Auto ujub teel...
Auto ujub teel...
Autoks e34 sedaan. Kiirusel 80+ hakkab auto teel ujuma. Pigem ütleks, et peab üsna intensiivselt rooliga "sohverdama" et trajektoor püsiks. Et viga teada saada, tehtud järgmist:
-sillastend OK
-esisilla ja tagusilla puksimajandus 2x läbi logistatud ja OK
-vahetatud ja proovitud 3 jooksu rehve/velgi
-vahetatud amordid 4tk (asi muutus vähe paremaks)
roolis loksu kui sellist ei tähenda, kuid rool sõidu ajal nagu toimiks liiga suure viivitusega. Nt pere teisel autol CarinaE-l on ikka nii, et nii kui rooli puutud, auto pöörab ja kui rooli paigal hoiad, siis hoiab ka trajektoori. Ei usu et BMW nüüd erand on:D
Lisaks kontrollitud ka kõik pidurikettad, mis on sirged ja toimivad hästi. Midagi kuskil sõidu ajal ei kolise ega vibreeri.
Kuna vea otsingud on suht kalliks läinud, siis ehk keegi oskab midagi soovitada. Juttu on siin olnud roolikarbi mutri pingutamisest/pealekeeramist. Kas sellest oleks ka antud juhul kasu ja kas paigast ära roolikarbiga kaasnevad sellised nähtused. Samas kohapeal rooli keerates toimib asi pehmelt, mitte kolksuga. Samuti pidurdamisel ja kiirendamisel midagi ebatavalist ei tähenda.
Ka kummid sellised mis ei tohiks veljel põhjustada üleliigset "ujumist"
-sillastend OK
-esisilla ja tagusilla puksimajandus 2x läbi logistatud ja OK
-vahetatud ja proovitud 3 jooksu rehve/velgi
-vahetatud amordid 4tk (asi muutus vähe paremaks)
roolis loksu kui sellist ei tähenda, kuid rool sõidu ajal nagu toimiks liiga suure viivitusega. Nt pere teisel autol CarinaE-l on ikka nii, et nii kui rooli puutud, auto pöörab ja kui rooli paigal hoiad, siis hoiab ka trajektoori. Ei usu et BMW nüüd erand on:D
Lisaks kontrollitud ka kõik pidurikettad, mis on sirged ja toimivad hästi. Midagi kuskil sõidu ajal ei kolise ega vibreeri.
Kuna vea otsingud on suht kalliks läinud, siis ehk keegi oskab midagi soovitada. Juttu on siin olnud roolikarbi mutri pingutamisest/pealekeeramist. Kas sellest oleks ka antud juhul kasu ja kas paigast ära roolikarbiga kaasnevad sellised nähtused. Samas kohapeal rooli keerates toimib asi pehmelt, mitte kolksuga. Samuti pidurdamisel ja kiirendamisel midagi ebatavalist ei tähenda.
Ka kummid sellised mis ei tohiks veljel põhjustada üleliigset "ujumist"
Teema tulis lihtsalt sellest, et lootus autot jooksma saada hakkab juba kustuma. Teedes viga ei ole, kuna ka varem e34 pidanud ning seda jama pole olnud. Samas ujub auto iga teekattega teel.
Kõiksugused remonditöökojad on käsi laiutanud siiani.
Rehvirõhkudest olen proovinud kõike alates 1,8bar-3,2bar - tulutult.
See ei saa olla õige, et 110ga on tunne nagu oleksid jäärajal ning üle 170 on juba enesetapp. (ei kasuta igapäevaliikluses selliseid kiirusi).
Cardo, helistan ja proovime.
Kõiksugused remonditöökojad on käsi laiutanud siiani.
Rehvirõhkudest olen proovinud kõike alates 1,8bar-3,2bar - tulutult.
See ei saa olla õige, et 110ga on tunne nagu oleksid jäärajal ning üle 170 on juba enesetapp. (ei kasuta igapäevaliikluses selliseid kiirusi).
Cardo, helistan ja proovime.
Minu kuuesajane käitus alguses sama moodi. Eriti ebameeldiv oli risti teega olevaid vagusid ületada. Vahetasin tagasilla suured puksid, reduktori padja ja pildil nr 6 tähistatud "junnid": http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30
ja sellega probleem lahenes.
ja sellega probleem lahenes.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Re: Auto ujub teel...
