325, 328 mootorite erinevused.
- erik
- Huviline
- Postitusi: 1228
- Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
- Peamine sõiduk: 530D E60
- Asukoht: Kohila/Tallinn
- Kontakt:
325, 328 mootorite erinevused.
Tekkis selline huvi, et millest tekib ainult 1kw vahe 2.5 ja 2.8 mootoritel.
Umbes 1994 aasta kolmanda seeria bemud, mõlemad vanosega.
2.8 siis 2.5 st ainult 1kw rohkem võimsust...??
Umbes 1994 aasta kolmanda seeria bemud, mõlemad vanosega.
2.8 siis 2.5 st ainult 1kw rohkem võimsust...??
-
- Huviline
- Postitusi: 85
- Liitunud: 12.06.2005 19:03 05
minu teada läheb 2,8 tiba vähem pöördesse kui 2,5. aga seeeest on suurema töömahu tõttu rohkem momenti. kokkuvõttes ongi nii et võimsuse vahe vaid 1kw aga püssim. või ma ka ei tea. midagi sellist peaks olema. võimalik et selle alumiiniumbloki pärast mis 2,8 peaks olema. et kannatab vähem pöördeid või mida iganes. võimsus arvutatakse ju mingi valemigia pööretest ja momendist mingitel pööretel. peaks olema mingi selline süsteem minu teada vähemalt.
No õigem võrdlus oleks vast eta ja 320i
Kõik selle põlvkonna (M52) mootorid on sellised, 523i mootor (2.5) on vaid 170 hj (samapalju kui M20B25).
Samamoodi on E39 540i mootor 4,4, kuid kW on samapalju kui E34 540-l.
Need on teadlikult deforseeritud mootorid, et täita saastenorme (madalamatel pööretel töötav mootor toodab vähem Co2-te ja saasteaineid). Et teatud kohtades minek ei kannataks, pandi töömahtu juurde (4.0 -> 4,4; 3.0 V8 - 3.5 V8).
Põhirõhk on seal võimalikult madalal algaval ja ühtlasel momendikõveral, mitte tippvõimsusel.
Samas on 328i siiski way kiirem kui 325i.
Kõik selle põlvkonna (M52) mootorid on sellised, 523i mootor (2.5) on vaid 170 hj (samapalju kui M20B25).
Samamoodi on E39 540i mootor 4,4, kuid kW on samapalju kui E34 540-l.
Need on teadlikult deforseeritud mootorid, et täita saastenorme (madalamatel pööretel töötav mootor toodab vähem Co2-te ja saasteaineid). Et teatud kohtades minek ei kannataks, pandi töömahtu juurde (4.0 -> 4,4; 3.0 V8 - 3.5 V8).
Põhirõhk on seal võimalikult madalal algaval ja ühtlasel momendikõveral, mitte tippvõimsusel.
Samas on 328i siiski way kiirem kui 325i.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Vennasrahva tarkust sealse klubi kokkutulekult. 328i peal oleva mootori elluäratamiseks pole vaja midagi muud kui summuti täies pikkuses (koos kollektoritega) väljavahetamine. Ca 1000EURi eest saab, see oli vist Schnitzeri, väljalaske, millega kohalik härrasmees mõõtis oma 328iT-l hoobilt 207HJ. Originaalsummutiga andis sama masin 190HJ.
Mulle seletati ka põhjused kenasti lahti, aga paraku kuna ise liig suur tehnikahuviline pole, siis läks pool jutust kõrvust mööda. Resümee oli igaljuhul, et tegu parima EUR/kW suhtega modiga kindlalt. Ka auto hääl ei pidanud naabreid häirivaks muutuma.
Mulle seletati ka põhjused kenasti lahti, aga paraku kuna ise liig suur tehnikahuviline pole, siis läks pool jutust kõrvust mööda. Resümee oli igaljuhul, et tegu parima EUR/kW suhtega modiga kindlalt. Ka auto hääl ei pidanud naabreid häirivaks muutuma.
Ehh, mina oleks selle suhtes skeptiline. Kui, siis võimsuselisa andsid torukollektorid, mitte niipalju summuti. Kollektorid ise maksavad seal some 18 000+summuti juurde.
Teisalt, kui natuke tuletada meelde, kuidas kõigub võimsus nt Laki dünos, kui lasta autol natuke jahtuda, siis tegelikkuses pole asi nii roosa kui paistab. (vastus=muutus on vaat et 10 hj).
Internetis on alati kõverad kui raketilend.
Selle sportsummuti hinna kõrval on siiski IMHO parem lahendus see vanosevaba M50 kaane konversioon kellegi oskaja käes. Meie romulahindades tuleb kindlasti odavam.
