. Vaataks seda ise ka lähemalt, et äkki on minu oamga erinev.Madis_M kirjutas:vabandan, et kaevan vana teema üles, kuid ei hakanud uut ka tegema.
auto on 525 01/91 toodetud. realoemi järgi sobivad kuni 91 mudeliaasta ajud. küsimus olekski selles, kas 92 ja üles mudeliaasta ajud mu autole sobivad? hetkel oleks võimalus omandada 540'i aju, kuid kas see sobib?
samuti ka kang on erinev nagu lugesin. mudeliaastal 91 vahetus kang (seega siis tuli juurde recall funktsioon). seega minu autole peaks sobima uuem kang?
priitv8 kirjutas:Vana ja uus tempomaadi aju/kang/kaabeldus omavahel vahetatavad ei ole. Suurim erinevus ongi aju pistikus, olgugi et mõlemal juhul on ta sinine ja 26 otsaga. Pole kindel, äkki oli mehhaaniline erinevus ka.
Vana süsteem: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/BMW/19 ... /fig06.pdf
Uus: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/BMW/19 ... MS/299.pdf
Re: E34 kiirushoidiku valmidus
Tänan nõu eest. Armatuuri-aluse katte all pistikut kahjuks ei olnud. Leidsin siiski selle üles tänu roolisamba katte eemaldamisele, kuid mitte sealt, kus müüja väitis selle olevat - süüteluku lähedal (ju tema autol oli seal), vaid kusagil kaugel roolisamba all juhtmepundarte juures paistis valge otsik vaevu välja .Püsikiirusehoidja toimib iseenesest ilusti.
Kusjuures vaibanoaga plastikuga nikerdada on päris haige - annab ikka kannatada. Tavalise metallsaelehega sai asja palju kiiremini korda aetud pluss viilida.
Kusjuures vaibanoaga plastikuga nikerdada on päris haige - annab ikka kannatada. Tavalise metallsaelehega sai asja palju kiiremini korda aetud pluss viilida.