IX ja teiste 4WD mäkketõusu võistlus PÜHAP 30.01 KELL 12
Mina roomasin auto all sel ajal juba
Aga tulemustes pole midagi üllatavat - iX pole quattroga kunagi konkureerinud ega konkureeri ka praegu. MOTT.
Kui tahate tõsist taset näha, kutsuge Evo VII. Sellel on praegu saadaolevatest nelivedudest selgelt parim, isegi STI oma on piss selle kõrval.
Topgearis näitas, kuidas 280 hp Evo mingit 4veolist 500+ hp samarasket Lamborghinit ringrajal loputas. Kusjuures Lambo roolis istus mingi Briti rinkasarja meister, Evo roolis aga Clarkson ise (toosama, kes sõitis peale 2-päevast harjutamist Nürnburgringi Nordscleife 10 minutiga
Aga tulemustes pole midagi üllatavat - iX pole quattroga kunagi konkureerinud ega konkureeri ka praegu. MOTT.
Kui tahate tõsist taset näha, kutsuge Evo VII. Sellel on praegu saadaolevatest nelivedudest selgelt parim, isegi STI oma on piss selle kõrval.
Topgearis näitas, kuidas 280 hp Evo mingit 4veolist 500+ hp samarasket Lamborghinit ringrajal loputas. Kusjuures Lambo roolis istus mingi Briti rinkasarja meister, Evo roolis aga Clarkson ise (toosama, kes sõitis peale 2-päevast harjutamist Nürnburgringi Nordscleife 10 minutiga
Viimati muutis Aare, 30.01.2005 20:01 16, muudetud 1 kord kokku.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
400+ nm ja 1740kg tühimass AGA see nm tuleb vaid siis, kui turbo pöördesse läheb...janz kirjutas:Esialgne teooria on et suurt rolli lisaks neliveo lahendusele mängib moment per tühikaal ehk Nm/tonn.
Audi 80 2.8q puhul oleks see 250/1.43 = 174
Teiste kohta praegu andmeid ei ole. Kui kellelgi on siis palun siia postitada.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Mis see asjasse puutub? Õigel autol läheb sel juhul ka moment taha...
Aare kirjutas:Libedal ülesminekul on ratastele kanduv moment selgelt piiratud ja raske mootor ees eriti ei päästa, sest raskus kandub taha.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kaks jah, trükiviga. Trükiviga oli ka esikolmiku esimene koht. Loomulikult oli esimene Pets .Mina nägin ainult kahte aja peale mäest üles sõitmas: Sina ja mina?!?
See et 325ix ei saa Audi 80 2.8 vastu usuks ma lõplikult siis kui oleks 3 korraliku 325ix võistlemas näinud-mõõtnud. Aga tõsi on, et senised andmed seda näitavad.
Seda, et moment on oluline on minumeelest selge sest KW ju ei ole olulised selle väikese maa peal ja lumi ei oma tähtsust sest peale esimest roundi oli stardikoht lumest puhas ja seda on ka aegadest näha kus ajad vähenesid 1 sek.
Minu koostatud tabel Nm/tonn (suurem on parem :
S4 2.2T - 229 kuni 137 (400/1740, ilma turbota jms 240/1740=137)
A6Q 2.5TDI 216 = (370/1710, manuaalkastiga võiks kõiki kergelt võita
A80 2.8Q - 174 (250/1430)
Coupe 2.3Q 172 (224/1300)
A6 2.8Q 164 (280/1700)
325ix 162 (220/1350)
525ix 147 (250/1690)
Kindlasti on tähtis moment mida mootor annab, kuid tegelikkuses on veel tähtsam see, kuidas seda ratastele kantakse. Audide torsen differ jagab momenti 70-80% ulatuses sellele teljepaarile, kus on parem pidamine. IX süsteemis on samal kohal visco sidur.
Torseni rektsiooniaeg ei ole mõõdetav st. väga ligilähedane nullile. Visko puhul on reaktsioon tuntav ja ka mõõdetav.
Torseni rektsiooniaeg ei ole mõõdetav st. väga ligilähedane nullile. Visko puhul on reaktsioon tuntav ja ka mõõdetav.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Vot see on huvitav teema.
Kas on kuskil artikleid selle kohta kui suur on 325ix visco reaktsiooniaeg vs torseni reaktsiooniaeg?
