Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1317
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitus Postitas maarekl »

ma ei saa autot kuidagi käima...aku tõmbab kogu aeg ära...nii pikka käivitamist tahab! kylma on ka päeval -27 kraadi öösel ligi -40 C...tahaks juba väga autot käima saada, õigemini oleks vaja!jama selles,et ei saa kuhugi sooja ka seda viia ja tõmmata ei julge!võib see eeter teha väga kylmale mootorile midagi halb ja kas tuleb kohe yhest korrast sõltuvus?
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

dislat vist eetriga ikka käivitada ei saa... pane akulaadija taha ja lase aku korralikult täis laadida ja käivita siis.... ära proovi isegi poolpiduse akuga käivitada



NB! Kus see -40 on??? :shock:
Aaro
Huviline
Postitusi: 1599
Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Siin ja seal maakera

Postitus Postitas Aaro »

-40 ei ole tehase poolt vist isegi autod käima mõeldud. :?
Kasutaja avatar
Mirko
Huviline
Postitusi: 1430
Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Mirko »

Aaro kirjutas:-40 ei ole tehase poolt vist isegi autod käima mõeldud. :?
'Auto võib ju olla käima mõeldud aga ma usun, et sellise külmaga muutub diisel mastiksiks :lol:
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

-40 vast kuskil põhjas on. aga jah sellise külmaga saab dislast healjuhul juba seibe lõigata.

eetriga või oma mootori saata lihtsalt enneaegselt vanaduspensionile.
ja õigem oleks muretseda endale korralik aku, mis kannataks kah selliseid ekstreemtingimusi.

terv hannes
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
Kasutaja avatar
rodza
Huviline
Postitusi: 461
Liitunud: 08.11.2006 10:59 48
Asukoht: lõuna eesti

Postitus Postitas rodza »

eetriga selline lugu et kevadel võid mootori remonti tegema hakata...klapid ,
rõngad ,saaled jne. omad kogemused :D
ja eetriga muutub auto kähku narkomaaniks tuleb raskusi ka soojade ilmadega käima panemisel..niiet pane kütusele lisandeid ja osta uus aku :cool:
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1317
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Postitus Postitas maarekl »

päris -40 ei olnud....vaid -37 C....see kuskil kesk soomes!viibin ise praegu soomse...aga kas see aitab kui nädalavahetusel lubas päevaks kuskil -15 C...kas siis võib ta käima saada..peale nii pikki kylmi?
Kasutaja avatar
--overdose--
Huviline
Postitusi: 462
Liitunud: 25.06.2006 15:44 48
Asukoht: võru

Postitus Postitas --overdose-- »

ikka võib...dislal tglt selline mure ka et osades tanklates antakse suvist ja talvist segamini... :? meil oli eelmine talv selline jama sellega...
:roll:
325 ix
Huviline
Postitusi: 220
Liitunud: 27.06.2004 20:01 40

Postitus Postitas 325 ix »

Kasuta eetri asemel WD 40.
Bmw remont Tartus. 50-97478.
325diisel
Huviline
Postitusi: 182
Liitunud: 01.03.2004 21:56 54

Postitus Postitas 325diisel »

kas mõtled puhast eetrit. seda küll ei tasuks kasutada -liiga kange. kui siis ainult nii et valad tilgakese kaltsule ja annad nuusutada. sellise külmaga läheb juba õli nii paksuks et starter ei jõua õiget ringiajamis kiirust arendada.
530d
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1317
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Postitus Postitas maarekl »

325diisel kirjutas:kas mõtled puhast eetrit. seda küll ei tasuks kasutada -liiga kange. kui siis ainult nii et valad tilgakese kaltsule ja annad nuusutada. sellise külmaga läheb juba õli nii paksuks et starter ei jõua õiget ringiajamis kiirust arendada.
ei jõua jah...ma ise ka vaatan...et nagu suitsu kergelt tagant tuleb...aga ei ole siukest momenti, või kiirust,et käima lähex!

sest eeteris...on olemas aerosoolid siuksed täitsa myygis...ja keegi siin ütles et dislat ei saa sellega käima...minu arust see nagu rohkem disladele ongi mõeldud!!!
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

no disaldele see eeter pigem mõeldud jah. aga jah ise nagu ei paneks oma autole.odavam on lihtsalt käima vedada või siis töötavalt autolt täkku.
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2614
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Postitus Postitas kapa »

vat igakord ei ole kedagi kes sulle täkku annaks või käima veaks ;) ja kui oleks , siis kas puudub köis või "krokodillid" :D niiet pane endale see eetripurk või mingi break cleaner taskusse ja hommikul auto käimaminemine garanteeritud!PS: selle tühise törtsu pärast ei tasu nüüd küll väga muretseda!
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4232
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Saksamaal näiteks tuntakse diiselmootorite juures väga külma ilmaga kuni 40% bensiini lisamist, et muuta kütus voolavamaks. Karta ei ole miskit, võid ju ka vähem 25% lisada .
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
jackpuuk
Huviline
Postitusi: 300
Liitunud: 27.02.2007 00:00 08

