Probleem 2001 aasta E46 Touring 320d M47N-ga. Kast on Tiptronic.
Kõik algas mõni aeg tagasi kui auto hakkas suvalistel hetkedel sõidu pealt välja surema. Sai mindud diagnostikasse ning selgus, et viga annab Speed Sensor (Crankshaft) ehk väntvõlli andur. Vahetasin anduri ning sõitsin umbes aasta probleemideta kui sama jama uuesti algas. Ei mäleta kindlalt aga võib-olla oli juba enne nii, et kui mootor välja suri ei tahtnud too enam käivituda. Tuli mõned korrad oodata ning siis käivitus auto probleemideta ning sõit sai jätkuda.
Igatahes sai mindud uuesti diagnostikasse ning masin näitas sama viga. See kes veakoodi luges pakkus, et probleem on defektses anduris (mis ei põhjenda seda, miks aasta aega probleeme ei ilmnenud). Andur ostetud Forssist - Bosch - sama mida pakub BMW esindus.
Auto sureb välja täiesti suvalistel hetkedel - mingit mustrit ma siiani ei ole täheldanud. Mõnikord sõidu pealt, mõnikord pärast foori taga pidama saamist, mõnikord enne sõitma hakkamist, korra parklas kohalt tagurdades.
Igatahes sai andurit korra logistatud ja siis sai umbes kuu aega või vähem sõita enne kui viga uuesti ilmnes. Mõnikord saab sõita nädala probleemideta, mõnikord 2, paar korda on 10km lõigu läbimisel 2-3 korda välja surnud.
Nüüd viimasel nädalavahetusel laadisin üle pika aja akut, sõitsin poe parklasse ning poest tagasi tulles auto ei tahtnud käivituda. Mõtlesin, et analoogne probleem nagu ikka ning pärast pisukest ootamist saab edasi sõita. Proovisin jada oota, käivita korduvalt aga käivitumine ei õnnestunud. Pärast 3-4 korda lükkas käigukast armatuurile hammasratta tähise (kollane hammasratas), mis manuali järgi tähendas siis umbes seda, et vea tõttu on käigukast ennast lülitanud "fail-safe" režiimile ning see ei luba autot käivitada (sõida lähimasse teeninidusse). Ootan hetkel uut diagnostikat aga vaevalt, et see midagi eelmisest rohkemat teada annab.
Täpsustuseks, et üsna keeruline on sellele andurile ligi pääseda.
Mõned mõtted:
1. Andur peaks olema magnetiline ning lugema impulssi hoorattalt (bensiinimootoril on vist eraldi flywheel impulse wheel millelt too andur impulsi loeb)? Kas on tõenäoline, et on mingi probleem hoorattaga või miks sellelt impulssi ei õnnestu lugeda?
2. Oletame, et probleem ei ole vigases anduris vaid anduri pistikus - kuidas kontrollida pistikut?
3. Oletame, et andur on korras, pistik on korras - andurist peaks impulss minema ECU (electronic control unit)-sse? Milles seisneb ECU ülesanne - kas on võimalik, et viga on selles? Kas see on mingi madalama taseme komponent mis annab infot komponenti kust loetakse diangostikat? Kas täpsemat logi ei ole võimalik vaadata kui see teade, et error: crankshaft (speed sensor)?
Kas Eestis on piisava kompententsiga BMW insener, kes suudaks lisaks pelgalt vea koodi lugemisele diagnostika seadmest analüüsida minu kirjeldatud olukorda ning pakkuda välja loogilise arutluskäigu vea tekkepõhjuse väljaselgitamiseks ja lahendamiseks? Ühesõnaga võtta probleem ja lahendada see piiratud ressursside tingimustes.
Ei sooviks sattuda järgmisesse tsüklisse:
1. Loeme diagnostika
2. Vahetame anduri
3. Maksan
4. Viga uuesti - diagnostika, anduri vahetus, maksan.
5. Kui Viga uuesti - diagnostika, starteri mahavõtmine, hooratta vahetus, maksan
6. Kui Viga uuesti - ..... käigukasti lahti võtmine, maksan
7. Tsükkel jätkub.
http://tis.spaghetticoder.org/ ei anna ka mõistlikku infot. Kõik service manualid mida leidsin olid bensiinimootoritele. Kuidas esinduses remont käib - kas neil on kõikidele mootoritele põhjalikud service manualid olemas?
