E36 328i -95 automaatkast vahetada manuaali vastu
E36 328i -95 automaatkast vahetada manuaali vastu
Tere!
Mure siis selline, et olen sunnitud tõdema, et käigukast on läbi omadega. Tegemist on 1995 a. E36 328i automaadiga.
1. sümptom
Olen ka siin foorumis kurtnud imelikku heli kastist, aga kahjuks ei saanud too kord abi. Nimelt just külma ilmaga ja vasakule keerates hakkas midagi kõrisema kastis ja seda oli ka käigukangist tunda. See probleem ilmnes eelmine talv, mis oli ka esimene talv minu jaoks antud autoga. Nüüd kui külmad ilmad jälle hakkasid tulema hakkas vaikselt see kõrin ka pihta uuesti.
2. sümptom
Paar korda olen jäänud foori taha passima, sest auto lihtsalt ei lähe edasi D peal. Kui läheb siis väga minimaalselt. Vahet ei ole kas õrnalt gaasi vajutada või põhja vajutada. Kulgeb nagu tigu. R peal saab ilusti sõita ja kohapealt saab sedasi minema, et kang tõmmata 2 peale ja siis viskab järsult käigu sisse. Sõidu pealt saab veel 3 peale lükata ja sedasi ma olen praegu saanud sõita töökoja vahet. Sedasi on mul paar korda juhtunud viimase aasta jooksul, aga eelmisest nädalast tundub, et ongi selline seis permanentselt.
Esialgne diagnoos
Olen otsinud läbi kõik teemad 3 seeria alafoorumist, mis käigukastiga seotud. Sealt kahjuks taolist juhtumit ei õnnestunud leida. Võtsin ühendust siin foorumis teada-tuntud-austatud tegelastega ja kõigilt sain esialgse diagnoosi, et mehaaniline viga.
Viimane lootus kast päästa
Ühel tuttaval oli suht sarnane probleem automaatkastiga olnud. Tõsi küll, et see oli Volvo, aga temal piirdus probleem õli puuduolekuga. Lootsin siis ma ka, et saan odavalt läbi ja lasin õlivahetuse teha. Tühja sellest. Sama viga esineb ikka. Töökojas ka väideti, et kast siiski läbi ja tuleb ära vahetada.
Käigukastivahetus
Olen nüüd sunnitud tunnistama, et kast on tõepoolest läbi omadega ja tuleb hakata uut otsima. Ja siit tulebki nüüd minu küsimus asjatundjatele. Kas on võimalik ja mõistlik automaatkasti asemele paigaldada manuaalkast? Ringi vaadates pean tunnistama, et automaatkasti on tunduvalt raskem leida kui manuaali ja selle hind on ka kordades suurem. See paneb mind mõtlema, et äkki oleks mul nüüd võimalus tunda manuaalkasti mõnusid jälle. Eks mul on need mõtted ennegi peas mõlkunud, aga niisama kasti vahetama ei hakkaks.
Esialgu tekivad mul järgnevad küsimused:
1. Kas E36 manuaalkast sobib automaatkasti asemele paigaldada? Millega peaks arvestama kui kasti otsida ja mis tüüpi kasti vaja oleks?
2. Mis veel kaasneb kastivahetusega? Kindlasti sidur paigaldada, mis veel?
3. Kas mul on õigus kui arvan, et manuaalkasti paigaldamine tuleb kokkuvõttes odavam kui automaatkasti paigaldamine? Muidugi hind ei ole siin ainuke määrav tegur. Kui saab suhteliselt lihtsalt manuaalkasti paigaldatud ja läheb siiski natuke kallimaks siis on võimalik, et kaaluks ikka seda varianti.
Igasugune arutelu oodatud sel teemal!
Tänud,
Kenneth
Mure siis selline, et olen sunnitud tõdema, et käigukast on läbi omadega. Tegemist on 1995 a. E36 328i automaadiga.
1. sümptom
Olen ka siin foorumis kurtnud imelikku heli kastist, aga kahjuks ei saanud too kord abi. Nimelt just külma ilmaga ja vasakule keerates hakkas midagi kõrisema kastis ja seda oli ka käigukangist tunda. See probleem ilmnes eelmine talv, mis oli ka esimene talv minu jaoks antud autoga. Nüüd kui külmad ilmad jälle hakkasid tulema hakkas vaikselt see kõrin ka pihta uuesti.