Teisalt, kui natuke tuletada meelde, kuidas kõigub võimsus nt Laki dünos, kui lasta autol natuke jahtuda, siis tegelikkuses pole asi nii roosa kui paistab. (vastus=muutus on vaat et 10 hj).
Internetis on alati kõverad kui raketilend.
Selle sportsummuti hinna kõrval on siiski IMHO parem lahendus see vanosevaba M50 kaane konversioon kellegi oskaja käes. Meie romulahindades tuleb kindlasti odavam.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Aare esimeses punktis võib iva sees olla - mälu järgi pidi üks põhi häda olema selles, et mootorist tulevad juskui suuremad augud välja, mis siis miskis kohas rämedalt kokku pigistatakse. (täpsed kohad ununenud).
Düno kasutamise kogemust paistis kodanikul tema masinaparki, keelekasutust ja vanust nähes olevat.
Pead pakule tema sõnade eest muidugi ei pane
Düno kasutamise kogemust paistis kodanikul tema masinaparki, keelekasutust ja vanust nähes olevat.
Pead pakule tema sõnade eest muidugi ei pane
Eks ta siis rohkem 2.8 spetsiifika ole
Muidu võib ratside hind olla auklik momendigraafik, kui vaadata nt siinsete 540-de dünoandmeid filtriga ja filtrita
Hea firma väljalase loodetavasti kõrvaldab selle.
Point on selles, et 20 hj 5500+ pöördel tavainimene ei tunne (mina küll ei tunne), sest seda tekitav momendivahe on võib-olla alla 5 Nm.
-20 Nm auk kuksil kiirenduse alguses on füüsiliselt tunda
Näiteks M20 mootoril võta ära filter seest ja proovi.
Ehk seda ei saa käsitleda üleskutsena kõik isevalmistatud sumpadega 328-test lisahobuseid otsima.
Seal on arvatavasti muid asju ka, nagu sisselaskekollektor (vähemalt ajakirjades on väidetud, et asendades selle vanosevaba M50 omaga pidi hobuseid kui ratsabaasist tulema.
Vähemalt M50 malmkollektorid tunduvad küll üsna viimistletud olevat, vähemalt M30 junnidega, kus vahepeal gaasid üksteisele vaat et vastu liiguvad võrrelda ei saa.
Tegelikult tehakse võimsust plokikaanes ja kõik muu on teisejärguline. Ehk suuremate peakanalite ja jämedamate kollektori(te)ga M50 malli kaan on kindlasti parem variant.
Muidugi on tehasekollektorites ka küllalt lollusi. Nt 3.5 malmides on väljumisava 45 mm kolme silindri kohta (seepärast et tuletoru polte keerama mahuks ja väiksema mootori valandit kasutada saaks). Väljumisavast edasi on ca 10 cm 45 mm toru, mis läheb järsku üle 51 mm-ks Igasugustest "kitsendustest" rääkimata.
Muidu võib ratside hind olla auklik momendigraafik, kui vaadata nt siinsete 540-de dünoandmeid filtriga ja filtrita
Hea firma väljalase loodetavasti kõrvaldab selle.
Point on selles, et 20 hj 5500+ pöördel tavainimene ei tunne (mina küll ei tunne), sest seda tekitav momendivahe on võib-olla alla 5 Nm.
-20 Nm auk kuksil kiirenduse alguses on füüsiliselt tunda
Näiteks M20 mootoril võta ära filter seest ja proovi.
Ehk seda ei saa käsitleda üleskutsena kõik isevalmistatud sumpadega 328-test lisahobuseid otsima.
Seal on arvatavasti muid asju ka, nagu sisselaskekollektor (vähemalt ajakirjades on väidetud, et asendades selle vanosevaba M50 omaga pidi hobuseid kui ratsabaasist tulema.
Vähemalt M50 malmkollektorid tunduvad küll üsna viimistletud olevat, vähemalt M30 junnidega, kus vahepeal gaasid üksteisele vaat et vastu liiguvad võrrelda ei saa.
Tegelikult tehakse võimsust plokikaanes ja kõik muu on teisejärguline. Ehk suuremate peakanalite ja jämedamate kollektori(te)ga M50 malli kaan on kindlasti parem variant.
Muidugi on tehasekollektorites ka küllalt lollusi. Nt 3.5 malmides on väljumisava 45 mm kolme silindri kohta (seepärast et tuletoru polte keerama mahuks ja väiksema mootori valandit kasutada saaks). Väljumisavast edasi on ca 10 cm 45 mm toru, mis läheb järsku üle 51 mm-ks Igasugustest "kitsendustest" rääkimata.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990