Ja teine küsimus mis tõstatub: millisest reaktsiooniajast me räägime? Kas sellest, mis kulub muidu tagasilda mineva veo lülitamiseks esisilda? Kuid 325ix puhul räägitakse alati ju 66/34 pidevast jaotusest ehk 34 läheb esisilda nagunii? Või olen valesti aru saanud?
Ise lootsingi, et sellest üritusest saab teavet nende küsimuste vastamiseks reaalses situatsioonis. Aga selleks oleks pidanud olema vähemalt kolm 325ix võistluses et ellimineerida erinevate autode,juhtide, kummide seisukord. Audide osas oli see kõik olemas ja Audid näitasid ka väga ühtlast esinemist: 0.25 sek sees 4 autot mida võib mõõtmisveaks pidada.
Seega kui BMW foorumis saame kolm 325ix huvilist kokku võiks üritust korrata. Eriti huvitaks mind Audi poolt nende suurte 4.2 mootoritega autode osalemine et saada kinnitust oma Nm/tonn teooriale
Kas on kuskil artikleid selle kohta kui suur on 325ix visco reaktsiooniaeg vs torseni reaktsiooniaeg?
Ja teine küsimus mis tõstatub: millisest reaktsiooniajast me räägime? Kas sellest, mis kulub muidu tagasilda mineva veo lülitamiseks esisilda? Kuid 325ix puhul räägitakse alati ju 66/34 pidevast jaotusest ehk 34 läheb esisilda nagunii? Või olen valesti aru saanud?
Ise lootsingi, et sellest üritusest saab teavet nende küsimuste vastamiseks reaalses situatsioonis. Aga selleks oleks pidanud olema vähemalt kolm 325ix võistluses et ellimineerida erinevate autode,juhtide, kummide seisukord. Audide osas oli see kõik olemas ja Audid näitasid ka väga ühtlast esinemist: 0.25 sek sees 4 autot mida võib mõõtmisveaks pidada.
Seega kui BMW foorumis saame kolm 325ix huvilist kokku võiks üritust korrata. Eriti huvitaks mind Audi poolt nende suurte 4.2 mootoritega autode osalemine et saada kinnitust oma Nm/tonn teooriale
See Nm/tonn on ebaõige arvutus. Arvestada tuleb ratastele jõudva jõuga, mitte väntvõlli otsas mõõdetuga.
Vahepeal on käigukast ja peaülekanne, mis momenti suurendab. Ja nõrgema Nm-ga autodel on kõrgem peaülekanne
Väike võrdlus väntvõllil vs pooltejel
520i, 4,10- 170 Nm, poolteljel 697 Nm
535i-3,07- 310 Nm 951 Nm
Mootorist on vahe esimesel juhul 1,82 korda 535 kasuks, teisel juhul ainult 1,36 korda.
Arvestamata jäid veel käigukasti ülekanded.
Loeb see, kuidas ja kui efektiivselt jõuab 4wd süsteem vältida kraapimist ja suunata jõudu ümber. Nm on enamikel autodel enam-vähem sama ning see nii palju ei loe.
Mida tõendas ilmselgelt ka üritus.
Vahepeal on käigukast ja peaülekanne, mis momenti suurendab. Ja nõrgema Nm-ga autodel on kõrgem peaülekanne
Väike võrdlus väntvõllil vs pooltejel
520i, 4,10- 170 Nm, poolteljel 697 Nm
535i-3,07- 310 Nm 951 Nm
Mootorist on vahe esimesel juhul 1,82 korda 535 kasuks, teisel juhul ainult 1,36 korda.
Arvestamata jäid veel käigukasti ülekanded.
Loeb see, kuidas ja kui efektiivselt jõuab 4wd süsteem vältida kraapimist ja suunata jõudu ümber. Nm on enamikel autodel enam-vähem sama ning see nii palju ei loe.
Mida tõendas ilmselgelt ka üritus.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Mina sõitsin (siis Coupe Quattroga) lukustatud kesk- ja tagadifriga, mistõttu läbilibisemise tõttu mul veojõukadu ei tohtinuks olla. Küll aga tekitas jama see, et esimene käik on hirmus lühike ja teist ei jõua nii lühikese sutsu peal sisse lüüa. Hiljem kui juba liiv välja tuli, siis tekkis küll tunne, et torki jääb väheks võrreldes esimeste katsetega, kus tuli gaasiga meelitada, et mitte kohapeal nühkida. Aga jõudu ei ole ju kunagi piisavalt...