2. sümptom
Paar korda olen jäänud foori taha passima, sest auto lihtsalt ei lähe edasi D peal. Kui läheb siis väga minimaalselt. Vahet ei ole kas õrnalt gaasi vajutada või põhja vajutada. Kulgeb nagu tigu. R peal saab ilusti sõita ja kohapealt saab sedasi minema, et kang tõmmata 2 peale ja siis viskab järsult käigu sisse. Sõidu pealt saab veel 3 peale lükata ja sedasi ma olen praegu saanud sõita töökoja vahet. Sedasi on mul paar korda juhtunud viimase aasta jooksul, aga eelmisest nädalast tundub, et ongi selline seis permanentselt.
Esialgne diagnoos
Olen otsinud läbi kõik teemad 3 seeria alafoorumist, mis käigukastiga seotud. Sealt kahjuks taolist juhtumit ei õnnestunud leida. Võtsin ühendust siin foorumis teada-tuntud-austatud tegelastega ja kõigilt sain esialgse diagnoosi, et mehaaniline viga.
Viimane lootus kast päästa
Ühel tuttaval oli suht sarnane probleem automaatkastiga olnud. Tõsi küll, et see oli Volvo, aga temal piirdus probleem õli puuduolekuga. Lootsin siis ma ka, et saan odavalt läbi ja lasin õlivahetuse teha. Tühja sellest. Sama viga esineb ikka. Töökojas ka väideti, et kast siiski läbi ja tuleb ära vahetada.
Käigukastivahetus
Olen nüüd sunnitud tunnistama, et kast on tõepoolest läbi omadega ja tuleb hakata uut otsima. Ja siit tulebki nüüd minu küsimus asjatundjatele. Kas on võimalik ja mõistlik automaatkasti asemele paigaldada manuaalkast? Ringi vaadates pean tunnistama, et automaatkasti on tunduvalt raskem leida kui manuaali ja selle hind on ka kordades suurem. See paneb mind mõtlema, et äkki oleks mul nüüd võimalus tunda manuaalkasti mõnusid jälle. Eks mul on need mõtted ennegi peas mõlkunud, aga niisama kasti vahetama ei hakkaks.
Esialgu tekivad mul järgnevad küsimused:
1. Kas E36 manuaalkast sobib automaatkasti asemele paigaldada? Millega peaks arvestama kui kasti otsida ja mis tüüpi kasti vaja oleks?
2. Mis veel kaasneb kastivahetusega? Kindlasti sidur paigaldada, mis veel?
3. Kas mul on õigus kui arvan, et manuaalkasti paigaldamine tuleb kokkuvõttes odavam kui automaatkasti paigaldamine? Muidugi hind ei ole siin ainuke määrav tegur. Kui saab suhteliselt lihtsalt manuaalkasti paigaldatud ja läheb siiski natuke kallimaks siis on võimalik, et kaaluks ikka seda varianti.
Igasugune arutelu oodatud sel teemal!
Tänud,
Kenneth
Eile töökojas räägiti küll, et kasti vahetamine tuleks kordi odavam kui selle parandamine. Võibolla olid nad oma kasu peal väljas, kuna nad ju kaste ei paranda, aga milline võiks see pädev koht siis olla? On kellelgi soovitada? Mulle on soovitatud kasutajat 'aarekas', aga ei ole õnnestunud teda telefoni teel kätte saada.diislijoodik kirjutas:Sul jutus 1 oluline tees puudu: nimelt olemasolev kast pädevas kohas lahti võtta. Nimelt neil kastidel on tüüpvead, teisega asendades saad sama vea kraesse. Käsikastile üle minnes tuleb paigaldada teine hooratas, sidur, pedaaalid, kardaan jms, tööd on palju ja lõpuks saad omale neegriauto, .
mina arva,, et 328 on igaljuhul mõttekas teha manualiks... vahetusse läheb tõesti terve hooratas koos siduriga, käigukast... leiad näiteks 325 käigukasti ja kardaani käigukasti poolne ots, lisaks siduri pedaal ja töösilinder ja peasilinder mis vaja pidurivedeliku paagiga yhendada ja tõenäoliselt vaja see paak ka välja vahetada... samuti ka summuti toru kui mälu ei peta
Kas see tähendab, et minu kasti nimetus on 5HP18? Väikse uuringu tulemusel peaks 5HP18 olema järgnevatel mudelitel:diislijoodik kirjutas:Kui kastis on mingid imelikud raginad ja auto enam kohalt ei liigu, pole teda küll mõtet soovitada õlivahetuse teel remontida! Toonitan, selles kastis on tüüpviga, nn G-ketaspiduri kolvi tagastusvedru sagedane purunemine. Tavaliselt on need kastid kõik laiali, kui auto läbisõit on 150-200Mm kanti. Mida kiiremini remonti, seda vähem juppe läheb vaja. Kui viidatud taldrikvedru tükid seal kõvasti materjali ära hekseldavad, võib vahetusse minna F-sidur, terve G-D-pidurite vahekorpus, hunnik sidurite-pidurite lamelle jne. Kasti juppide kataloog:
http://www.zf-group.com/pdf/5HP18.pdf , viidatud jupid on lk 17, 18, 20.
