nojah... olen mina oma kunagise e28 ümber päris mitu korda vinni puhhi ringrada tatsanud ja asjatult sisse üritanud saada, aga vot seda ei küll olnud, et uksed kinni ei lähe...
nüüd on siis minu silmad selle ka ära näinud. eelmisel nädalal avasin naisele hommikul parklas elegantselt e32 kõrvaistuja ukse, aitasin autosse ja .... sulgesin ukse ilmselt bmw'de peajumala arvates ebasobivalt. ühesõnaga sain ikka mitu korda harjutada. lõppes asi ikka eduga.
peale lähemat vaatlust ja nikerdamist julgen arvata, et vähemalt minu puhul on asi mitte niivõrd bmw'de ustesse projekteeritud liig nõrgas vedrus, vaid ikkagi selles, et see universaalne rasvollus, mida kõik autod mittenähtavatest kohtadest tehasest välja sõites täis on, minetab oma kasulikud omadused ja muutub ajapikku - nagu rasv ikka - tahkemaks. linki ja sulgurkonksu liigutades sain aru, et ta liigub tegelikult uskumatult vabalt ja vedru surve on täitsa kenasti tunda, AGA just pisut enne seda asendit, kus konks suletud ukse puhul (aastaid ja kilomeetreid) seisab, käib ta tihkelt - ilmselt on määre endale tolmust ja mudast "küüru" selga kasvatanud. ukse kinnilöömise hetkel, kui kere küljes olev teljeke peab tihendite vastuseisu hetkeks maha surudes vastu sulgurkonksu lööma ja selle õigesse asendisse kukutama, piisab sellest tihkest kohast ja sulgurkonks ei kuku teljekese taha.
katsetan esimesel võimalusel meetodit - roostesurmaga puhtaks ja värske vedel määre peale. tulemustest annan teada.
olger