Ootan kõvasti järgmist üritust mingi pikema nõlva peal ja kahes kategoorias - aja peale sõit ja distantsi peale sõit (st. kes kui kaugele üldse suudab ronida). Kui leitakse piisavalt sile nõlv võin 4,2 S6'ga kah tulla, Männiku-laadses kohas ei tahaks teda eriti lõhkuda...
Ootan kõvasti järgmist üritust mingi pikema nõlva peal ja kahes kategoorias - aja peale sõit ja distantsi peale sõit (st. kes kui kaugele üldse suudab ronida). Kui leitakse piisavalt sile nõlv võin 4,2 S6'ga kah tulla, Männiku-laadses kohas ei tahaks teda eriti lõhkuda...
Rääkisin sellel teemal Eero Pesuriga kes on BMW iX koha pealt suurim praktik. Ja tema sõnul on BMW e30 -l pidev kindla jaotusega nelivedu, kus ei ole mingit reaktsiooniaega keskmisel nn. transfer boxil.Visko puhul on reaktsioon tuntav ja ka mõõdetav.
See reaktsiooniaja jutt ilmselt kehtib küll aga ainult uue X-drive süsteemi kasutavate BMW mudelite kohta: uus X5, X3, uus kolmese iX, uus viiese iX.
Eero ei olnud meie toimunud üritusest teadlik aga lubas uue ürituse toimumisel kolm 325ix kohale organiseerida.
Seega nüüd jääb vaid üle leida parem mägi ja tuleval nädalavahetusel asi ära korraldada.
Tänase seisuga mäe kanditaadid:
- endine pääsküla prügimägi
- Rannamõis pankranniku juures
- Maksimarketi taga järve keskel saar, eeldan tugeva jää tekkimist
- Männiku karjäär mis jääb teiselepoole teed eelmisest üritusest
Nagu ma ka enne ütlesin, ei saa mina kahjuks järgmisel nädalavahetusel osaleda On tarvis hoopis Tartus sõber naisele panna
Aga kui Eero oma raketid kohale veab, pole vast väga hullugi...
Kuna automaatkastiga ixiga on asi riskantne, tulevad manuaalkastiga backup riistadeks pähe veel vaid Raivo vana (Box'i uus?) 325iX, mis vist kahjuks hetkel laiali on? ja Veiko 325iX.
Aga kui Eero oma raketid kohale veab, pole vast väga hullugi...
Kuna automaatkastiga ixiga on asi riskantne, tulevad manuaalkastiga backup riistadeks pähe veel vaid Raivo vana (Box'i uus?) 325iX, mis vist kahjuks hetkel laiali on? ja Veiko 325iX.
Vaata see mida seal näidati ei olnud kohe mitte 280 hp vaid kahjuks 400hp limited edition (minuteada FQ400) evo VIII, mis on (oli) müügil vaid inglismaal.Aare kirjutas:Mina roomasin auto all sel ajal juba
Aga tulemustes pole midagi üllatavat - iX pole quattroga kunagi konkureerinud ega konkureeri ka praegu. MOTT.
Kui tahate tõsist taset näha, kutsuge Evo VII. Sellel on praegu saadaolevatest nelivedudest selgelt parim, isegi STI oma on piss selle kõrval.
Topgearis näitas, kuidas 280 hp Evo mingit 4veolist 500+ hp samarasket Lamborghinit ringrajal loputas. Kusjuures Lambo roolis istus mingi Briti rinkasarja meister, Evo roolis aga Clarkson ise (toosama, kes sõitis peale 2-päevast harjutamist Nürnburgringi Nordscleife 10 minutiga
Ja muide see Lambo oli raskem aga ka ´rohkemate hobestega (taheti lihtsalt tõestada, kas Lambo on VÕIMELINE EVO eest ära sõitma - EI olnud)
Plaan on teha pühapäeval 06.02 kell 12.00.
Kuid selleks tuleb enne uus mägi leida mida ma laupäeval otsima lähen. Kui keegi saaks appi tulla potentsiaalseid kohti läbi sõitma oleks väga hea.
Palun valida välja mägi variantide hulgast:
- endine pääsküla prügimägi
- Rannamõis pankranniku juures
- Maksimarketi taga järve keskel saar, kuna tugevat jääd pole siis ...
- Männiku karjäär mis jääb teiselepoole teed eelmisest üritusest
- Harku karjääri kant
- Muraste kant
- Tabasalu lollideküla taga
Palun teada anda, kes millise kandi enda peale võtab et siis saaksime laupäeva jooksul võimalikult palju läbi sõita.