Postitus Postitas jackpuuk »

nagu hiljaks jäänud minu jutt ,aga eks seda võib edaspidi ka tarvis minna.Eetriga käivitamisega on siis selline kala :1 kui starter ikka vedada ei jõua ,siis ta ikka käima ei lähe .
2. kui peaks ka äkki käima hüppama ,ei tule õlisurve korraga üles st.mootor käib kuivalt ,mis talle mitte head ei tee.
3.korduval katsetamisel jõuab põlemata kütus karterisse ,mis hukkab õli ära ja üsna kiiresti.
4. suhtkoht lihtne on üle doseerida ,mida kuuleb ka kõrvaga .
Kokkuvõtteks : korduval eetriga käivitamisel ootab kevadel ees mootori remont , üledoseerimise korral võib juhtuda ,et pole mida remontida ka enam ,nt .keps küljepealt väljas jne. Peaks silmas pidama ,et eetrit ei lasta läbi õhufiltri , üks kord on andeks antav ,aga igapäevane eetriga käivitamine mitte. aku mahtuvusega ka selline lugu ,ööseks tuppa sooja ,-10 kraadiga kaotab aku - 40% mahtuvusest ,kui ma nüüd õieti mäletan . Õiendan pidevalt suurte masinatega , lähedalt nähtuna see kõik proovitud.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Huvitav. Vanasti Ikarus bussil oli kohe eetri laskmise nippel mootoriruumis. "Deodorandi" pudelit kandis juht endaga kaasas.
Loomulikult oli seal aga dosaator, mille järgi kogust mõõdeti.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
jackpuuk
Huviline
Postitusi: 300
Liitunud: 27.02.2007 00:00 08

Postitus Postitas jackpuuk »

Nad väidavad jah nende balloonikeste peal ,et seal on lisa määrdeained jne. ,kuna eeter peseb silindri seintelt õli maha ,aga fakt on see ,et tegelikult üks mootori surm ta on. Eeter põleb ka tunduvalt kiiremini kui diisel , sellest see kole plagin ka käivitamisel . Eks need kõik tegurid , mis ma siin yles lugesin , kokku annavadki sellise tulemuse ja narkariks muudab ta mootori ka üsna kiiresti ,mis tuleneb minu arvamuse järgi täpselt sellest ,et eeter õlikile silindrist maha peseb ja üsna kiiresti selle hõredaks muudab . Mida hõredam mootor seda rohkem ta dopingut tahab ja mida rohkem annad ,seda kiiremini läheb veel hõredamaks ,nokk kinni -saba lahti , saba kinni - nokk lahti .
jackpuuk
Huviline
Postitusi: 300
Liitunud: 27.02.2007 00:00 08

Postitus Postitas jackpuuk »

Veel niipalju ,et mingitel külmema kliima versioonidel vist ,täpselt ei mäleta , oli vanematel scaniatel ja volvodel ka vist eelpool mainitud eetri laskmise süsteem küljes . kuidagi peab muidugi seal ka neid käima saama ,aga seal ka võimsamad starterid ja ploki soojendused küljes ,aga pooldada ma sellist käivitamist küll kuidagi ei saa ,ka on väga lihtne niimoodi starter maha kõrvetada .
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1317
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Postitus Postitas maarekl »

Oli see dosaator mu isa mb variolgi, aga meie vist kordagi ei kasutanud! ja nende külmadega ikkagi ei lisanud eeterit vaid vedades sain tööle. ja veaks oli autol see, et kuuest küünlast kaks töötas ja etteande pump ei töötand külmadega, aga ei tea mix?
jackpuuk
Huviline
Postitusi: 300
Liitunud: 27.02.2007 00:00 08

Postitus Postitas jackpuuk »

Vedamisega on see teema ,et rihmaga mootoril võib rihm üle lüüa või katki minna , selle vastu on ainukene rohi enne siduri lahti laskmist starteriga mootorile mingidki pöörded peale lasta ja sidur tasakesi lahti .
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1317
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Postitus Postitas maarekl »

jackpuuk kirjutas:Vedamisega on see teema ,et rihmaga mootoril võib rihm üle lüüa või katki minna , selle vastu on ainukene rohi enne siduri lahti laskmist starteriga mootorile mingidki pöörded peale lasta ja sidur tasakesi lahti .
kett ikka ju! Alguses vedasin aeglaselt ja viies käik oli sees, et mootor vähe liikuma ja õlitama hakkaks. aga nii suurte külmadega enam siukest pulli autole ei tee...täis lõhkumine talvel see käivitamine, kui ikka -36C külma.
jackpuuk
Huviline
Postitusi: 300
Liitunud: 27.02.2007 00:00 08

Postitus Postitas jackpuuk »

Selles sul õigus ,et ketiga lihtsam ,aga ka vana keti võib räbalateks lüüa ,ma lihtsalt mainisin üldisemalt ,selles ka õigus ,mis ikka sarterist ei lähe on targem rahule jätta ,selles ka õigus , et alguses kiirema käiguga natuke vedada , minu viga mõtlesin kirja panna ,aga ei viitsinud .
blackjack
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 25.10.2010 00:09 38
Peamine sõiduk: BMW E65; BMW E38