1992–1995 BMW E34 530i M60/B30
1993–1995 BMW E36 320i M50/B20
1993–1996 BMW E36 M3 S50us/B30
1997–1999 BMW E36 M3 3.2 S50usB32
kui sa näed siis on seal S50usB3xRoland325 kirjutas:Tahad õelda, et m3 on automaatkastiga?Väikse uuringu tulemusel peaks 5HP18 olema järgnevatel mudelitel:
1992–1995 BMW E34 530i M60/B30
1993–1995 BMW E36 320i M50/B20
1993–1996 BMW E36 M3 S50us/B30
1997–1999 BMW E36 M3 3.2 S50usB32
st. et need on ameerika versioonid m3'est... seega ma ei imesta et automaadiga on
Jah, see on oma lolluse/laiskuse tulemus, et pole varem lastud kasti üle vaadata.Tauri kirjutas:laias laastus tuleb manualiks tegemine sama kallis kui olemasoleva kasti remont (kui korralikult teha)
Ja nagu diilijoodik juba varem mainis siis mida kiiremini remonti seda odavam! (nagu arusaan siis see kiiremini on kestnud juba 1 aasta? )
Käisin just proovisõitu tegemas ühe 325 kupeega, millel kast müügis väga hea hinnaga. Kast tundus korras olevat ja nädalalõpus ostan ära. Müüakse seda ka just sellepärast, et manuaalkast asemele panna. Müüja oli arvestanud, et tal läheb see projekt ca 10K maksma. Ja ma hindan ise ka, et mul läheb see kastivahetus koos tööraha ja õlivahetusega maksma sama palju.
Kui vana kasti saab mõistliku summaga eest korda teha siis läheb see müüki või minu autole alla.
Niipalju kui ma kontrollinud ja uurinud siis peaks nagu sobima. Samas kõik väited on sellised, et "pead ei anna". Kas keegi suudab lõplikult kinnitada või ümber lükata, et kas 325 automaatkast sobib 328 peale?Tauri kirjutas:OT ei saa aru? tahad 325 automaatkasti omale panna? Minuteada ei sobi- see sinna! 323 ja 328 on üks kast ja 325 ja 330 teine kast- pead ei anna aga kontrollida soovitan!
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
abiks www.realoem.com
sealt saab järeldada et ise-enesest võiks nagu sobida- mõlemale on paigaldatud täpselt sama kast! Samas pakub mõlemale kahte erinevat kasti!
A5S300J ; A5S310Z - 325
A5S300J ; A5S310Z - 328
Kuigi kusagilt täpset aimdust ei saa aga arvan, et esimest kasti topiti USAs peale!
sealt saab järeldada et ise-enesest võiks nagu sobida- mõlemale on paigaldatud täpselt sama kast! Samas pakub mõlemale kahte erinevat kasti!
A5S300J ; A5S310Z - 325
A5S300J ; A5S310Z - 328
Kuigi kusagilt täpset aimdust ei saa aga arvan, et esimest kasti topiti USAs peale!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
kastid minuteada on mõlema kooditaga samad... lihtsalt kood muutus toode kui selline jäi samaks... 328 ja 325 käigukastid sobivad omavahel vahetada...Tauri kirjutas:abiks www.realoem.com
sealt saab järeldada et ise-enesest võiks nagu sobida- mõlemale on paigaldatud täpselt sama kast! Samas pakub mõlemale kahte erinevat kasti!
A5S300J ; A5S310Z - 325
A5S300J ; A5S310Z - 328
Kuigi kusagilt täpset aimdust ei saa aga arvan, et esimest kasti topiti USAs peale!
ahjaa... kui manualiks teha, siis on tungivalt soovituslik vahetada ära ka radiaator... muidugi võib aut. kasti jahutus torude otsad radikal kinni panna aga tundub kuidagi pooliku lahendusena
ei siis jääb lihtsalt yks kamber seest tyhjaks.. ma ei tea kas see mõjub sellele radikale hästi või mitte... ideepoolest jääb sinna õhk sisse ja kuumaga õhk paisub...sass85 kirjutas:iseeneset pole ka midagi kui automaadi radikas jätta,sest jahutusvedelikku peab ta ikka ühte moodi.
probleem rohkem visuaalne?
m
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=47881
lihtsalt hakkas silma
lihtsalt hakkas silma
E36 328i Cabrio M-tech,VW Transporter 2,5TD ABT. E46 330d M-tech touring,E36 323i Touring M-tech 1999.