Kuid selleks tuleb enne uus mägi leida mida ma laupäeval otsima lähen. Kui keegi saaks appi tulla potentsiaalseid kohti läbi sõitma oleks väga hea.
Palun valida välja mägi variantide hulgast:
- endine pääsküla prügimägi
- Rannamõis pankranniku juures
- Maksimarketi taga järve keskel saar, kuna tugevat jääd pole siis ...
- Männiku karjäär mis jääb teiselepoole teed eelmisest üritusest
- Harku karjääri kant
- Muraste kant
- Tabasalu lollideküla taga
Palun teada anda, kes millise kandi enda peale võtab et siis saaksime laupäeva jooksul võimalikult palju läbi sõita.
- T-MAC
- Huviline
- Postitusi: 217
- Liitunud: 25.04.2004 22:40 43
- Asukoht: Kohila-Tallinn-Rakvere
- Kontakt:
piltide järgi tundus täiesti huvitav üritus
üritan siis pühapääval kah kohale tulla ja paar pilti teha, kui koha sellise valite, kuhu ikka 2 ratta veoga kohale saab
ahjaa, tekkis selline küsimus, et kas keegi 2-veolisega kah sealt ülesse proovis saada? saaks vähe võrdlust selle kohta, et KUI suur vahe on 4 ja 2 veol sellises olukorras
üritan siis pühapääval kah kohale tulla ja paar pilti teha, kui koha sellise valite, kuhu ikka 2 ratta veoga kohale saab
ahjaa, tekkis selline küsimus, et kas keegi 2-veolisega kah sealt ülesse proovis saada? saaks vähe võrdlust selle kohta, et KUI suur vahe on 4 ja 2 veol sellises olukorras
Audi A4 1.6 '95.
Pean kahjuks ütlema et lükkub edasi järgmise nädalavahetuse peale.
Hea uudis on aga see et leidsin sobiva mäe. 100% kindel ei ole kuna valges ei jõudnud üle vaadata.
Aga koht on Türisalu pank Ei ole vaja karta et tuleb otse kaljult merre sõita
Kohe vahetult esimese parkimisplatsilt läheb paremale väike tee mis viib kohe päris mõnusa järsu tõusuni. See koht tundus olema kohalike mootorsaaniga sõitjate hulgas populaarne mis pani ka mind järeldama et ka autoga saab sealt üles-alla sõita.
Kuna aga jõudsin alles nüüd tagasi oma uurimusretkelt jääks homse ürituse organiseerimiseks liiga vähe aega.
Vaatasin ka üle Harku karjääri kust paistis nii mõnigi potentsiaalne koht. Kuid arvan et ei ole mõttekas sinna trügida sest tegemist ikkagi aktiivse kaevanduse alaga ja sellest võib pahandusi tulla.
Seega lootkem et lund jätkub ja teeme ürituse järgmine nädal. Muide see Türisalu mägi on selline et kui sa sealt üles ei saa siis jäädki sinna sest ma ei ole kindel kas sealt teist teed alt kaudu on ...
Hea uudis on aga see et leidsin sobiva mäe. 100% kindel ei ole kuna valges ei jõudnud üle vaadata.
Aga koht on Türisalu pank Ei ole vaja karta et tuleb otse kaljult merre sõita
Kohe vahetult esimese parkimisplatsilt läheb paremale väike tee mis viib kohe päris mõnusa järsu tõusuni. See koht tundus olema kohalike mootorsaaniga sõitjate hulgas populaarne mis pani ka mind järeldama et ka autoga saab sealt üles-alla sõita.
Kuna aga jõudsin alles nüüd tagasi oma uurimusretkelt jääks homse ürituse organiseerimiseks liiga vähe aega.
Vaatasin ka üle Harku karjääri kust paistis nii mõnigi potentsiaalne koht. Kuid arvan et ei ole mõttekas sinna trügida sest tegemist ikkagi aktiivse kaevanduse alaga ja sellest võib pahandusi tulla.
Seega lootkem et lund jätkub ja teeme ürituse järgmine nädal. Muide see Türisalu mägi on selline et kui sa sealt üles ei saa siis jäädki sinna sest ma ei ole kindel kas sealt teist teed alt kaudu on ...
Tere
http://www.tak-soft.com/eol/kaart/2002016.gif
Ära unusta siis maaomanikega läbi rääkimast. Olen oma elus väga palju metsas orienteerumas käinud ning autoga kellegi maale avalikelt teedelt välja minemine ei ole just kõige tervislikum tegevus. Selle seaduslikkuse jätan ma targemate kommenteerida. Oleks väga hea, kui keegi seda teeks. On küll mingi seadus, mis lubab viibida tähistamata eramaal päikesetõusust päikeseloojanguni, kuid kahtlen kas autode mäkketõusuvõistlus käib selle seaduspügala alla.