Mõtlemiseks kõigile kes teavad end mõistvat E46 süsteemi
Mõtlemiseks kõigile kes teavad end mõistvat E46 süsteemi
Viimati muutis kjyrisalu, 18.10.2011 23:12 12, muudetud 1 kord kokku.
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4540
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: Mõtlemiseks kõigile kes teavad end mõistvat E46 süsteemi
See online variant TIS'ist on kõvasti nuditud ja palju infot puudu seal.
tel. 51 949 859
Re: Mõtlemiseks kõigile kes teavad end mõistvat E46 süsteemi
Tänu kiire vastuse eest.
1. See teada.
2. Sõber Forssist (EDIT: mitte top parts :)) ja väidetavalt see andur tuli UM-st aga eks päris täpselt kindlasti kontrollida ei saa eks. Ise automehaanik ei ole, vahetamisel öeldi, et sai kuskilt vahelt läbi ussimmi ligi ja ära vahetada - maha midagi kiskuma ei pidanud.
3. Ei saanud päris täpselt aru - ise ei tegele autodiagnostikaga. Annan teada mis nüüd selgub.
4. Ma ei ole paari jupi ostmise pärast nutnud - alati remondin korralikult mis vaja. Lihtsalt kui ühe ja sama jupi vahetus tulemust ei anna, kuigi peaks andma, siis ei saa sellega küll lihtsalt leppida. Eks siis nüüd võtan selle sama anduri UM-st ja vahetan teda veelkord.
They say that the definition of maddness is doing the same thing over again and over again while expecting a different result.
1. See teada.
2. Sõber Forssist (EDIT: mitte top parts :)) ja väidetavalt see andur tuli UM-st aga eks päris täpselt kindlasti kontrollida ei saa eks. Ise automehaanik ei ole, vahetamisel öeldi, et sai kuskilt vahelt läbi ussimmi ligi ja ära vahetada - maha midagi kiskuma ei pidanud.
3. Ei saanud päris täpselt aru - ise ei tegele autodiagnostikaga. Annan teada mis nüüd selgub.
4. Ma ei ole paari jupi ostmise pärast nutnud - alati remondin korralikult mis vaja. Lihtsalt kui ühe ja sama jupi vahetus tulemust ei anna, kuigi peaks andma, siis ei saa sellega küll lihtsalt leppida. Eks siis nüüd võtan selle sama anduri UM-st ja vahetan teda veelkord.
They say that the definition of maddness is doing the same thing over again and over again while expecting a different result.
Viimati muutis kjyrisalu, 18.10.2011 23:12 37, muudetud 1 kord kokku.
Re: Mõtlemiseks kõigile kes teavad end mõistvat E46 süsteemi
Jah täitsa võimalik. Ma nüüd siis võtan UM-st uuesti anduri ja lasen korralikult paigaldada.Kuno_T kirjutas:Võimalik, et sama läbi ussi m.i vahetus polnud päris korrektne ja keerati mingi jama kokku.
Leidsin teemast http://forum.e46fanatics.com/showthread ... uum&page=2 viiteid, et need andurid võivadki paljud olla vigased ning paigaldus tuleb teha korralikult.
Re: Mõtlemiseks kõigile kes teavad end mõistvat E46 süsteemi
Suur aitäh Kuno_T!
Re: Mõtlemiseks kõigile kes teavad end mõistvat E46 süsteemi
Selle anduri vahetuseks tuleb maha võtta kollektor ja starter. Forss pakub toprani andurit sellele autole, ilmselt saab ka originaali kui tellida.
Hooratas, kast jms ei puutu asjasse. Hooratta taga on vända otsas hooratta poltide all magnetvöö(näiteks nagu rattalaagritel), aga selle viga ei julgeks pakkuda, sest siis loeks ta vea ilmselt kohe sisse.
Hooratas, kast jms ei puutu asjasse. Hooratta taga on vända otsas hooratta poltide all magnetvöö(näiteks nagu rattalaagritel), aga selle viga ei julgeks pakkuda, sest siis loeks ta vea ilmselt kohe sisse.
56792145