Re: Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitus Postitas blackjack »

Siin keegi eespool kirjutas, et eetrit mitte lasta õhufiltrisse. Mis on see teine alternatiiv kuhu saaks eetrit lasta? Auto siis 725TDS. Tundub, et eelsüüte küünlad on vist õhtal, nii kui külmaks läks siis enam käima ei saanud. Nüüd oleks hirmsasti vaja ta käima saada, sest töökotta teda vedada köie otsas ei taha, kuna automaadiga tegu. Mida veel võiks katsetada kui küünlad läbi? Mootorit soojendada millegiga?
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3534
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitus Postitas Tauri_J »

blackjack kirjutas:Siin keegi eespool kirjutas, et eetrit mitte lasta õhufiltrisse. Mis on see teine alternatiiv kuhu saaks eetrit lasta? Auto siis 725TDS. Tundub, et eelsüüte küünlad on vist õhtal, nii kui külmaks läks siis enam käima ei saanud. Nüüd oleks hirmsasti vaja ta käima saada, sest töökotta teda vedada köie otsas ei taha, kuna automaadiga tegu. Mida veel võiks katsetada kui küünlad läbi? Mootorit soojendada millegiga?
no lase siis otse sisselaskesse, egr-i kaudu
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1775
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Re: Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitus Postitas Roland325 »

Samas töökaaslane oma 1,9tdi Galaxyl kasutas 2-3 talve külmemate ilmadega pea koguaeg eetrit käivitamisel. Ei juhtunud mitte midagi. Nüüdseks pill müüdud, aga usun, et sõidab siiamaani :)
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitus Postitas arnis »

blackjack kirjutas:Siin keegi eespool kirjutas, et eetrit mitte lasta õhufiltrisse. Mis on see teine alternatiiv kuhu saaks eetrit lasta? Auto siis 725TDS. Tundub, et eelsüüte küünlad on vist õhtal, nii kui külmaks läks siis enam käima ei saanud. Nüüd oleks hirmsasti vaja ta käima saada, sest töökotta teda vedada köie otsas ei taha, kuna automaadiga tegu. Mida veel võiks katsetada kui küünlad läbi? Mootorit soojendada millegiga?
Kui saad mootori soojaks, läheb asi lõpuks käima. Kui elektrit saad lähedale, siis saab soojapuhuriga asja kuidagigi soojaks, pannes kapoti kinni/tekk peale.
Iseenesest peale 5 minutit ketramist arvatavasti läheb lõpuks tööle ka -15-ga, ainult et selleks vaja täkku
kahelt autolt või stardiabi laadimisseadet. Kui saad mootori +5 peale, saad tööle poole minuti jooksul.

Iseenesest eetriga saab kiiremini. Kõige mugavam on vist pritsida läbi pisikese augu sisselaske kolle all,
mille sisse läheb turborõhu anduri voolik, mis tuleb korra ära võtta lihtsalt.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
smi
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 23.12.2008 22:46 50
Peamine sõiduk: BMW e46 320D
Asukoht: Tallinn

Re: Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitus Postitas smi »

Kui õues -36 siis vist väga lihtsalt ei võta vist midagi seal kapoti all lahti.
Elektri puhuritega ka selline asi, et neile on pikendusega vaja voolu vedada, aga näiteks parabooli pealt ei taha juhe enam -20 ka maha tulla kuna isolatsioon muutub päris jäigaks.
Ja no 5min käita ja loota, et siis käima läheb :roll:

Kui ikka hädasti vaja siis törts eetrit õhuvõtust sisse ja peab käima minema.
priitb
Huviline
Postitusi: 351
Liitunud: 24.11.2005 23:13 46
Peamine sõiduk: F31 325d
Asukoht: Paide

Re: Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitus Postitas priitb »

[quote="smi"]Kui õues -36 siis vist väga lihtsalt ei võta vist midagi seal kapoti all lahti.
Elektri puhuritega ka selline asi, et neile on pikendusega vaja voolu vedada, aga näiteks parabooli pealt ei taha juhe enam -20 ka maha tulla kuna isolatsioon muutub päris jäigaks.

Pane korraks puhur taha, ja juhe on pehme nagu...
kas aastal 2007 oli soomes nii külm?
BMW f31 325d 160kw 2014a
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3534
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitus Postitas Tauri_J »

no lapimaal -40 ei ole probleem :lol:
Kasutaja avatar
iaanek
Huviline
Postitusi: 976
Liitunud: 02.05.2007 18:02 50
Asukoht: tallinn

Re: Mida halba võib teha eeter? 2,5 tds

Postitus Postitas iaanek »

Kõige lihtsam ja kiirem on valada kõrgsurvepumba ja pihustite peale ämber-paar kuuma vett ja TDS käivitub ka alla -30°C külmaga.
..
Vasta