Kui korraldad seda üritust siiski ilma igasuguste kokkulepeteta, siis korraldad Sa seda üksi ning iga BMW klubi mainimine oleks soovitatav läbi arutada klubi juhatusega.
jJanno
PS: seal kandis tegutseb üks maaomanik, kes armastab jahipüssiga orienteerujaid ning ATV mehi taga ajada ;) Been there...
Pead silmas vist kohta selle kaardi alumises vasakus nurgas:janz kirjutas:Aga koht on Türisalu pank :) Ei ole vaja karta et tuleb otse kaljult merre sõita :)
Kohe vahetult esimese parkimisplatsilt läheb paremale väike tee mis viib kohe päris mõnusa järsu tõusuni. See koht tundus olema kohalike mootorsaaniga sõitjate hulgas populaarne mis pani ka mind järeldama et ka autoga saab sealt üles-alla sõita.
http://www.tak-soft.com/eol/kaart/2002016.gif
Ära unusta siis maaomanikega läbi rääkimast. Olen oma elus väga palju metsas orienteerumas käinud ning autoga kellegi maale avalikelt teedelt välja minemine ei ole just kõige tervislikum tegevus. Selle seaduslikkuse jätan ma targemate kommenteerida. Oleks väga hea, kui keegi seda teeks. On küll mingi seadus, mis lubab viibida tähistamata eramaal päikesetõusust päikeseloojanguni, kuid kahtlen kas autode mäkketõusuvõistlus käib selle seaduspügala alla.
Kui korraldad seda üritust siiski ilma igasuguste kokkulepeteta, siis korraldad Sa seda üksi ning iga BMW klubi mainimine oleks soovitatav läbi arutada klubi juhatusega.
jJanno
PS: seal kandis tegutseb üks maaomanik, kes armastab jahipüssiga orienteerujaid ning ATV mehi taga ajada ;) Been there...
exTouring
Maaomanikuga võiks rääkida läbi küll kui oleks võimalik tuvastada omanik.
Parim mis ma leidsin Maaameti serverist http://www.maaamet.ee/index.php?lang_id ... enu_id=113 on:
Katastritunnus 19801:011:0033
KÜ ametlik nimetus Sepa
Aadress teksti kujul Türisalu küla
Maakonna kood ja nimetus 0037 Harju
Omavalitsus (valla või linna kood) ja nimetus 0198 Harku
Asustusüksuse kood (küla, alev, alevik, linnaosa) ja nimetus 9685 Vääna-Jõesuu
Katastriüksuse esmase registreerimise kuupäev 24.01.2000
Esimene sihtotstarve Maatulundusmaa
Esimese sihtotstarbe protsent 100
Ametlik pindala (hektarites) 17.55
Tsentroid x koordinaat 6587170.45
Tsentroid y koordinaat 518998.88
KÜ versiooni allkirjastamise kuupäev 24.01.2000
Kinnistu registriosa number 29863
Kinnistuspiirkond 37
Kinnistusjaoskond Tallinna Linnakohtu kinnistusosakond
Kinnistu koosseisu arvamise kuupäev 02.04.2000
Parim mis ma leidsin Maaameti serverist http://www.maaamet.ee/index.php?lang_id ... enu_id=113 on:
Katastritunnus 19801:011:0033
KÜ ametlik nimetus Sepa
Aadress teksti kujul Türisalu küla
Maakonna kood ja nimetus 0037 Harju
Omavalitsus (valla või linna kood) ja nimetus 0198 Harku
Asustusüksuse kood (küla, alev, alevik, linnaosa) ja nimetus 9685 Vääna-Jõesuu
Katastriüksuse esmase registreerimise kuupäev 24.01.2000
Esimene sihtotstarve Maatulundusmaa
Esimese sihtotstarbe protsent 100
Ametlik pindala (hektarites) 17.55
Tsentroid x koordinaat 6587170.45
Tsentroid y koordinaat 518998.88
KÜ versiooni allkirjastamise kuupäev 24.01.2000
Kinnistu registriosa number 29863
Kinnistuspiirkond 37
Kinnistusjaoskond Tallinna Linnakohtu kinnistusosakond
Kinnistu koosseisu arvamise kuupäev 02.04.2000