Roolivõimuõli oled vaadanud?Lauri_L kirjutas:roolis loksu kui sellist ei tähenda, kuid rool sõidu ajal nagu toimiks liiga suure viivitusega.
Mis rehve sa kasutad? Uued, vanad, taastatud? Ja mis mõõt? Robustsed ja jäigaks muutunud rehvid panevad auto ujuma ja visklema tee peal. Uue rehviga on vahe nagu öö ja päev. Sõltumata rehvi laiusest või profiiliindeksist. Teid ei tasu süüdistada.
Selline mõte veel, et ega autol avariid pole olnud. Kui kuskilt midagi mõõdust väljas on seetõttu, siis võib ka probleeme olla. teisalt sillastend peaks seda näitama.
Selline mõte veel, et ega autol avariid pole olnud. Kui kuskilt midagi mõõdust väljas on seetõttu, siis võib ka probleeme olla. teisalt sillastend peaks seda näitama.
Sõidurõõm
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5631
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8477
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Minu e34 ujus ka meeletult , või tähandab pidi rooliga korrigeerima nagu mingi vana veokaga.
Kui roolikarpi peale keerasin ja selle mutri kinni kruvisin siis läks mõneks ajaks paremaks.
1 korra vahetasin ka roolikarpi siis oli ka alguses hea, aga 6 kuu pärast oli sama teema, et rooli nagu segane.
Kui roolikarpi peale keerasin ja selle mutri kinni kruvisin siis läks mõneks ajaks paremaks.
1 korra vahetasin ka roolikarpi siis oli ka alguses hea, aga 6 kuu pärast oli sama teema, et rooli nagu segane.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kui tagasillas on need 8 kujulised puksid läbi siis võib ka vabalt ise tagumist otsa keerama hakata aga siis peaks ikka "hästi treenitud tagumikutunnetusega" aru saama et probleem on tagasillas mitte esisillas...
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
E39 ujus mul nagu vanem mees. Mõlemal juhul oli põhjuseks tagasild. Algselt oli kokkujooks käest ära ja hiljem olid suured silikoonpuksid läbi. Ja üsna selgelt oli aru saada, et saba all midagi viga on sest auto omandas maanteel sellise 4 ratta roolimise tunnetuse nagu keegi oleks suure käega saba kord vasakule ja paremale nihutanud. Üsna kõhe tunne igatahes
Praegusel, vahetades 17" talverehvid alla on lausa vesivoodi tunne võrreldes 18" suvekatega. Ei uju, ei tunne vagusid, mõnus pehme. Kui veel pidamist ka oleks Ei kujuta küll neid hulle ette, kes standard E46-le veel meie tingimustes 19" alla kruvivad...
Praegusel, vahetades 17" talverehvid alla on lausa vesivoodi tunne võrreldes 18" suvekatega. Ei uju, ei tunne vagusid, mõnus pehme. Kui veel pidamist ka oleks Ei kujuta küll neid hulle ette, kes standard E46-le veel meie tingimustes 19" alla kruvivad...
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Nii, tänasest päevast siis...
Omal rehvid all 195/65, ees peetud, kuid korralikud Hakkapelitad ning taga samas mõõdus uued Master Nordic 4. Eelmisel autol olid samuti 195/65 Masterid ja tulemus väga hea. Ainuke vahe selles, et praegu kasutusel originaal 6" plekkvelg.
Panin korraks alla suverehvid 16" 225 kummiga - tulemus oli jama, kui mitte hull, oleks äärepealt lollitamisega võpsikusse pannud.
Tagasi alla talvekumm. Auto kanalile ja tagutala kallale. Tungraud tala alla ning üles-alla pumpama. Kuhu võimalik ajasin kangi või heebli vahele ja loksutasin. Talapuksid nagu uued. Ei loksu-kolksu ja ei narmenda. Sai ka veel kohapeal autot jõnksutatud, küll jalg, küll käsipiduriga. Visuaalselt samuti midagi ei tähendanud.
Tagasilla "kaheksad" tundusid korralikud. Käega võimalik liigutada, kuid ei loksu. Kummid ka peal aukudeta ja ei narmenda. Ühesõnaga midagi ebatavalist ei märganud.
