janz kirjutas:Aare sa võrdled täiesti kahte võrreldamatut asja. Kui sa vaataksid % hinnast mis moodustab neliveo lisa siis läheks kõik paika. Kui 500 000 auto juures maksab nelivedu 50 000 siis 150 000 auto juures 15 000 teeb samuti 10% auto hinnast.
Teine lugu on ka tehniline pool. Suzukil on elektrooniline nelivedu mis lülitub vastavalt vajadusele BMW -l aga pidev. Seega juba tehnika poolel on suur vahe.
Kui viimast autolehte lugeda, siis tuleb välja, et kiidetud X3 nelivedu on samasugune lülitatav podjobka nagu sukisukil. Loe ise kui ei usu.
Neliveo lisaseadmete maksumus küll nüüüd auto hinnast ei sõltu. Need maksavad ikka enam-vähem samapalju.
Sukil tunduvad samas odava hinna sees LSD-d mõlemas sillas (ülestõstetud rattaga käik väljas ühtegi ratast pöörata ei saa). Mida peale vana iX pole ühelgi bemmil.
Pealegi on tehniliselt keerukam ja kallim panna esiveolisel autol tagasild vedama, kuna tavaliselt on neil talasild taga. Vaja on teist tagasilda, kardaanitunnelit (ehk teist keret), 3 meetrist kardaani kahe vahetoega.
Olen alt vaadanud, ümberehitused on poole suuremad kui iX-l. See, kas seal on torsen või mingi kettajama hinda ei muuda eriti.
Kusjuures kõige keerulisem on lahendada põikimootoriga esiveolise tagasilla vedama panekut.
Ma ei üritagi väita, et bemm paha on, aga see neliveo hind on natuke ülepakutud, eriti kui vaadata nende mitte eriti tugevaid testitulemusi.
Kas sa praegu sõidad iX-ga Männikul jeebimäest üles aja alla? Sa ei saa
sellega praeguse lumega isegi mäeni sõidetud. Mul oli eile sinnakanti asja ja sõitsin üles-alla ühtegi korda peatumata läbi 40 cm lahtise lume, lahtise liiva, esimesest nõlvast üles ja sellest järsust alla. Kordagi seisma jäämata ja hoogu võtmata. Seda bmw mõistes odava 15 000 maksva "lolli lülituva" süsteemiga.