Niisiis uuesti esisilla kallale. Võtsin kodusel meetodil pulgad kätte ja korraks veel kokkujooksu mõõtma. Kodune kompott näitas, et ca 1-2mm kokkujooksu. On kuidas on aga see ei tohiks tappa, isegi kui mõõtmine peaks tõele vastama.
Rool viitega - ilmselt tundus... Nii seisva autoga kui töötava mootoriga rooli keerates reageerivad esirattad koheselt. Kahe mehega sai kogu roolisüsteem läbi käidud, kuskil lõtkusid pole. Roolikarp on kena ja puhas, õli välja ei aja. Süsteemis õlitase normis.
Siiski väike lõtk tuli välja paremast välimisest rooliotsast. Samas sõidetud palju-palju hullemate masinatega, kus kõik logiseb, seega sealt ei saa olla õõtsumine põhjustatud (siiski ots vahetusse)
------
Käisin tegin uue proovisõidu. Auto ujub täiesti siledal teel, löö või maha. Ka nö jänesehaake tehes auto hakkab teel "laperdama".
Järgmisena lasin kummid kõik 3,2bar peale (enne nõks alla kolme olid) ja tegin proovi, et iga tiiru järel 0,2 maha. Selgus, et mida madalam rõhk, sda paremini hoiab auto rooli ja trajektoori. Hetkel rõhud ees 2,2 ja taga 2,4. Kumm tundub nii õhuke juba velje alt, et rohkem ei julgenud rõhkusid vähendada. Asi on eelnevaga võrreldes juba päris hea, kuid peaks ikka tunduvalt parem olema. Ikka tuleb trajektoori korrigeerida.
Homme plaanis võimalusel uus rooliots alla ajada, ning talverehvid ümber lüüa toll laiematele orig. kärgvaludele. Ning uuesti sillastendi.
Tundub, et päevakavva tuleks võtta ka tagutalapukside korralikuma togimise.
Kes soovitab stendi mis oleks usaldusväärne? Samas kohas võiks olla ka mees kes oskaks profesionaalselt talapuksid üle vaadata...
Ise käisin Termakis Kadaka teel. Mehed ahhetasid ja lõid käsi kokku, et kui kena ja korras auto.
Samas oodatud veel ettepanekuid....
Omal rehvid all 195/65, ees peetud, kuid korralikud Hakkapelitad ning taga samas mõõdus uued Master Nordic 4. Eelmisel autol olid samuti 195/65 Masterid ja tulemus väga hea. Ainuke vahe selles, et praegu kasutusel originaal 6" plekkvelg.
Panin korraks alla suverehvid 16" 225 kummiga - tulemus oli jama, kui mitte hull, oleks äärepealt lollitamisega võpsikusse pannud.
Tagasi alla talvekumm. Auto kanalile ja tagutala kallale. Tungraud tala alla ning üles-alla pumpama. Kuhu võimalik ajasin kangi või heebli vahele ja loksutasin. Talapuksid nagu uued. Ei loksu-kolksu ja ei narmenda. Sai ka veel kohapeal autot jõnksutatud, küll jalg, küll käsipiduriga. Visuaalselt samuti midagi ei tähendanud.
Tagasilla "kaheksad" tundusid korralikud. Käega võimalik liigutada, kuid ei loksu. Kummid ka peal aukudeta ja ei narmenda. Ühesõnaga midagi ebatavalist ei märganud.
Niisiis uuesti esisilla kallale. Võtsin kodusel meetodil pulgad kätte ja korraks veel kokkujooksu mõõtma. Kodune kompott näitas, et ca 1-2mm kokkujooksu. On kuidas on aga see ei tohiks tappa, isegi kui mõõtmine peaks tõele vastama.
Rool viitega - ilmselt tundus... Nii seisva autoga kui töötava mootoriga rooli keerates reageerivad esirattad koheselt. Kahe mehega sai kogu roolisüsteem läbi käidud, kuskil lõtkusid pole. Roolikarp on kena ja puhas, õli välja ei aja. Süsteemis õlitase normis.
Siiski väike lõtk tuli välja paremast välimisest rooliotsast. Samas sõidetud palju-palju hullemate masinatega, kus kõik logiseb, seega sealt ei saa olla õõtsumine põhjustatud (siiski ots vahetusse)
------
Käisin tegin uue proovisõidu. Auto ujub täiesti siledal teel, löö või maha. Ka nö jänesehaake tehes auto hakkab teel "laperdama".
Järgmisena lasin kummid kõik 3,2bar peale (enne nõks alla kolme olid) ja tegin proovi, et iga tiiru järel 0,2 maha. Selgus, et mida madalam rõhk, sda paremini hoiab auto rooli ja trajektoori. Hetkel rõhud ees 2,2 ja taga 2,4. Kumm tundub nii õhuke juba velje alt, et rohkem ei julgenud rõhkusid vähendada. Asi on eelnevaga võrreldes juba päris hea, kuid peaks ikka tunduvalt parem olema. Ikka tuleb trajektoori korrigeerida.
Homme plaanis võimalusel uus rooliots alla ajada, ning talverehvid ümber lüüa toll laiematele orig. kärgvaludele. Ning uuesti sillastendi.
Tundub, et päevakavva tuleks võtta ka tagutalapukside korralikuma togimise.
Kes soovitab stendi mis oleks usaldusväärne? Samas kohas võiks olla ka mees kes oskaks profesionaalselt talapuksid üle vaadata...
Ise käisin Termakis Kadaka teel. Mehed ahhetasid ja lõid käsi kokku, et kui kena ja korras auto.
Samas oodatud veel ettepanekuid....
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5631
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Ma käisin oma E34ga Artelli tänaval Melasi Autohoolduses. Kui sul rooliotsad lahti, so. liiguvad roolivarrastes nii et saab reguleerida, siis võiksid sinna minna küll. Korralik nelja ratta pink on seal.Lauri_L kirjutas:Kes soovitab stendi mis oleks usaldusväärne? Samas kohas võiks olla ka mees kes oskaks profesionaalselt talapuksid üle vaadata...
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kaheksad liguvad üles-alla minimaalselt. Paremalt vasakule, so siis horisontaalsuunas, on kindlalt paigal. Minu arusaamist mööda peaks kaheksad kurvis auto stabiilsust suurendama. Minul probleem sirgel teel ja tagumikupoliitika ütleb, et viga on esisillas. Samas kontrollin veelkord kõik üle, ja siis veelkord Kuskilt peab ju see koer välja tulema... kord saavad ka need liikuvad osad otsa, mida vahetada...
Melasi Autohoolduses metsikud järjekorrad... ootaks veel soovitusi.
Melasi Autohoolduses metsikud järjekorrad... ootaks veel soovitusi.
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5631
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
8 kujulised puksid on mõeldud selleks, et hoida õõtsa stbiilsemalt paigal kurvis, idee järgi on nagu poolenisti torsioonvedru, et ei lase õõtsa liiga alla vajuda, ülesse tal asja nagunii sedavõrd palju ei ole. Kui 8 puks mõjutab ujuvust, siis on õõtsa enda puksid nii olematud, et tuleks pigem nendest alustada. Vanemal samasugusel sillal need puudusid ja see ei mõjuta ujumist sirgel.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Omast kogemusest tean, et oli omal kunagi sama probleem, autoks küll VW Passat. Ees olid vanad 2 hooaega sõitnud Blizzakid ja taha sai ostetud 2 protitud ilma naastudetta rehvid. Maanteel ei julgend nagu sõittagi, ujus nii mis kole. Kohe kui kuuajapärast uued suvekad alla sai oli kõik korras.
Rehvimüüja ütles sellepeale, et pidigi ujuma, taastatud rehv+ "originaal" ei ole hea kombinatsioon. Proovi veel rehvivahetust!
Rehvimüüja ütles sellepeale, et pidigi ujuma, taastatud rehv+ "originaal" ei ole hea kombinatsioon. Proovi veel rehvivahetust!
320i-83a.
Nii, täna soetatud paar uusi protitud Mastereid, samas mõõdus, mis allolev peaegu uus paar. Mõõt siis 195/65 15" ja lähevad originaal 7" valuvelje peale. Sai valitud kindlapeale ka samale põhjale protitud rehvid - homme alla. Homme panen alla ka uue rooliotsa. Pärast seda pole autol ühtegi kolisevat ja kolksuvat vidinat mida mina või ülevaatusestend oleksime märganud....